کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۵۷۹۸
تاریخ خبر:

مدل‌های حرفه‌ای؛ نمونه کار پزشکان زیبایی‌

روزنامه هفت صبح| تا همین چندوقت پیش می‌شد مطمئن بود که پزشکان زیبایی در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی‌شان نمونه کارهای خودشان را می‌گذارند و می‌توان با دیدن این نمونه کارها به سبک و سیاق کارشان پی برد اما الان دیگر حساب باز کردن روی عکس‌هایی که آنها می‌گیرند، چندان راحت نیست چون مثل اینکه استفاده از مدل‌های تبلیغاتی در کار پزشکان زیبایی به‌تازگی مد شده و برای هر دوطرف ماجرا یعنی مدل‌ها و پزشکان پیشرفت‌های شغلی و مالی خوبی رقم زده است.

*** کار خودتان چه بدی داشت؟
ممکن است بگویید چرا پزشکان باید به‌جای استفاده از نمونه کارهای خودشان به استفاده از کار بقیه همکارانشان برای تبلیغات رو بیاورند؟ جواب این سوال را م.ز که برای خیلی از پزشکان مدل جور می‌کند، اینطور می‌دهد: «خیلی از مردم نمی‌خواهند چهره‌شان به‌عنوان مدل زیبایی در صفحات مجازی پزشکان استفاده شود.

قبلا که اینستاگرام به این شکل نبود و عکس‌ها بیشتر در سایت پزشکان قرار می‌گرفت آن هم با چشم‌های پوشیده‌شده، مردم خیلی حساس نبودند اما الان اینستاگرام طوری شده که مردم راحت عکس همدیگر را پیدا می‌کنند و ممکن است عکس بارها دیده شود برای همین خیلی‌ها نمی‌خواهند از چهره‌شان استفاده شود. بعضی‌ها حتی تهدید به شکایت می‌کنند. اول می‌گویند مشکلی نیست اما بعد که حواشی به‌وجود می‌آید، شاکی می‌شوند.»

اینطور که معلوم است بعضی از پزشکان زیبایی با دادن تخفیف به بعضی از مشتری‌های خوش‌آب‌ورنگ که به درد صفحات مجازی‌شان می‌خورند، آنها را راضی می‌کنند اما استفاده از آنها بازهم دردسرهای خودش را دارد، مثل اینکه خیلی‌هایشان خوش‌عکس نیستند یا بقیه اجزای صورت و بدنشان چنان‌که باید و شاید نیست، برای همین استفاده از مدل‌های آماده خیلی راحت‌تر است.

به گفته م.ز این کار پیچیدگی‌هایی هم دارد مثلا برای عکس قبل و بعد باید برنامه‌ریزی کرد. او می‌گوید: «اغلب مدل‌ها برای خدمات پوست و دندان استفاده می‌شوند و قبل و بعد کار طراحی می‌شود. این کارها همه با تیم تبلیغاتی است.» حدود قیمت این کار هم متفاوت است. م.ز به موضوع به چشم پروژه تبلیغاتی نگاه می‌کند که شامل بخش‌های مختلفی است و هرکدام هزینه خودش را دارد.

به‌گفته او معمولا به مدل‌هایی که در این پروژه‌ها شرکت می‌کنند، روزانه بین ۲۰۰ تا ۲۵۰هزارتومان پرداخت می‌کنند. بعضی از پزشکان هم می‌گویند که برای در و دیوار مطبشان عکس‌هایی از مدل‌های ایرانی و باحجاب می‌خواهند و دلشان نمی‌خواهد از عکس‌های موجود در اینترنت استفاده کنند. این دسته باید از مدل‌های حرفه‌ای استفاده کنند که بعضی از آنها برای یک روز عکاسی حرفه‌ای تا سه‌میلیون تومان هم دریافت می‌کنند. اغلب مشتریان این دسته مدل‌ها هم پزشکان پوست هستند.

*** مدل واقعی هم داریم
اگر ته دلتان حسابی خالی شده، بدانید که خیلی وقت‌ها پروژه‌های تبلیغاتی پزشکان رنگ و بوی واقعیت هم دارد اما در آنها هم از مدل‌ها استفاده می‌شود. مثلا پزشکانی که می‌خواهند کم کم خودشان را در شبکه‌های مجازی جا بیندازند یا به‌تازگی مطبشان را راه انداخته‌اند، از مدل‌ها استفاده می‌کنند و واقعا کار زیبایی را برایشان انجام می‌دهند.

یکی از پزشکانی که از این ترفند استفاده کرده، می‌گوید: «بعضی از جراحی‌ها مثل جراحی بینی کاری نیست که بتوان روی مدل‌ها حساب کرد اما مثلا تزریق ژل و بوتاکس را اوایل کار با استفاده از مدل‌ها انجام دادیم. خوبی این کار در این است که خود مدل زمینه خوبی دارد، مثلا من برای تزریق ژل از بین بیشتر از صدعکس، چهارنفر را انتخاب کردم و کار تبلیغاتی را روی آنها انجام دادم چون احساس کردم مدل لب، بینی و پوستشان جواب خیلی خوبی به تزریق می‌دهد.

از طرفی مدل‌هایی را انتخاب کردیم که خوش‌عکس باشند و سایر اجزای صورتشان هم بی‌نقص باشد تا بتوانیم یک‌سری عکس تبلیغاتی خیلی خوب بگیریم و در اسکرین‌های مطب نمایش بدهیم.»قیمت برای این دسته از مدل‌ها متفاوت است، خیلی‌هایشان اصلا پولی دریافت نمی‌کنند و همین که برایشان کار زیبایی انجام می‌شود، خیلی هم خوشحال می‌شوند، بعضی‌ها حتی مجبورند بخشی از پول را خودشان بدهند.

*** سلبریتی هم یک‌جور مدل است
احتمالا شما هم تصاویری از حضور شاخ‌های مجازی در مطب پزشکان زیبایی دیده‌اید. م.ز می‌گوید که خیلی از آنها اصلا پیش پزشک کار خاصی انجام نمی‌دهند، فقط برای گرفتن چندعکس می‌آیند و برای این کار پول‌های هنگفت هم می‌گیرند، مثلا سلبریتی‌ای که قبلا دندان‌هایش را یک جای دیگر لمینت کرده، سروکله‌اش در مطب یک دندانپزشک دیگر هم پیدا می‌شود. حالا ممکن است یک بلیچینگ(سفیدسازی) هم پیش پزشک جدید انجام دهد اما برای شما توضیح داده نمی‌شود که فقط همین کار را انجام داده است.

شما تصویر صورت خندان او را با دندان‌های مرتب و سفید در کنار دندانپزشک تازه می‌بینید. اصلا بعضی‌ها که یک چکاپ یا فلورایدتراپی ساده انجام می‌دهند و تمام، اما کار را به نام خودشان جا می‌زنند. قیمت این کار هم بسته به تعداد فالوئرهای سلبریتی مورد اشاره یا میزان شهرت او متفاوت است. ممکن است یکی از آنها که مثلا ۱۰۰هزار فالوئر دارد، به اینکه پول سفیدسازی را ندهد، راضی شود اما بعضی از آنها تا ۱۵میلیون تومان هم از دندانپزشک می‌گیرند تا روی یونیت او دراز بکشند و رو به دوربین لبخند بزنند.

این کار در مورد پزشکانی که کارهای مربوط به زیبایی پوست انجام می‌دهند، خیلی شایع‌تر است. م.ز قسم می‌خورد که یکی از بازیگرها کارهای مراقبت از پوستش را پیش پزشکی انجام می‌دهد که سن‌و‌سال‌دار است و آنقدر شهرت دارد که نخواهد پول پای تبلیغات بدهد اما مدیربرنامه‌هایش هرچندوقت یک‌بار قرار عکاسی در مطب یکی از پزشکان زیبایی می‌گذارد، فقط برای گرفتن عکس آن‌هم در ازای ۱۰میلیون تومان.

او می‌گوید: «بعضی کارها که اصلا قابلیت نشان‌دادن کامل ندارند مثلا خدمات مربوط به مو را نمی‌توان دقیق نشان داد که فلان بازیگر آمده و واقعا انجام داده یا نه، برای همین صرفا یک عکس در کنار پزشک برای تبلیغات خدمات کافی است؛ مثلا می‌گویند فلانی امروز آمد اینجا و مزوتراپی کف سر انجام داد. کسی نمی‌تواند بفهمد این کار واقعا انجام شده یا نه. جالب این است که اغلب بازیگران و سلبریتی‌ها سر و صورت خودشان را برای انجام کارهای اساسی به دست پزشکانی که بارها تعریفشان را نشنیده باشند، نمی‌دهند و اگر به مطب این پزشکان می‌روند حتما پای تبلیغات در میان است. حالا ممکن استی که کار سطحی در حد فیشال انجام بدهند اما نه بیشتر.»

کدخبر: ۳۲۵۷۹۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر