کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۷۳۴۳
تاریخ خبر:

چرا سه بازی امشب لیگ‌برتر مهم هستند؟

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | هفته بیست و سوم لیگ برتر از امشب با برگزاری سه بازی آغاز خواهد شد. پرسپولیس در ورزشگاه آزادی میزبان شاهین بوشهر خواهد بود، تراکتور به مصاف صنعت‌نفت آبادان خواهد رفت و ذوب‌آهن و پیکان هم مقابل هم قرار خواهند گرفت.

*** پرسپولیس-شاهین بوشهر؛ ۳۰۰۰ روز بعد از باخت چهارتایی!
شاهین بوشهر پس از ۹ سال به ورزشگاه آزادی بازخواهد گشت تا در مقابل پرسپولیس به میدان برود. در این مدت این دو تیم تنها یک بازی لیگ برتری داشتند که آن هم به میزبانی تیم بوشهری برگزار شد و بازگشت به استادیوم آزادی، اتفاق ویژه‌ای برای شاگردان مهرداد کریمیان محسوب خواهد شد. شاهین در لیگ یازدهم که در نهایت با سقوطش همراه بود، در هفته نوزدهم به مصاف پرسپولیس رفت.

پرسپولیس آشفته که با مصطفی دنیزلی سروسامان گرفته بود، در ۲۰ دقیقه ابتدایی توانست سه گل بزند و در نیمه دوم نیز زنده‌یاد مهرداد اولادی برای شاگردان سرمربی ترک‌تبار گلزنی کرد تا پیروزی چهار گله به دست بیاید. هرچند ‌ منصور تنهایی نیز دروازه پرسپولیس را گشود تا روند ناکامی‌های میثاق معمارزاده ادامه داشته باشد. حالا پرسپولیس و شاهین در حالی به مصاف هم می‌روند که شاهین در موقعیت سقوط قرار گرفته و کار سختی برای بقا در لیگ برتر دارد.

آنها در صورت غلبه بر پرسپولیس فرصت فرار از منطقه سقوط را خواهند داشت اما دست‎یابی به این نتیجه کار بسیار سختی است که شاید امکان انجامش با میشو کریستیچوویچ بیشتر بود. نکته مهم اینکه شاهین باید شرایط تفاضل گل را هم در نظر بگیرد. اگر آنها در بازی نیم‌فصل اول به جای دریافت پنج گل، یک بر صفر به پرسپولیس می‌باختند وضعیت تفاضل گل‌شان بهتر بود و حالا هم کادر فنی و بازیکنان باید با احتیاط بیشتری در مقابل یکی از بهترین خطوط حمله لیگ برتر قرار بگیرند تا فاجعه‌ای که ۳۰۹۵ روز قبل رقم خورد، تکرار نشود.

*** خاطره گل زیبای کریمیان به پرسپولیس
بازی پرسپولیس و شاهین بوشهر که امشب در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود می‌تواند یادآور بازی خاطره‌انگیز و عجیب پرسپولیس برابر فجرسپاسی و گل زیبای مهرداد کریمیان سرمربی حال حاضر شاهین بوشهر باشد. در لیگ یازدهم پرسپولیس تیمی پرنوسان و پرحاشیه بود. فجر که هدایتش به عهده محمود یاوری بود، بازیکنان خوبی مثل مهدی رجب‌زاده، رضا حقیقی، یونس شاکری، مهدی نظری، ایوب کلانتری و مهرداد کریمیان مربی حال حاضر شاهین بوشهر را در اختیار داشت.

بازی طبق عادت پرسپولیس با حملات این تیم آغاز شد و در دقیقه ۲۷ روی یک حرکت از راست، پاس حمید علی‌عسگر به ۱۸ قدم را دفاع فجرسپاسی برگرداند و محمدنوری هافبک پرسپولیس از راه رسید و با یک ضربه زمینی و دقیق دروازه را باز کرد. نیمه دوم اما این فجرسپاسی بود که با یک شوت زیبا بازی را مساوی کرد. رضا حقیقی توپ را به ایوب کلانتری رساند و او توپ را به وسط و کریمیان سپرد. شماره ۸ فجرسپاسی ابتدا نشان داد می‌خواهد شوت بزند ، مازیار زارع فریب می‌خورد، کریمیان تو سر توپ زده و یک شوت بیرون پا می‌زند و توپ به گوشه دروازه می‌رود.

حسین هوشیار دروازه‌بان پرسپولیس هم کاری از دستش برنمی‌آید. این بازی در نهایت با پیروزی ۳بر۲ فجرسپاسی بر پرسپولیس به پایان رسید.نتیجه بازی امشب برای هر دو تیم به شدت مهم است. پرسپولیس که در فرم خوبی قرار دارد، می‌تواند با پیروزی بر شاهین، اختلاف خود با تعقیب‌کنندگانش را همچنان حفظ و حتی بیشتر کند. به خصوص اینکه بازی بعدی شاگردان یحیی مقابل تراکتور است و اگر پرسپولیس، شاهین را نبرد، باخت به تراکتور می‌تواند معادلات صدر جدول را به هم بزند.

در سوی دیگر شاهین بوشهر همچنان خطر سقوط به لیگ یک را احساس می‌کند و البته مربی تاثیرگذار و موفق خود را هم در اختیار ندارد. مشکل بزرگ شاهین، بازی‌های دشوار باقی‌مانده این تیم است. بوشهری‌ها تا پایان فصل یا با مدعیان سهمیه آسیا روبه‌رو می‌شوند ‌ یا با تیم‌هایی که در پایین جدول، نگران سقوط به لیگ یک هستند. درمجموع بازی امشب می‌تواند دو چهره متفاوت برای پرسپولیس داشته باشد. آنها یا می‌توانند مثل بازی رفت یک پیروزی بی‌دردسر و راحت به دست بیاورند ‌ یا ممکن است کارشان مقابل تیم سختکوش بوشهری گره بخورد و اصلا نتوانند به پیروزی دست یابند.

*** تراکتور-صنعت‌نفت؛ جنگ برای سهمیه
بازی این دو تیم، حساس‌ترین و جذاب‌ترین بازی روز شنبه است. در جدول تراکتور با ۳۷ امتیاز ششم است و صنعت‌نفت با ۳۶ امتیاز در رده هفتم قرار دارد. بازی رفت دو تیم به شدت جنجالی از آب درآمد و صنعت‌نفت، تراکتور را بعد از چهار برد متوالی توانست با نتیجه ۲بریک مغلوب کند. تراکتور قبل از بازی رفت مقابل صنعت‌نفت حتی یک گل هم نخورده بود اما با شکست مقابل تیم آبادانی، به شدت افت کرد و به استقلال و سپاهان هم باخت تا مصطفی دنیزلی از این تیم جدا شود.

جدال دو تیم در دور رفت یادآور اخراج جنجالی مسعود شجاعی هم هست. کاپیتان تیم ملی، در آن بازی به دلیل استفاده از الفاظ ناشایست علیه داور از بازی اخراج و محروم شد. بازی امشب دو تیم اما حکایت متفاوتی دارد. هر دو تیم به دنبال کسب سهمیه آسیایی هستند. تراکتور همچنان در فرم خوبی قرار ندارد و چند بازیکن این تیم هم غایب خواهند بود. باخت در این بازی می تواند رویای آسیایی شدن این تیم گران‌قیمت چند ده میلیاردی را برباد دهد.

حتی مساوی هم به درد هیچ یک از دو تیم نمی‌خورد. این در حالی است که به نظر می‌رسد تیم آبادانی در شرایط بهتری قرار دارد و اصلا بعید نیست بتواند نتیجه بازی رفت را هم تکرار کند. در دور رفت دنیزلی و اسکوچیچ روی نیمکت دو تیم حضور داشتند و امشب الهامی و سراج به مصاف هم خواهند رفت. نکته دیگر اینکه صنعت نفت فصل گذشته در جام حذفی هم تراکتور را مغلوب و حذف کرده بود و به نوعی گربه سیاه جدید این تیم به شمار می‌رود.

*** ذوب‌آهن-پیکان؛ فرار از سقوط
رقابت دو تیم پایین جدولی می‌تواند منجر به خلق یک بازی جذاب و دیدنی شود. پیکان بعد از باخت خانگی ۳بریک به پرسپولیس، جدی‌ترین مدعی سقوط به لیگ یک است و اگر دیر بجنبد شاید خیلی زودتر از پایان فصل، سقوطش را قطعی کند. پیکان خط حمله فوق‌العاده‌ای دارد که حتی از تراکتور، فولاد و شهرخودرو هم بیشتر گل زده است و چهارمین خط حمله خطرناک لیگ نوزدهم است! باورنکردنی اینکه صدرنشین فعلی جدول گلزنان یعنی شهریار مغانلو هم از همین تیمی است که در قعر جدول لیگ برتر قرار دارد‌.

اما مشکل بزرگ این تیم خط دفاع و دروازه‌بان پراشتباهش است که باعث شده تا در پایان هفته بیست و دوم ۴۱ گل دریافت کند، یعنی چیزی در حدود دو گل خورده در هر بازی! آخرین برد این تیم در هفته دهم مقابل سایپا به دست آمده و بعد از این برد، آنها ۹ باخت و سه تساوی به دست آورده‌اند که کاملا نشان‌دهنده آمادگی آنها برای سقوط به لیگ یک است. در طرف مقابل ذوب‌آهن قرار دارد. تیم اصفهانی بعد از آمدن رادولوویچ در حال پیشرفت بود.

آنها صنعت‌نفت را بردند، به استقلال با یک گل آفساید باختند و با سپاهان مساوی کردند اما وقفه در لیگ و برنگشتن رادولوویچ به دلیل ترس از کرونا، باعث شد تا ذوب‌آهن دوباره به مسیر قبل برگردد. این تیم در بازی آخر خود ۲بریک مغلوب شهرخودرو شد و امشب مقابل پیکانی قرار می‌گیرد که برای فرار از سقوط ممکن است دست به هر کاری بزند. لوکا بوناچیچ امشب به صورت رسمی روی نیمکت ذوب‌آهن قرار می‌گیرد و باید دید اولین تجربه او در این تیم با چه نتیجه‌ای همراه خواهد بود.

کدخبر: ۳۳۷۳۴۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر