کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۴۲۶۳
تاریخ خبر:

محمود کریمی رسما عزاداری چیذر را لغو کرد

روزنامه هفت صبح | محمود کریمی، مداح مشهور تهرانی دیروز در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد که امسال در امامزاده علی‌اکبر چیذر تهران، برنامه‌ای نخواهد داشت. آن طور که سایت عقیق اعلام کرده او در مراسم جشن عید غدیر و نشست هم‌اندیشی حاج محمود کریمی با مداحان و مسئولان هیأت‌های مذهبی محله تسلیحات تهران گفته:

«ما امسال نمی‌توانیم در هیات رایت‌العباس محله چیذر برنامه بگیریم. می‌دانم که به‌خاطرش ناسزا می‌شنوم. اما علت این است که سقف حسینیه امام‌زاده علی‌اکبر کوتاه و بافت خانه‌های اطراف هم فشرده است. به‌این‌خاطر همسایه‌ها اذیت می‌شوند. بنابراین شرایط رایت‌العباس، مطابق استانداردهای ستاد مبارزه با کرونا نیست. رهبری هم فرمودند که موارد ستاد کرونا را رعایت کنید. ما هم می‌گوییم چشم.»

کریمی البته در ادامه سه پیشنهاد داشته برای اینکه مراسم محرم امسال، همچنان باشکوه برگزار شود. پیشنهاد اول در چارچوب همان طرح وزارت بهداشت است یعنی طرح «هر خانه یک حسینیه» که البته مخالفان جدی هم دارد. برخی می‌گویند این طرح باعث خواهد شد که هیات‌های خانگی تشکیل شود که رعایت مقررات و نظارت بر آن سخت باشد و برخی می‌گویند این طرح باعث خواهد شد هیات‌های بزرگ از بین بروند اما کریمی گفته باید در قالب این طرح تمام کوچه و محله‌ها را پر از «پرچم» کرد.

پیشنهاد دوم کریمی یک فعالیت همگانی و هماهنگ در شب‌های دهه اول محرم است. او گفته «هر هیأت حداقل ۱۰ طبل دارد. این طبل‌ها را بین بچه‌های هیأت تقسیم کنیم که هرشب از ساعت ۲۱ تا ۲۱ و ۱۵ دقیقه روی پشت‌بام‌ها با صدای طبل، حسین‌حسین کنند. یعنی با طبل و سنج، روی پشت‌بام‌ها حاضر شویم و یک‌ربع ساعت حسین‌حسین کنیم.

این‌طور به‌مرور همه شهر به تکاپو و شور می‌افتند.» این در حالی است که دیروز دستورالعمل دبیرخانه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا اعلام شد و در آن، بدون ذکر دلیل خاصی گفته شده که «استفاده از طبل، سنج و وسایل مشابه در برگزاری مراسم ممنوع می‌باشد.»

پیشنهاد سوم کریمی هم «ماشین روضه یا حسینیه سیار» است که نمونه آن را از ابتدای کرونا تا به حال دیده‌ایم و در حقیقت پیشنهاد جدیدی نیست. حالا باید دید آیا دو پیشنهاد اول کریمی عملی خواهد شد یا نه و البته باید دید واکنش پامنبری‌ها و هیاتی‌های امامزاده علی اکبر که از سال ۱۳۸۲ تاکنون، نیمه روزهای محرم خود را با هیات کریمی پر کرده‌اند؛ به این خبر چه خواهد بود.

کدخبر: ۳۴۴۲۶۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر