کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۱۷۶۷
تاریخ خبر:

ماجرای گلایه‌های‌ عجیب‌ سحر و شهره ‌و ‌ریحانه

روزنامه هفت صبح | معلوم نیست ورود موج تازه کرونا و خطر تعطیلی بیش از پیش پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی اعصاب بازیگرها را خراب کرده یا خبرهایی که از قراردادهای بالای فوتبالیست‌ها می‌شنوند تاثیرش را گذاشته، به هر حال به نظر می‌رسد یک اتفاق‌هایی افتاده که طی چند روز گذشته اینطور علیه همدیگر حمله‌های تند ترتیب می‌دهند.

*** آموزش پرواز به پرنده بزرگ‌تر
یکی از نشانه‌های اینکه حتما اتفاق عجیبی در دنیای سینما افتاده همین حمله ریحانه پارسا به حامد بهداد است؛ حمله‌ای که هنوز اهالی فن نفهمیده‌اند دقیقا به چه علت انجام شده، به چه ماجرایی بر‌می‌گردد و چه اتفاقی در پشت پرده رخ داده که ریحانه پارسا تصمیم گرفته در یک استوری خطاب به حامد بهداد بگوید:«دل ‌از اون فیلما بود که بازی کردی حتی به غلط!»

با وجود اینکه نمی‌دانیم دلیل حمله ریحانه پارسای ۲۱ ساله با آن همه حاشیه به حامد بهداد ۴۷ساله که سابقه دریافت سیمرغ بلورین هم دارد چیست اما می‌دانیم که طعنه او در واقع الهام گرفته از حرف‌های خود بهداد است که در برنامه‌ای گفته: پشیمونی یعنی چی؟ لذت می‌برم از زیستن به غلط، زندگی کردم اون لحظه رو به غلط، وجود داشتم حتی به غلط، اصلا کی تعیین می‌کنه درست و غلط چیه؟ اینکه یه فیلم بد بازی کردم یا فلان رفتار اجتماعی‌ام چطوری بوده؟ از لابه‌لای همین دست و پا زدن‌های به غلط که شما از صاحبش انتظار پشیمونی دارید، پختگی به وجود میاد.»

با وجود اینکه احتمالا ریحانه پارسا فکر می‌کند طعنه بسیار هوشمندانه‌ای به حامد بهداد زده و از آن طرف مجموعا سریال دل انتقادهای زیادی به خودش جلب کرده اما خیلی‌ها در شبکه‌های اجتماعی او را بابت این حرف به باد انتقاد گرفته‌اند.

*** من را زنده به گور کردید
سحر زکریا هم چند روز پیش تصمیم گرفت در اینستاگرامش درباره جدایی‌اش از پروژه شب‌های مافیا توضیح بدهد و ضمن این کار خیلی‌ها از جمله مهران مدیری را از دم تیغ انتقاد و گلایه بگذراند. او در ابتدای این پست تاکید می‌کند که به دلیل بی‌احترامی ‌تصمیم گرفته عضوی از تیم شب‌های مافیا نباشد اما دقیقا توضیح نمی‌دهد که این بی‌احترامی‌چه بوده و بعد ناگهان شروع می‌کند به گلایه کردن از اهالی سینما به خصوص مهران مدیری برای کنار گذاشتن تیم سابق از جمله خودش و رفتن سراغ چهره‌های دیگری که به اندازه کافی پول در می‌آورند.

او خطاب به مدیری نوشت:«چرا باید سینمای ما فقط جمعا ۱۰نفر کار کنن بعد همون گروه سر از نمایش خانگی در میارن و این بازی می‌چرخه، مگه یک بازیگر چقدر استعداد و توان داره که در سال هفت تا فیلم بازی کنه؟ آقای مدیری عزیز برام بسیارقابل احترامید ولی چند وقتی که از شما مصاحبه‌هایی می‌بینم که ذهنم رو مشغول کرده.

شما در یکی از مصاحبه‌هاتون گفتید به اون آدم سر چهارراه فکر می‌کنید ولی چطور به تیمی‌ که سال‌ها با شما کار کردن فکر نمی‌کنید؟! که در این روزهای سخت چگونه زندگی می‌کنند. تیمی‌که همیشه به اسم بچه‌های مدیری سال‌ها با ما برخورد کردن و نقش در کارهای دیگه به ما ندادن، آیا بعد از هیولای یک که بازده چندانی نداشت و بردن بازیگرانی که کارهای زیادی دارن و پول‌های هنگفتی از بقیه کارها میگیرن بهتر نبود که با تیم قدیمتون کار می‌کردید تا ما هم گذران زندگی کنیم؟

گروهی که هنوز مردم دوستشون دارن و هنوز کارهای قدیمی‌رو می‌بینن. من سحر زکریا دل پر خونی از همکارانم دارم چرا که سال‌هاست من و امثال من زنده به گور شدیم، روزی که از این دنیا برم لطفا سر جنازه‌ام نیایید، عینک‌های آفتابی گران قیمتتان را به چشم نزنید و به تبلیغات پوچتون ادامه ندید چون به وقت زنده بودنم مرا کشتید!»

اشاره او به کادر بازیگران سریال خانگی هیولا هم جالب است. مهران مدیری در هیولا از شیلا خداداد ، گوهر خیراندیش ،‌شبنم مقدمی ،‌السا فیروز آذر و سیما تیرانداز استفاده کرد. در کارهای کمدی مدیری در دهه هشتاد تا نیمه اول دهه نود تیم بازیگران زن عموما از سحر زکریا ،‌فلامک جنیدی ،‌ الیکا عبدالرزاقی و سحر ولد بیگی استفاده می کرد و قبل‌تر هم لاله صبوری. اما به تدریج همه آنها را کنار گذاشت و با چهره‌های مطرح تر در فضای امروز سینما به کار مشغول شده است.

سحر زکریای ۴۷ساله کارش را در سال ۷۴ با بازی یک نقش حاشیه‌ای در سریال در پناه تو شروع کرد اما بعدتر با بازی در کارهای مهران مدیری مثل پاورچین، نقطه چین، شب‌های برره، قهوه تلخ و… برای سال‌ها چهره ثابت تلویزیون بود اما بعد از سال ۹۴ و بازی در «در حاشیه ۱ و ۲» که آنها هم کارهای مهران مدیری بودند، دیگر دیده نشد.

*** شهره قمر و ادامه جنجال‌ها
شهره قمر که فعالیتش در شبکه‌های مجازی بسیار شدید است، چند روز پیش در استوری اینستاگرامش به بهنوش بختیاری تاخت. بختیاری توئیتی در مورد اعدام نوید افکاری کرده و بعد آن را پاک کرده بود، شهره قمر در همین مورد از دست بختیاری عصبانی شد و خطاب به او نوشت:«خانم هنرمند نمای به ظاهر انقلابی زمانی که حرفی می‌زنی پاش بایست… پست نذار چند ثانیه بعد پاک کن، مردم آگاهن که برای نفع شخصیت داری تظاهر می‌کنی…! کلام آخر، اول هر ادعایی قبلش فکر کن، بعدش پشیمون نشی.»

شهره قمر کمی‌ قبل‌تر هم به دلیلی تقریبا مشابه به حامد بهداد هشدار داده بود و در یک استوری دیگر خطاب به او نوشته بود:«جناب بازیگر، هنرمند یا هرچی … به‌جای پز روشنفکری، یه الگوی درست باش برای هم‌نسلانت… مثل طوطی حرف‌های … رو غربال نکن. من اگر حاکم بودم قطعاً …»

او سابقه انتقاد از ترانه علیدوستی را هم دارد و حتی ترانه علیدوستی را تهدید هم کرده و اخطار داده که با شهره قمر طرف خواهد بود.شهره قمر که در بعضی منابع ۲۷ساله و در بعضی دیگر ۳۵ساله معرفی شده، اهل کردستان است، از او کارهایی مثل انعکاس را دیده‌ایم.

کدخبر: ۳۵۱۷۶۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر