کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۷۸۲۳۳
تاریخ خبر:

‌مریوان همچنان ملتهب در مرگ دردناک شلیر

روزنامه هفت صبح، سارا غضنفری| ماجرای شلیر ۳۶ساله، زن مریوانی و مرگ دردناکش از چهاردهم شهریورماه که این اتفاق رخ داد تا ۱۷ شهریورماه که بر اثر جراحات در بیمارستان درگذشت، در رسانه‌ها پوشش خبری زیادی داشت. شلیر برای نجاتش از تجاوز گوران مرد همسایه متولد‌۷۲، خودش را از پنجره خانه این مرد در طبقه دوم در مریوان به پایین پرتاب می‌کند و دچار ضربه مغزی می‌شود. داستان این حادثه را در هفت‌صبح خوانده‌اید که در این گزارش جزئیات بیشتری از این ماجرا را خواهیم نوشت اما مریوان همچنان در خشم این ماجرا ملتهب است.

مردم خواستار محاکمه گوران هستند. حتی جلوی خانه او جمع شده‌اند و عکس پنجره خانه او (که در واقع شلیر از آن بیرون پریده)، اثر خشم مردم شده و شیشه را شکسته‌اند. حتی زنان در تجمعی که مردان نیز در آن شرکت داشتند به در دادگستری شهرستان رفته و نسبت به اقدام شنیع این مرد اعتراض کردند. در روز خاکسپاری شلیر پنجشنبه ۱۷ شهریورماه بسیاری از شهروندان مریوانی در این مراسم حضور داشتند و به قدری از این ماجرا خشمگین بودند که دادستان مریوان نیز با حضور در مراسم به مردم قول داد که به درخواست آنها رسیدگی خواهد شد.

جزئیات ماجرای مرگ شلیر
یک شهروند مریوانی می‌گوید، مردم همچنان ناراحت و خشمگین از این ماجرا هستند و حتی می‌خواستند خانه گوران را در محله‌ای که ۵۰سال است خانوادگی ساکن آن هستند به آتش بکشند. اما خانواده شلیر و همسرش از مردم خواستند این کار را نکنند تا قانون به جرم گوران رسیدگی کند. از گوران اما حرف‌های خوبی در محله زده نمی‌شود، یک نفر که نامش نزد هفت‌صبح محفوظ است، می‌گوید: «گوران از مردم اخاذی می‌کرد، سابقه‌دار است و مدتی هم زندان بوده. قبلا هم اقدام به آزار و اذیت کرده و در واقع همه را اذیت می‌کرد.»

اما روایت عینی این فرد از شب حادثه عجیب است، او می‌گوید: «ما شاهد بودیم وقتی شلیر خودش را از دست این مرد به پایین پرتاب کرد، او پشتش بود و انگار هولش داد! بعد هم پنجره را بست و پرده را کشید و از در پشتی فرار کرده و حدود ۱۰ دقیقه بعد در حالی‌که یک پیکان را سرقت کرده باز به در خانه آمده و گفته چه خبر است!

انگار از ماجرا خبر ندارد و وقتی واکنش مردم را دیده متواری شده است. او در یک کوچه بن‌بست گیر می‌افتد که مرد همسایه سعی می‌کند او را بگیرد در حالی ماموران هم حضور داشتند اما او به خانه همسایه‌ها هجوم می‌برد یک زن معلم و دو زن خانه‌دار را گروگان گرفته، دهان یکی را گرفته به‌صورت دیگری مشت زده و در نهایت با سختی دستگیر می‌شود!»

در واقع گوران به‌قدری از این ماجرا ابا نداشته که به خودش اجازه داده باز به محل جرم بازگردد. این ماجرا در حالی است که مردم می‌گویند به نظر ما نیروی انتظامی دیر رسید و حتی دستور ورود به منزل را نداشتند و این پروسه خیلی زمان‌بر شد، در واقع با رسیدن ماموران دیگر شلیر خودش را به پایین پرتاب کرده بود. طبق آخرین اقدامات اعلام شده از طریق معاونت زنان ریاست‌جمهوری و انجمن زنان کردستان، وعده داده‌اند بهترین وکیل برای این پرونده گرفته خواهد شد و اعلام شده درخواست قصاص برای گوران توسط اولیای‌دم درخواست شده است.

ماجرای خشم مردم در داستان آتنا
این اولین‌بار نیست که در ماجرای تجاوز خشم مردم برانگیخته می‌شود. داستان آتنا اصلانی دختر هفت ساله، که سال ۹۶ توسط مردی ۴۲ساله مورد تعرض قرار گرفت و به قتل رسید. این مرد اطراف منطقه دستفروشی پدر آتنا در پارس‌آباد مغان رنگرزی داشت و وقتی آتنا کنار بساط دستفروشی پدرش بوده او را زیر نظر گرفته است، سپس او را ربوده و بعد از آزار و اذیت به قتل می‌رساند.

ناپدید شدن آتنا اصلانی هفت ساله و پیدا شدن جسد او پس از سه هفته فضای شهر پارس‌آباد را به شدت تحت تاثیر قرار داده و مردم خشمگین پس از پیدا شدن جسد آتنا از پارکینگ مرد رنگرز، مقابل مغازه او تجمع کرده و آن محل را به آتش کشیدند. حتی محل زندگی او را نیز سنگ‌باران می‌کنند. به قدری خشم عمومی از این ماجرا زیاد بود که دستور رسیدگی خارج از نوبت به آن داده شد.

خشم مردم در ماجرای دختران ایرانشهری
ماجرا از امام جمعه شروع شد. برای اولین‌بار روز جمعه مولوی محمد طیب ملازهی، امام جمعه مسجد جامع نور ایرانشهر که در خطبه‌های نماز عید فطر و در حضور مقامات این شهرستان از جمله فرماندار سخن می‌گفت به حادثه تجاوز به شماری از دختران ایرانشهر پرداخت. این ماجرا به سال ۹۷ بازمی‌گردد و در زمره پرونده‌هایی قرار می‌گیرد که خشم عمومی را برانگیخت و حدود ۵۰ نفر از مردم ایرانشهر در اعتراض به ناامنی و تعرض به تعدادی از دختران این شهرستان در مقابل فرمانداری تجمع کرده و خواهان اشد مجازات برای ربایندگان دختران شدند.

تجمع‌کنندگان که زن و مردم بودند از فرماندار و مسئولان امنیتی و قضایی خواستند تا متهمان و متجاوزان را در اسرع وقت دستگیر و به مجازات برسانند.اگرچه اعلام شد به ۴۱ نفر از دختران و زنان در ایرانشهر تجاوز شده اما بعدها این آمار تکذیب شد اما تعدادی در رابطه با این ماجرا دستگیر و چهار نفر نیز به اعدام محکوم شدند.

حالا در ماجرای شلیر هم مردم می‌گویند باید زودتر از اینها جلوی اقدامات گوران گرفته می‌شد تا آن‌قدر وقیح نشود که به خودش اجازه دهد یک زن را به این شکل بخواهد مورد آزار و اذیت قرار دهد و شلیر جانش را به این شکل فجیع از دست بدهد، به طوری‌که از طبقه دوم با ۵ متر ارتفاع بپرد و با سر سقوط کند، در حالی که دو فرزندش شاهد این ماجرای تلخ بودند. دادستان مریوان در فیلمی که منتشر شده می‌گوید: «حتی اگر اولیای دم از قصاص او بگذرند، اما از لحاظ جنبه عمومی جرم احتمال قصاص او وجود دارد و شاید در همان محله محمدی جلوی منزل گوران به دار آویخته شود.»

کدخبر: ۴۷۸۲۳۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر