کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۲۹۷۰
تاریخ خبر:

مقایسه ‌بسته‌های‌ اینترنت ایرانسل و همراه اول

روزنامه هفت صبح، گروه بازار | ‌بسته‌های اینترنت بلندمدت بعد از کلی تهدید و خط و نشان کشیدن وزارت ارتباطات سر جایشان برگشتند. حالا آنهایی که مدام از اینترنت موبایل استفاده می‌کنند و برای کمتر شدن هزینه‌هایشان بسته‌های بلندمدت می‌خرند، خیالشان راحت‌تر است. هر دو اپراتور ایرانسل و همراه‌ اول که چندهفته قبل بسته‌های بلندمدت یک‌ساله و شش‌ماهه را حذف کرده بودند، حالا از تصمیم خود برگشته و بسته‌ها را سر جای اولش گذاشته‌اند. قیمت‌ها هم که از ابتدا تغییری نکرده بود و همچنان بسته‌های اینترنت با همان قیمت‌های قبلی به کاربران فروخته می‌شود.

حالا تنها تغییر که اتفاقا خرید بسته‌های اینترنت موبایل را راحت‌تر کرده، حذف بسته‌های اینترنت داخلی و بین‌الملل است. قبلا وقتی فهرست بسته‌های اینترنت را جلوی رویمان باز می‌کردیم، باید کلی حواسمان را به نوشته‌های ریز کنارشان جمع می‌کردیم تا یک وقت اینترنت داخلی را به جای اینترنت واقعی نخریم. حالا خیالمان راحت‌تر است. چراکه وقتی می‌گویند یک بسته ۱۵گیگابایت حجم دارد، مطمئن هستیم که می‌توانیم تا کیلوبایت آخر آن را برای وب‌گردی استفاده کنیم .

و موقع مشاهده سایت‌های خارجی مثل گوگل، نگران تمام شدن حجم بین‌الملل بسته اینترنت نخواهیم بود. در این گزارش با توجه به تغییرات پیش‌آمده برای بسته‌های اینترنت، بررسی کرده‌ایم خرید کدام بسته‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت ایرانسل و همراه اول به‌صرفه‌تر است. توجه داشته باشید که موقع خرید بسته اینترنت ۹درصد مالیات بر ارزش افزوده به قیمت‌های اعلام‌شده اضافه می‌شود.

*** بهترین بسته‌ اینترنت یک‌ساله؛ هر گیگابایت دوهزار و ۱۵۰تومان
ایرانسل و همراه اول هر دو یک‌جفت بسته اینترنت بلندمدت یک‌ساله برای مشتریانشان در نظر گرفته‌اند. اگر سیمکارت ایرانسل دارید، می‌توانید بسته ۴۸گیگابایتی را با قیمت ۱۲۰هزار تومان بخرید که در این حالت هر گیگابایت برایتان دوهزار و ۵۰۰تومان هزینه خواهد داشت. گزینه به‌صرفه‌تر خرید بسته ۷۲گیگابایتی ۱۵۵هزار تومانی است که در آن هزینه هر گیگابایت دو‌هزار و ۱۵۰تومان خواهد بود و ارزان‌ترین اینترنت همراه به حساب می‌آید. مشترکان همراه اول بین بسته ۴۵گیگابایتی ۱۱۲هزار تومانی و ۷۰گیگابایتی ۱۵۹هزار تومانی حق انتخاب دارند. اگر بسته کم‌حجم را بخرید هزینه هر گیگابایت برایتان دو‌هزار و ۴۸۰تومان خواهد بود و اگر بسته پرحجم را انتخاب کنید، به ازای هر گیگابایت دوهزار و ۲۷۱تومان هزینه خواهید کرد.

*** بهترین بسته اینترنت شش‌ماهه؛ هر گیگابایت دوهزار و ۳۹۰تومان
ایرانسل دوبسته اینترنت شش‌ماهه برای مشترکانش در نظر گرفته است. بسته کم‌حجم ۳۶گیگابایتی این اپراتور ۹۵هزار تومان قیمت دارد که هزینه هر گیگابایت آن دوهزار و ۶۴۰تومان محاسبه می‌شود. اگر زیاد از اینترنت استفاده می‌کنید، بهتر است سراغ بسته پرحجم ۴۸گیگابایتی بروید که قیمت آن براساس هر گیگابایت دو‌هزار و ۳۹۰تومان محاسبه شده.

این رقم تا حد زیادی نزدیک به قیمت بسته پرحجم شش‌ماهه همراه اول است و این دو اپراتور در این زمینه چندان تفاوتی با هم ندارند. همراه اول بسته پرحجم ۵۰گیگابایتی شش‌ماهه خود را ۱۱۹تومان می‌فروشد. بسته کم‌حجم ۳۵گیگابایتی این اپراتور هم ۹۹هزار تومان قیمت دارد که هزینه هر گیگابایت آن تقریبا دوهزار و ۸۳۰تومان است و ۲۰۰تومان گران‌تر از بسته کم‌حجم ایرانسل به نظر می‌رسد.

*** بهترین بسته اینترنت چهارماهه؛ هر گیگابایت سه‌هزار و ۱۲۰تومان
بسته‌های اینترنت چهارماهه ایرانسل و همراه اول هیچ تفاوتی با هم ندارند. آنها دوبسته کم‌حجم ۱۵گیگابایتی و ۲۵گیگابایتی برای مشترکانشان در نظر گرفته‌اند. قیمت بسته‌های ۱۵گیگابایتی ۵۴هزار تومان است که در آن هزینه هر گیگابایت اینترنت حدود سه‌هزار و ۶۰۰تومان محاسبه شده است.

بسته‌ پرحجم ۲۵گیگابایتی به نظر صرفه بیشتری دارد. چراکه در این بسته هر گیگابایت اینترنت حدود سه‌هزار و ۱۲۰تومان قیمت‌گذاری شده است. این بسته‌ها نسبت به بسته‌های سه‌ماهه قیمت بالاتری دارند. چراکه مدت اعتبار آنها بیشتر است و شما فرصت بیشتری برای مصرف حجم اینترنت در اختیار خواهید داشت.

*** بهترین بسته‌ اینترنت سه‌‌ماهه؛ هر گیگابایت دوهزار و ۲۶۰تومان
اگر مشترک ایرانسل هستید و می‌خواهید اینترنت سه‌ماهه بخرید، دو گزینه پیش روی شماست. می‌توانید سراغ اینترنت کم‌حجم ۱۸گیگابایتی بروید که خرید آن ۴۷هزار تومان هزینه دارد، یا اینکه بسته ۲۴گیگابایتی را انتخاب کنید که قیمت آن ۵۸هزار تومان است و هزینه هر گیگابایت برایتان تقریبا دوهزار و ۴۲۰تومان تمام می‌شود. این رقم در مقایسه با بسته‌های مشابه همراه اول ارزان‌تر به‌نظر می‌رسد.

همراه اول بسته ۱۶گیگابایتی سه‌ماهه را ۴۴هزار تومان می‌فروشد که هزینه هر گیگابایت در آن دو‌هزار و ۷۵۰تومان است. بسته ۲۵گیگابایتی این اپراتور ۶۴هزار تومان قیمت دارد و این یعنی هزینه هر گیگابایت اینترنت دوهزار و ۵۶۰تومان یعنی حدود ۱۴۰تومان گران‌تر از ایرانسل در نظر گرفته شده است. همراه اول همچنین یک بسته پرحجم ۳۵گیگابایتی در بین بسته‌های سه‌ماهه در نظر گرفته که قیمت آن ۷۹هزار تومان است و هزینه هر گیگابایت در آن دوهزار و ۲۶۰تومان تمام می‎شود.

*** بهترین بسته‌ اینترنت دوماهه؛ هر گیگابایت سه‌هزار تومان
مشترکان ایرانسل برای انتخاب بسته‌های دوماهه دستشان بازتر است. آنها می‌توانند علاوه بر دو بسته ۱۰ و ۱۵گیگابایتی سراغ بسته پرحجم ۲۰گیگابایتی هم بروند. این بسته ۶۰هزار تومان قیمت دارد و هزینه هر گیگابایت در آن سه‌هزار تومان در نظر گرفته شده است. اگر زیاد از اینترنت موبایل استفاده نمی‌کنید، می‌توانید سراغ بسته ۱۵گیگابایتی با قیمت ۴۶هزار تومانی بروید که هر گیگابایت آن سه‌هزار و ۷۰تومان است.

بسته ۱۰گیگابایتی هم با قیمت سه‌هزار و ۶۰۰تومان به ازای هر گیگابایت و درمجموع ۳۶هزار تومان فروخته می‌شود و برای کسانی که در طول روز زیاد از اینترنت استفاده نمی‌کنند، مناسب به‌نظر می‌رسد.
همراه اول دو بسته اینترنت دو‌ماهه با حجم‌های ۱۲ و ۱۸گیگابایتی ارائه کرده است. بسته ۱۲گیگابایتی این اپراتور ۴۰هزار تومان یعنی حدود سه‌هزار و ۳۳۰تومان به ازای هر گیگابایت و بسته ۱۸گیگابایتی با قیمت ۵۴هزار تومان فروخته می‌شود.

*** بهترین بسته‌ اینترنت یک‌ماهه؛ هر گیگابایت دو‌هزار و ۹۵۰تومان
ایرانسل و همراه اول برای کسانی که بسته‌های اینترنت یک‌ماهه می‌خرند، اینترنت هدیه در نظر گرفته‌اند. آنها معادل ۱۰درصد حجم بسته‌ای که می‌خرید را برای ساعات صبح تا ظهر هدیه می‌دهند. مثلا اگر بسته سه‌گیگابایتی بخرید، در کنار آن ۳۰۰مگابایت اینترنت از ساعت شش صبح تا ۱۲ظهر به شما تعلق خواهد گرفت. قیمت بسته‌ها چندان تفاوتی با هم ندارد و نهایتا ۱۰۰تومان ارزان‌تر یا گران‌تر هستند.

بسته کم‌حجم یک‌گیگابایتی ۱۰هزار و ۵۰۰تومان و پرحجم ۱۰گیگابایتی ۲۹هزار و ۵۰۰تومان است.
با این حساب اگر بسته کم‌حجم بخرید، هزینه هر گیگابایت اینترنت برایتان ۱۰هزار و ۵۰۰تومان آب می‌خورد، ولی اگر سراغ بسته‌های پرحجم بروید، این هزینه می‌تواند تا دوهزار و ۹۵۰تومان کاهش پیدا کند. ایرانسل در کنار بسته‌های عادی یک‌ماهه، سه‌بسته شبانه هم دارد. بسته نامحدود یک‌ماهه برای ساعات دوی بامداد تا هفت صبح هشت‌هزار و ۵۰۰تومان است. بسته پنج‌گیگابایتی شبانه هزار تومان و بسته ۳۰گیگابایتی شبانه مخصوص سایت‌های داخلی سه‌هزار تومان است.

*** بهترین بسته اینترنت ۱۵روزه؛ هر گیگابایت سه‌هزار و ۷۰۰تومان
بسته‌های دوهفته‌ای یا ۱۵روزه صرفا توسط ایرانسل ارائه می‌شوند و حجم آنها بین ۴۰۰مگابایت تا پنج‌گیگابایت متغیر است. بسته کم‌حجم ۴۰۰مگابایتی هفت‌هزار تومان قیمت دارد و این یعنی هزینه هر گیگابایت در آن ۱۷هزار و ۵۰۰تومان در نظر گرفته شده. بسته پرحجم پنج‌گیگابایتی ۱۵روزه هم ۱۸هزار و ۵۰۰تومان فروخته می‌شود که به‌نظر صرفه اقتصادی بیشتری دارد. چراکه در صورت خرید این بسته برای هر گیگابایت سه‌هزار و ۷۰۰تومان هزینه خواهید کرد.

*** بهترین بسته‌ اینترنت هفت‌روزه؛ هر گیگابایت سه‌هزار و ۲۵۰تومان
بسته‌های کم‌حجم هفتگی هر دو اپراتور ایرانسل و همراه اول یک قیمت دارند. بسته‌های ۲۰۰مگابایتی چهارهزار و ۴۰۰تومان هستند. بسته هفتگی پرحجم ایرانسل پنج‌گیگابایتی است و ۱۸هزار تومان فروخته می‌شود و بسته پرحجم همراه اول شش‌گیگابایتی است و ۱۹هزار و ۵۰۰تومان قیمت دارد. قیمت هر گیگابایت در این بسته سه‌هزار و ۲۵۰تومان در نظر گرفته شده است.

*** بهترین بسته‌ اینترنت سه‌روزه؛ هر گیگابایت چهارهزار و ۴۰۰تومان
مشترکان ایرانسل می‌توانند بین بسته‌های روزانه و هفتگی، سراغ بسته‌های کوتاه‌مدت سه‌روزه هم بروند. حجم آنها بین ۱۵۰مگابایت تا ۲٫۵گیگابایت متغیر است. بسته کم‌حجم سه‌هزار و ۵۰۰تومان است و بسته پرحجم آن ۱۱هزار تومان فروخته می‌شود. در این بسته هزینه هر گیگابایت اینترنت چهارهزار و ۴۰۰تومان در نظر گرفته شده است.

*** بهترین بسته اینترنت یک‌روزه؛ هر گیگابایت سه‌هزار و ۳۰۰تومان
بسته‌های روزانه اینترنت حداقل ۶۰مگابایتی هستند. هر دو اپراتور ایرانسل و همراه اول بسته کم‌حجم روزانه را هزار و ۶۰۰تومان می‌فروشند، با این تفاوت که همراه اول این بسته را صرفا برای مشترکان سیمکارت اعتباری در نظر گرفته است. بسته پرحجم ایرانسل ۲٫۵گیگابایتی با قیمت ۹هزار و ۵۰۰تومان است و بسته پرحجم همراه اول سه‌گیگابایتی است و ۹هزار و ۹۰۰تومان قیمت دارد.

این یعنی قیمت هر گیگابیت اینترنت در این بسته‌ها سه‌هزار و ۳۰۰تومان است. ایرانسل علاوه بر بسته‌های عادی، اینترنت شبانه هم در نظر گرفته. بسته یک‌گیگابایتی شبانه برای ساعت دو تا هفت صبح ۹۰۰تومان است. همچنین بسته اینترنت داخلی شبانه این اپراتور هم با حجم ۵۰۰مگابایت ۲۰۰تومان قیمت دارد.

*** بهترین بسته‌ اینترنت ساعتی؛ هر گیگابایت هزار و ۳۰۰تومان
تماشای فوتبال، اکران آنلاین فیلم و لایو اینستاگرام و … حجم زیادی از اینترنت می‌گیرد و کسانی که معمولا از اینترنت همراه استفاده نمی‌کنند، در چنین مواقعی به مشکل خواهند خورد. کسانی که سیمکارت ایرانسل دارند می‌توانند از بسته‌های پرحجم ساعتی استفاده کنند. بسته یک‌گیگابایت یک‌ساعته دوهزار تومان، دوگیگابایت دو‌ساعته سه‌هزار تومان و سه‌گیگابایت سه‌ساعته، چهار‌هزار تومان است. همچنین می‌توان روی بسته‌های نامحدود شبانه با قیمت ۹۰۰ تا دو هزار تومان هم حساب باز کرد.

کدخبر: ۳۴۲۹۷۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر