کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۴۹۵۵۳
تاریخ خبر:

ماشین‌های برقی نیامده اما‌ به سامانه یکپارچه می‌روند!

ماشین‌های برقی نیامده اما‌ به سامانه یکپارچه می‌روند!

روزنامه هفت صبح، سارا غضنفری| در این یادداشت، نگارنده شما را به بررسی یک موضوع عجیب دعوت می‌کند و آن هم وعده پیش‌ثبت‌نام خودروهای وارداتی برقی در سامانه فروش خودرو است. یعنی در نظر بگیرید؛ هنوز ما اصلا نمی‌دانیم کدام خودروی برقی توسط کدام شرکت و از کدام برند ثبت سفارش شده است که قرار شده به سامانه فروش برای پیش ثبت‌نام هم بروند! عجایب و شگفتی در حوزه خودرو، واقعا از تعداد انگشتان یک دست هم بیشتر شده است!

معاون وزیر صمت با بیان اینکه وزارت صمت برنامه مناسبی برای واردات خودرو دارد، گفت: پیش ثبت‌نام خودروهای برقی به‌زودی در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی آغاز می‌شود. به نقل از فارس، مهدی ضیغمی با اشاره به برنامه وزارت صمت برای واردات خودروهای برقی، اظهار داشت: از هفته جاری کاتالوگ خودروهای برقی وارداتی ‌ روی سایت سامانه خودروهای وارداتی بارگذاری می‌شود و برنامه پیش ثبت‌نام خودروهای برقی وارداتی به‌زودی آغاز خواهد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: تعدادی خودروی برقی وارد کشور شده ‌ و تعدادی نیز در راه است و به زودی به بنادر کشور می‌رسد.او با تاکید بر اینکه دولت برنامه مناسبی برای واردات خودروی برقی دارد، اظهار داشت: برنامه وزارت صمت واردات خودروی برقی در حجم بالاست لذا با اقدامات انجام شده پیش‌بینی می‌شود عدد قابل توجهی ارز جهت واردات خودروهای برقی تخصیص داده شود.

مدیر طرح واردات خودروی وزارت اظهار داشت: رئیس کل بانک مرکزی نیز اعلام کرده که بودجه واردات خودروهای برقی از خودروهای بنزینی جداست و این برنامه برای تأمین ارز به‌زودی اعلام می‌شود.به گزارش فارس، پیش از این عباس علی‌آبادی وزیر صمت اعلام کرده بود ارجحیت وزارت صمت واردات خودروهای برقی است و بنابراین در تدارک تکمیل زیرساخت‌های لازم برای واردات آن هستیم.

منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت نیز در رابطه با تولید و عرضه خودروی برقی در کشور، گفته است: واردات خودروهای برقی حداکثر تا انتهای سال ۱۴۰۳ است، ولی برنامه ساخت شروع شده و انتظار داریم تا انتهای سال ۱۴۰۳ به بعد محصولات داخلی خودروی برقی نیز در کنار محصولات خارجی به مشتریان عرضه شود.

خب همه این سطور را مطالعه کردید؟ حالا اجازه دهید یک سوال بپرسیم، راستی از آیین‌نامه واردات خودروهای دست‌دوم چه خبر؟ از صف ارزی تشکیل شده برای واردات صفر چه خبر‌؟ چرا دیگر آقای رشیدی‌کوچی، نماینده سلبریتی مجلس درباره واردات خودروهای برقی نظری نمی‌دهد؟

و چرا از هر شرکتی که در واردات خودرو دستی دارد سوال می‌پرسیم شما خودروی برقی وارد کرده‌اید؟ جوابی مبهم و سردرگم می‌دهند! به هرحال یاد امید قالیباف، سخنگوی اسبق وزارت صمت بخیر که اتفاقا در توئیتر سابق و ایکس جدید برای‌مان وعده‌های خودرویی زیبایی ترسیم می‌کرد.

مانند این نوشته که او گفته بود:«طبق برنامه‌ریزی انجام شده، در ۳ ماهه باقی‌مانده از سال ۱۴۰۱، ۱۰۰ هزار دستگاه و به همین تعداد هم در ۳ ماهه اول سال ۱۴۰۲ خودرو از طریق واردات تأمین می‌شود.» وعده‌ای که هیچگاه محقق نشد و امروز که بیش از یک سال از این سخنان می‌گذرد، در مجموع ۱۱ هزار خودرو یا وارد کشور شده ‌ یا در مسیر برای ورود به کشور است!

خبرگزاری مهر هم درباره این ماجرای واردات خودروهای برقی نوشته است:« وزارت صمت وعده داده بود که در آبان ماه حدود ۲ هزار خودروی برقی برای عرضه در بخش تاکسیرانی وارد کشور خواهد شد؛ با این حال امروز ۵ آذر ماه است و خبری از خودروهای برقی نیست.» حتما خودروهای برقی وارداتی هم به سرنوشت خودروهای صفر وارداتی دچار می‌شوند؛ 500 میلیون تومان بلوکه کنید بدون آنکه بدانید چه خودرویی و از چه برندی و چه کشوری وارد خواهد شد!‌و همچنان در حوزه خودرو وعده‌های قشنگ می‌دهید اما…. بگذریم.

کدخبر: ۵۴۹۵۵۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر