کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۰۲۸۸
تاریخ خبر:

مربیان استقلالی که برای ‌مجیدی سنگ تمام گذاشتند

روزنامه هفت صبح | سیدمهدی رحمتی آخرین استقلالی بود که در این فصل به پرسپولیس و یحیی گل‌محمدی ضربه زد. ضربه‌ای که خیلی کاری‌تر از ضربات قبل بود و امید این تیم برای کسب حداقل یک جام را بر باد داد. قبل از او هم چند استقلالی دیگر در مقاطع مختلف ضرباتی به پرسپولیس زده بودند که آنها را مرور می‌کنیم.

امیر قلعه‌نویی: دو مساوی
ژنرال آبی‌ها در این فصل کمک قابل‌توجهی به استقلال و فرهاد مجیدی کرد. او با تیمش گل‌گهر سیرجان در تهران پرسپولیس را با تساوی یک - یک متوقف کرد و در بازی برگشت هم همین نتیجه را کسب کرد تا در مجموع دو بازی، فقط دو امتیاز دست یحیی گل‌محمدی و شاگردانش را بگیرد. البته قلعه‌نویی در هر دو بازی و به ویژه بازی برگشت معتقد بود که اگر اشتباه داور نبود، گل‌گهر، پرسپولیس را شکست می‌داد. قلعه‌نویی با دو باخت برابر استقلال، لطفش به این تیم را تکمیل کرد. در بازی رفت به بازیکن غیرقانونی بازی داد تا کمیته انضباطی بازی مساوی شده را به سود استقلال اعلام کند. در بازی جنجالی برگشت هم این استقلال بود که ‌ ۲بر یک پیروز شد.

علیرضا منصوریان: یک برد و یک باخت
او با صنعت‌نفت در تهران یک بر صفر به پرسپولیس باخت. البته یک گل سالم پرسپولیس هم مردود اعلام شد. اما منصوریان در بازی برگشت یقه پرسپولیس و یحیی را گرفت و شاگردان او موفق شدند با پیروزی ۲ بر صفر بر پرسپولیس شوک بزرگی به این تیم وارد کنند. این یکی از بهترین نمایش‌های صنعت‌نفت در این فصل بود. تیم منصوریان در برابر استقلال اما یک مساوی و یک باخت را رقم زد. در آبادان این تیم را با تساوی یک - یک متوقف کرد و در تهران با حداقل گل مغلوب شد. او از پرسپولیس ۳ و از استقلال ۲ امتیاز گرفت.

غلامرضا عنایتی: دو مساوی
بی‌شک یکی از مهم‌ترین عوامل اختلاف امتیاز استقلال و پرسپولیس اوست. عنایتی تیم تازه‌وارد هوادار را در لیگ برتر به خوبی هدایت کرد اما بهترین نتایج و نمایش‌ها را در برابر پرسپولیس از این تیم دیدیم. هوادار در ورزشگاه آزادی تا دقیقه ۹۰ از پرسپولیس پیش بود و در وقت‌های تلف‌شده پیروزی را با مساوی عوض کرد.

در بازی برگشت هم پرسپولیس را با تساوی بدون گل متوقف کرد تا یحیی از ۶ امتیاز این دو بازی فقط ۲ امتیاز بگیرد. عنایتی هم رفاقت را در حق استقلال تمام کرد و در هر دو بازی رفت و برگشت به استقلال باخت. البته در بازی رفت ناسزاوارانه و در بازی برگشت با اشتباهات داوری به سود استقلال!

داوود سیدعباسی: یک مساوی
یکی از غیرمنتظره‌ترین نتایج پرسپولیس، تساوی یک - یک مقابل پدیده در مشهد بود. علاوه بر نمایش ضعیف شاگردان یحیی گل‌محمدی، تیم مشهدی هم در این بازی خوب کار کرد و بعد از ۴ باخت متوالی سرانجام از پرسپولیس امتیاز گرفت. همین تیم با هدایت سیدعباسی در مشهد با ۳ گل مغلوب استقلال شد! تیم او هنوز بازی‌های برگشت مقابل این دو تیم را انجام نداده اما تا همینجای کار بیشتر از انتظارات در صدرنشینی استقلال نقش داشته است.

رسول خطیبی: یک برد و یک باخت
اگر خطیبی را به واسطه چند بازی در استقلال،‌ پیشکسوت این تیم بدانیم، نقش او را هم در عقب ماندن پرسپولیس از استقلال نباید نادیده بگیریم. او در نیم‌فصل اول با آلومینیوم اراک، پرسپولیس را شکست داد اما در تهران به این تیم باخت. خطیبی با تیمش استقلال را در اراک متوقف کرد اما به دلیل کنار گذاشته شدن از این تیم به بازی برگشت مقابل استقلال نخواهد رسید. یحیی از تقابل با او فقط نیمی از امتیازات ممکن را به دست آورد.

سیدمهدی رحمتی: یک جام!
در حالی که پرسپولیس از قهرمانی در لیگ برتر ناامید شده بود و به نظر می‌رسید تمام تمرکزش را روی قهرمانی در جام حذفی گذاشته است اما رحمتی با آلومینیوم اراک آخرین امید یحیی و پرسپولیس را هم بر باد داد. او احتمالا بزرگ‌ترین خدمت را در میان مربیان استقلالی به این تیم کرده و باعث شده تا فصل احتمالا برای پرسپولیس بدون هیچ جامی به پایان برسد. رحمتی البته با بازی دادن به یک استقلالی دیگر یعنی محمدرضا آزادی که زننده دو گل تیمش مقابل پرسپولیس بود، نقش خودش را در ناکام کردن این تیم پررنگ‌تر کرد.

فرهاد مجیدی: دو مساوی
او رقیب مستقیم یحیی گل‌محمدی بود و تیمش در هر دو بازی مقابل پرسپولیس به تساوی رسید. اگرچه استقلال هم در این دو بازی فقط ۲ امتیاز به دست آورد اما تساوی در بازی برگشت، دستکمی از برد نداشت و باعث شد تا حاشیه امن استقلال در صدر با پرسپولیس حفظ شود.

ساکت الهامی: یک مورد متفاوت
او مدتی دراستقلال به عنوان مربی مشغول به کار بود و در مقطعی گزینه هدایت این تیم هم بود. الهامی برخلاف نفرات حاضر در این لیست، به سود پرسپولیس و یحیی نتیجه گرفت. دو بار به این تیم باخت و دو بار هم استقلال را متوقف کرد!

کدخبر: ۴۵۰۲۸۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر