کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۶۴۰۳
تاریخ خبر:

مجادله هاشمی و حناچی در خیابان بهشت

روزنامه هفت صبح | تصویری از تقابل شهردار تهران با رئیس شورای شهر. در جلسه دیروز شورا. محسن هاشمی درباره این قاب البته توضیح داده و گفته: «دیروز حناچی یک لایحه‌ای را به اشتباه به صورت دو فوریتی امضا و به صحن ارائه کرد در حالی که موضوع دو فوریتی نبود. به شهردار گفتم این موضوع دوفوریتی نیست و وی بعد از رویت نامه دیدند که گویا دو فوریتی ارائه کرده‌اند. از آنجا که حناچی یک جلسه دیگری داشت به وی گفتم که بروند و به کارشان برسند و اجازه بدهند این لایحه یک فوریتی در کمیسیون مربوطه بررسی شود.» با این حال، شکی نیست که رابطه این دو شکرآب است. این را می‌توان از لحن تحکم آمیز هاشمی در همین توضیحات هم فهمید.

البته این تقابل نیازی به تفسیر ندارد چرا که هاشمی، دو روز پیش رسما در یک مصاحبه با روزنامه شرق، به حناچی تاخته و گفته بود: «شاید بخشی از مشکل (حمل و نقل عمومی) در نداشتن جسارت و پیگیری و اولویت‌بندی در مدیریت شهری بود. شما مسئله توسعه مترو را در نظر بگیرید.

دستگاه‌های حفار مدرنی که برای کندن تونل‌های مترو و ساخت سازه تونل در دوره گذشته از سوی خودم تأمین و به کشور وارد شده بود، الان سه سال است که بیکار افتاده و در این سه سال حتی یک کیلومتر مترو در تهران ساخته نشده است؛ در‌حالی‌که اصولا ساخت تونل مترو بسیار کم‌هزینه است و مشکل مالی یا اجرایی ندارد و می‌توان اعتبار آن را از طریق بودجه غیرنقد تأمین کرد.

اگر این دستگاه‌ها در سه سال گذشته فعالیت می‌کردند، الان سه خط جدید مترو داشتیم یا در حوزه تکمیل و راه‌اندازی ایستگاه‌ها هم با وجود آنکه هزینه سنگینی نداشت و قرار بود ماهانه یک ایستگاه مترو افتتاح شود، متوسط هر سه ماه یک بار هم شاهد افتتاح ایستگاه مترو نیستیم. اگر شرکت مترو نتواند بودجه را تأمین و در توسعه مترو هزینه کند، فقط باید هزینه‌های جاری خود را بدهد و این یعنی درجا‌زدن و حتی پسرفت در مقایسه با گذشته.»

این مصاحبه به شدت مورد استقبال اصولگرایان قرار گرفت و باعث فشار بر شهرداری شد به نوعی که شهردار دیروز در جلسه شورا در این خصوص صحبت کرد و آن طور که شورا آنلاین گزارش داده گفته: «حمل و نقل عمومی یکی از اولویت‌ها و به نظر بنده مهم‌ترین موضوع شهر تهران است، اما چه کنیم که بودجه شهرداری تهران برای توسعه مترو کافی نیست…من امروز از این جایگاه اعلام می‌کنم که با بودجه‌های عادی شهرداری امکان توسعه خطوط جدید مترو فراهم نیست و نمی‌توان آن وعده‌ای که برای افتتاح هر ماه یک ایستگاه داده بودیم را محقق کرد.»

با این حال ظاهرا محسن هاشمی قصد ندارد جنگ را به پایان برساند چرا که به گزارش خبرآنلاین بعد از جلسه شورا و در پاسخ به این پرسش که اخیراً اعلام کرده‌اید شهردار اقدامات لازم را جهت حمایت از شهر انجام نداده است، گفته: «به نظرم مصاحبه اخیر من در یکی از رسانه‌ها به درستی دیده نشد. من اعلام کرده بودم که اگر فرصت شهردار بودن به من داده شده بود، فلان کار را می‌کردم. نقد من به دولت بود و این بود که چرا شهردار پیگیر نقد شدن کمک‌های دولت جهت توسعه حمل و نقل عمومی نبوده است.» (عکس‌ از عمید فراهی، آنا)

کدخبر: ۳۳۶۴۰۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر