کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۸۵۸۱
تاریخ خبر:

مدیران‌ گمنامی که در استقلال ‌‌به شهرت‌ رسیدند

روزنامه هفت صبح | یک بار دیگر هیات مدیره باشگاه استقلال دستخوش تغییرات شد و دوباره کسانی وارد هیات مدیره استقلال شدند که پیش از این، نام آنها را کمتر شنیده بودیم. شاید در همین دو روز، نام این دو سه نفر، بیشتر از تمام سال‌های قبل در اینترنت جست‌وجو و دیده شده و این همان چیزی است که موضوع اصلی مطلب امروز است. کسانی که شاید نام‌شان را هم نشنیده‌ایم و اطلاعات چندانی از آنها موجود نیست اما به دلایلی نامعلوم ناگهان سر از استقلال درمی‌آورند! این چند مورد را مرور کنید لطفا!

شاهرخ سبکدست: حدود شش سال پیش وقتی بهرام افشارزاده مدیرعامل استقلال بود، قراردادی با شرکت توسعه صنایع نوین به نمایندگی شاهرخ سبکدست برای اسپانسری استقلال امضا شد. تا قبل از آن کمتر کسی شناختی از این فرد داشت. او مدتی به عنوان نماینده اسپانسر در باشگاه استقلال حضور داشت و حتی بعد از چند ماه که اخبار حاکی از رفتن افشارزاده بود، از او به عنوان مدیرعامل احتمالی استقلال هم نام برده شد و در برهه‌ای صحبت از واگذاری مالکیت باشگاه استقلال به او بود. او هزینه‌های زیادی برای استقلال کرد و بعدها مدعی شد که ۱۰ میلیارد از این باشگاه طلب دارد اما شکایت نکرده است.

در عرض کمتر از یک سال، کسی که کوچک‌ترین اطلاعاتی از او در فضای مجازی وجود نداشت، تبدیل شد به تیتر اول رسانه‌های ورزشی که در یک قدمی مالکیت استقلال قرار داشت. او بعد از منتفی شدن واگذاری استقلال و پرسپولیس، از صحنه فوتبال محو شد و مدت‌هاست که دیگر در هیچ رسانه‌ای نامی از او برده نمی‌شود. تنها خبر جنجالی از او، خبر شکایتش از شرکتی بود که سرمایه‌گذار اصلی‌اش یاسین رامین بود و متعهد شده بود که ۱۰ میلیارد به استقلال بدهد.

اکبر عباس‌ملکی: در دورانی که علیرضا منصوریان روی نیمکت استقلال بود، اکبر عباس‌ملکی عضو هیات مدیره استقلال شد. او به عنوان یک عضو اقتصادی وارد شد و قرار بود بخشی از مشکلات مالی استقلال را حل کند. در کارنامه او ریاست صندوق قرض‌الحسنه، عضویت هیات مدیره و مشاوره اجرایی چند بانک دولتی و خصوصی دیده می‌شد و ظاهرا قرار بود با استفاده از تجربه و طرح‌های اقتصادی‌اش، مشکلات مالی استقلال را حل کند اما جایی که بیشتر از همیشه نام او مطرح شد، خنده عجیبش در برنامه نود و در اوج درگیری لفظی علیرضا منصوریان و سیدمهدی رحمتی بود.

به واسطه آن خنده، او یک شبه ره صدساله را رفت و حسابی مشهور شد. او هم مثل خیلی از همکارانش قول‌ها و وعده و وعیدهای زیادی به هواداران استقلال داد. او مدعی شده بود که تیام و جپاروف در استقلال خواهند ماند اما بعدها گفته شد که خود او عامل اصلی جدایی این دو بازیکن بود! او هم مدتی بعد وقتی حسابی در رسانه‌ها برای خود جایی دست و پا کرده بود، با تغییرات در هیات مدیره استقلال، رفت و این روزها خبری هم از او نیست.

پندار توفیقی: یکی از گمنام‌ترین افراد عضو هیات مدیره استقلال بعدها تبدیل به یکی از پرسروصداترین‌ها شد. گفته می‌شد خویشاوندی او با امیر خادم که در مقطعی سمت مهمی در وزارت ورزش و جوانان داشت، باعث شد تا وارد هیات مدیره استقلال شود. در عرض چند ماه، شهرتی برای خود دست و پا کرد که باورکردنی نبود. «پندارتایم» اصطلاحی بود که در زمان حضور او در استقلال وارد ادبیات ورزشی‌نویسان شد. دلیل ابداع این اصطلاح، توافقات و امضای قرارداد او با بازیکنان جدید استقلال در نیمه‌های شب بود.

ناگهان در ساعت ۲ بامداد، تصاویر او در کنار بازیکنان جدید استقلال منتشر می‌شد و حیرت همه را برمی‌انگیخت. او توانست تیمی پرستاره اما پرحاشیه برای استقلال ببندد. توفیقی هم با اینکه در استقلال حسابی برای خودش نامی دست و پا کرد اما توفیقی به دست نیاورد و مدتی بعد از استقلال جدا شد. او البته همچنان سعی می‌کند خودش را در کنار استقلال حفظ کند. در همین روزهای پرتلاطم استقلال، حضور فعالی در روم‌های هواداری استقلال در کلاب‌هاوس دارد و از اتفاقات زمان خودش افشاگری می‌کند.

علی خطیر: گل سرسبد مدیران گمنامی که در استقلال به شهرت رسیدند، او بود. قبل از حضور در استقلال، سمتی در فدراسیون فوتبال داشت اما به شدت گمنام بود. با این حال در مدت زمان حضورش در استقلال، از بازیکنان و ستاره‌های جنجالی این تیم هم پرحاشیه‌تر بود. با علیرضا حقیقی درگیری فیزیکی پیدا کرد که منجر به شکسته شدن بینی‌اش شد.

با تمام ستاره‌های استقلال به مشکل خورد و هر چند وقت یک بار مصاحبه‌های جنجالی انجام می‌داد که تا مدت‌ها تبدیل به تیتر یک رسانه‌های ورزشی می‌شد. ماجرای افشاگری زشت و دور از شان او درباره گادوین منشا، وعده پوچ او به هواداران استقلال مبنی بر پیروزی در پرونده سوپرجام و دادگاه CAS، ناکامی‌اش در بازگرداندن استراماچونی و … از مهم‌ترین جنجال‌های او در استقلال بود. خطیر بعد از جدایی‌اش از استقلال یک نشست خبری جنجالی هم برگزار کرد که پای دخالت پلیس هم به میان آمد.

هیات مدیره جدید
بعد از اختلافات بین فرهاد مجیدی و احمد مددی، یک بار دیگر هیات مدیره استقلال دستخوش تغییرات شد. در حالی که پیش‌بینی می‌شد مددی کنار گذاشته شود اما با حمایتی که ظاهرا از سوی وزارت ورزش دارد، ماندنی شد و همه اعضای هیات مدیره رفتنی شدند. افرادی مثل حجت نظری و مهدی عبدیان که آنها هم گمنام بودند و در استقلال به شهرت رسیدند اما ترکیب هیات مدیره استقلال به شدت مورد انتقاد هواداران و رسانه‌ها قرار گرفته است.

پرویز مظلومی، علی‌اصغر ملکیان و داریوش دلفانی اعضای جدید هیات مدیره این باشگاه هستند. مظلومی که معرف حضورتان هست. او به هیچ پست و پیشنهادی پاسخ منفی نمی‌دهد و برایش فرقی نمی‌کند که این پیشنهاد از طرف چه کسی به او رسیده اما کارنامه ملکیان و دلفانی هم به شدت مبهم است. تیم مددی، ملکیان و دلفانی، در زمانی که باشگاه پیکان به لیگ یک سقوط کرد، مدیریت این باشگاه را در دست داشتند. دلفانی در زمان سقوط شاهین بوشهر به لیگ هم مدیرعامل این باشگاه بود. درباره او شایعات عجیب و باورنکردنی دیگری هم منتشر شده که ظاهرا همین شایعات باعث شد تا او دیروز استعفا بدهد. استعفایی که ممکن است صوری باشد.

این آزمون و خطا کی تمام می‌شود؟
سوال مهم اما این است که وزارت ورزش که این دوستان و سایر از قلم افتاده‌ها را در استقلال عزل و نصب می‌کند، قرار است تا کی به این شیوه ادامه دهد؟ حضور نزدیکان وزیر ورزش و دبیرش در استقلال و البته پرسپولیس، تا امروز چه گره‌ای از مشکلات این دو باشگاه باز کرده است؟ این آزمون و خطاهایی که نتیجه‌اش معلوم است، کی تمام می‌شود؟ آیا در دولت جدید هم باید منتظر ادامه همین روند باشیم؟

کدخبر: ۳۹۸۵۸۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر