کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۸۱۳۵
تاریخ خبر:

مهدی عبدی؛ پسرک خوش‌شانس ‌و گره‌گشای سرخ‌ها

روزنامه هفت صبح، کمال بردبار | پسرک دبیرستانی دو، سه سال پیش پرسپولیس، حالا به گلزن اصلی سرخ‌ها بدل شده. جایی و پستی که در تاریخ پرسپولیس نام‌هایی مثل همایون بهزادی، ‌صفر ایرانپاک، فرشاد پیوس، علی دایی، ‌محسن خلیلی و مهدی طارمی حضور داشتند و پارسال هم عموما در ید آل‌کثیر و مغانلو بود. حالا مهدی عبدی است که قرار است گره از کار سرخ‌ها برگیرد. راستش هنوز دل طرفداران پرسپولیس با او یکی نشده است.

عبدی باهوش است و تک‌ضرب‌ها را خوب می‌زند و وقتی یکسری کارها را سریع و غریزی انجام می‌دهد (مثل سرتوپ زدن‌ها و فریب‌هایش) محشر است. اما مثل بسیاری از بازیکنان ایرانی اگر قرار بر طمانینه و نقشه‌ریزی و اینطور چیزها باشد، یکدفعه قفل می‌کند اما دیروز هم وقتی عبدی در نیمه اول یک فرصت طلایی را در یک ضد‌حمله با سر به‌هوایی از دست داد و می‌شد خشم طرفداران پرسپولیس را پای گیرنده‌هایشان با درجه ریشتر تشخیص داد، ‌در نیمه دوم روی حرکت زیبای ترابی،‌ با یک ضربه سریع دروازه فولاد را گشود.

در واقع این بچه دبیرستانی چقدر خوش‌شانس است که دو ملی‌پوش برایش توپ‌سازی می‌کنند. یعنی ترابی و امیری و بازیکنانی مثل سرلک و کامیابی‌نیا و پهلوان و یا عالیشاه و نعمتی هم هوای او را دارند. مهدی عبدی حالا با ۵ گل در بخش بالایی گلزنان لیگ قرار دارد و ترابی با شش پاس گل در صدر پاسورهای لیگ. ‌ در ضمن پرسپولیس بعد از غلبه ۳بر صفر بر ذوب‌آهن در جام حذفی در دومین بازی متوالی دروازه‌اش را بسته نگاه داشت.

پرسپولیس دیروز سرحال بود و قدرتمند و تقریبا در تمام طول بازی بر فولاد برتری داشت. به‌خصوص ترابی که به روزهای خوبش بازگشته و در ترکیب با وحید امیری مدام دروازه فولاد را با خطر روبه‌رو می‌ساخت. گل‌محمدی دیروز برای دفاع راست منوچهر صفروف را به‌جای شیری قرار داد که خب عملکرد بازیکن تاجیک خیلی فراتر از شیری نبود و در نهایت دقیقه ۵۸ شیری به جای صفروف آمد.

پنج دقیقه بعد نوبت به وحدت هنانوف بود که به زمین بیاید و جالب آنکه او هم در سمت راست به‌کار گرفته شد و شیری به جلو فرستاده شد و خب عملکرد هنانوف هم بد نبود. به نظر می‌رسد در بازی‌های آینده حداکثر یکی از این دو جوان برومند تاجیک به ترکیب اصلی برسند. هرچه هست دست گل‌محمدی برای تعویض‌هایش کمی پرتر شد. به هرحال پرسپولیس هم‌امتیاز با استقلال شد و در انتظار بازی استقلال با هوادار که به روز ۶ بهمن موکول شده، است‌.

اما ناکام بزرگ هفته سپاهان بود که با گل ثانیه ۲۲ از مس رفسنجان پیش افتاد اما در دوئل تاکتیکی پیش آمده شاگردان رفیعی باز هم نشان دادند که چه تیم پیشرفته‌ای هستند و با نتیجه قاطع ۳بر یک سپاهان را در‌هم کوبیدند. محرم نوید‌کیا بعید است در ادامه فصل بتواند سکان تیم پرستاره اما ناهمگونش را در دستان خود حفظ کند. منشا دیروز دو تا گل زد که خب طبق معمول یکی‌ را با ضربه پنالتی به‌ثمر رساند تا با ۱۰گل در صدر جدول قرار گیرد. با رکورد به‌ثمر رساندن هفت ضربه پنالتی!

کدخبر: ۴۳۸۱۳۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر