کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۰۹۷۸
تاریخ خبر:

محرمانه از ‌محسن هاشمی به حناچی درباره شجریان

روزنامه هفت صبح | محسن هاشمی به افشای نامه محرمانه‌اش به شهردار تهران در مورد نامگذاری خیابان محمدرضا شجریان واکنش نشان داد. رئیس شورای شهر تهران در حاشیه جلسه دیروز شورا در جمع خبرنگاران گفت:‌ «این موضوع بسیار قدیمی است و برای یک و نیم سال قبل است واز آنجایی که هدف این کار روشنگری نبود و افراد سعی در تخریب داشتند تصمیم گرفته شد که سخنگوی شورای شهر در این خصوص توضیحاتی ارائه کنند اما من نمی‌گویم که موضوع منتفی است بلکه از شهردار می‌خواهیم که در راستای اجرای هرچه بهتر این مصوبه مدتی صبر کند و جای نگرانی هم نیست.»

دو روز پیش یکی از رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور تصویر نامه‌ محرمانه‌ای از محسن هاشمی به تاریخ دهم اردیبهشت ۹۸ را منتشر کرده بود که در آن از پیروز حناچی خواسته شده بود از اجرای مصوبه شورا در مورد نامگذاری معبری در تهران به نام محمدرضا شجریان تا اطلاع ثانوی خودداری شود. ماجرا این بود که در تاریخ ۲۷ فروردین ۹۸ شورای شهر تهران تصویب کرد که شش معبر و مکان عمومی پایتخت به نام شش هنرمند شناخته شده ایران یعنی عزت‌الله‌ انتظامی، محمدرضا شجریان، غلامحسین امیرخانی، علی نصیریان، داود رشیدی و محمدعلی کشاورز نامگذاری شود.

طبق ردیف دوم این مصوبه قرار بود بلوار فلامک جنوبی و شمالی حدفاصل بلوار سیمای ایران تا بلوار شهید دادمان به نام محمدرضا شجریان نامگذاری شود که آن زمان بعضی فعالان سیاسی اصولگرا به این مصوبه اعتراض کردند. این مصوبه از ۱۷عضو حاضر در جلسه ۱۶ رای آورده بود و حالا مشخص شده محسن هاشمی در کسوت ریاست همین شورا در نامه به شهردار تهران خواستار توقف اجرای ردیف دوم همین مصوبه تا اطلاع ثانوی شده.

الان این سوال از سوی بعضی کاربران شبکه‌های اجتماعی مطرح شده که خب اگر محسن هاشمی مخالف بود چرا مخالفتش را علنی اعلام نکرده و در نامه محرمانه خواسته جلوی اجرای آن را بگیرد؟ افشای این نامه همزمان با سالروز تولد محمدرضا شجریان اتفاق خوبی برای محسن هاشمی که از او به عنوان یکی از کاندیداهای احتمالی انتخابات آتی ریاست جمهوری اسم ‌برده می‌شود نبود.

در این مدت البته این مسئله نامگذاری معابر و خیابان‌های تهران بارها باعث مجادله شورای شهر و فرماندار اصولگرای تهران یعنی عیسی فرهادی شده و اخیرا ماجرای مخالفت او با نامگذاری خیابانی در تهران با نام مهندس بازرگان و اعظم طالقانی با این دلیل که «کسی آن‌ها را نمی‌شناسد» به این تنش‌ها دامن زده بود.

توضیحات

*

توضیحات

*

کدخبر: ۳۵۰۹۷۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر