کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۳۹۱۳
تاریخ خبر:

ماجرای فایل صوتی مرموز از ستاد بحران قم

روزنامه هفت صبح| درباره روحانی جنجالی جلسه ستاد بحران؛ رمضانعلی تقی‌نیا از شاگردان عباس تبریزیان. در روزهای پایانی هفته‌ای که گذشت یک فایل صوتی منتشر شد منتسب به جلسه ستاد بحران استان قم که در آن یکی از فعالان طب اسلامی بدون هماهنگی وارد جلسه شده و مشاجره‌ای بین او و حضار رخ می‌دهد.

در این جلسه که روز پنجشنبه ۱۵ اسفندماه برگزار شده این فرد که خود را تقی‌نیا معرفی می‌کند می‌گوید ۱۲ سال سابقه فعالیت در حوزه طب اسلامی را دارد و به همراه ۲۵ تن دیگر از اطبای اسلامی آمده تا صدایش را به گوش رهبری برساند. این فرد تاکید می‌کند که برخلاف بقیه حاضران بدون ماسک به جلسه آمده و باید مقابله با ویروس کرونا به اطبای اسلامی‌ واگذار شود.

او از جایی وارد بحث می‌شود که موضوع کمبود ماسک و دارو برای کادر درمانی و در بیمارستان‌های قم در جریان است و با اصرار شدید تقی‌نیا دیالوگ‌ها اینطور پیش می‌رود. یکی از حاضران جلسه از او می‌پرسد شما از کجا مدرک طب اسلامی گرفته‌اید؟

تقی‌نیا پاسخ می‌دهد:‌«حوزه علمیه»، طرف مقابل می‌گوید حوزه علمیه صلاحیت دادن مدرک پزشکی ندارد (توضیح اینکه دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت از چند سال پیش تاسیس شده و از سال ۸۶ هم رشته طب سنتی در مقطع دکترای تخصصی وارد رشته‌های دانشگاهی دانشگاه‌های علوم پزشکی شده و ظاهرا گوینده به این اشاره دارد که فقط مدرک وزارت بهداشت معتبر است). این شخص اما مجددا پاسخ می‌دهد:«آیا امام صادق هم صلاحیت دادن مدرک ندارد؟»

خلاصه مطلب این بحث ادامه پیدا می‌کند تا اینکه تقی‌نیا می‌گوید:«تا کی و کجا می‌خواهید همه جا را با الکل ضد عفونی کنید و ماسک بزنید. در تاریخ اسلام سابقه نداشته ۱۲۰جنازه را بدون غسل و کفن و در گور دسته جمعی دفن کنند. مگر شفاخانه حضرت رضا پنجره فولاد نیست. به چه مجوزی آنجا را با الکل و مواد دیگر ضد عفونی کردید؟! بنده به نمایندگی از اطبای طب اسلامی، تبریزیان، روازاده، ضیایی، خیراندیش و قاسمی اعلام آمادگی می‌کنم از صفر تا صد بیماری کرونا را به وسیله طب اسلامی به استعانت از ذات اقدس احدیت درمان کنیم.»

رمضانعلی تقی‌نیا از فعالان طب اسلامی در شمال کشور است و تشکیلاتی به نام ستاد احیای طب اسلامی دارد. او در شهرهای مختلف سخنرانی می‌کند و مدعی است می‌تواند بیماری‌های صعب‌العلاج را هم درمان کند. تقی‌نیا از شاگردان عباس تبریزیان است. همان شخصی که چند وقت پیش در یک اقدام عجیب کتاب مرجع پزشکی اصول طب داخلی هاریسون را در جمع هوادارانش آتش زد و وزارت بهداشت بارها اعلام کرده که فعالیت‌های او و شاگردانش غیرقانونی است.

گفتنی است بعد از همین ماجرای آتش زدن کتاب معتبر پزشکی که بازتاب وسیعی بین رسانه‌های غربی داشت شایعاتی درباره بازداشت تبریزیان منتشر شد که بعد مشخص شد او به نجف رفته. هرچند که نمایندگان و شاگردان او در حال فعالیت در ایران هستند. بعد از ماجرای کرونا هم بعضی تجویزهای او مثل روغن بنفشه و … با واکنش منفی افکار عمومی مواجه شده است.

*** واکنش عباس عبدی
در واکنش به اتفاقات ستاد بحران قم، عباس عبدی فعال سیاسی اصلا‌ح‌طلب در کانال تلگرامی‌اش نوشت:‌ «چند روز قبل که جلسه ستاد بحران در حال برگزاری بوده است. چهارنفر که دوتاشون لباس روحانیت داشتند (چگونه؟ نمی‌دانیم) وارد جلسه می‌شوند و بعد از چند دقیقه یک نفر از چهار نفر شروع به صحبت می‌کند که البته با مخالفت رئیس جلسه مواجه می‌شود و صراحتا به ایشان گفته می‌شود که شما صلاحیت حضور و طرح موضوع در این جلسه را ندارید.

یکی از این چهار نفر اقدام به ضبط صدای جلسه می‌کند و بعد از اتمام جلسه معلوم نیست که فایل صوتی توسط چه کسانی و به چه منظوری منتشر می‌شود. گویی که اعضای ستاد در وسط مسجد امام قم دور‌همی نشسته بودند که این ۴ نفر از آنجا رد و متوجه می‌شوند که جلسه در‌باره کرونا است و به قول خودشان استطراداً با گفتن یک یا الله! وارد جلسه می‌شوند و آغاز به اظهار نظر می‌کنند.

آن هم در نظام اداری که برای ورود به اداره باید کارت ملی بگذاری و دو ساعت پشت در یک اتاق بنشینی تا بلکه یک دقیقه به تو وقت ملاقات داده شود؛ حالا همینطوری ۴ نفر عبور می‌کردند و پرت شدند وسط جلسه ستاد مقابله با کرونا!!! نتیجه همین وضعی می‌شود که در قم شاهدش هستیم.

اینها یا معنای ستاد را نمی‌دانند یا معنای مقابله را؛ یا نمی‌دانند کرونا اصلا چی هست!! فکر کنم با ادامه این وضعیت، سایه شوم کرونا از سر قمی‌های مستضعف دیرتر از هر جای دیگر کشور برداشته شود. درِ چنین ستاد بی‌ در و پیکری را باید گِل گرفت. ستادی که نتواند مانع حضور افراد غیر عضو و بی‌ارتباط در جلسه خود شود چگونه قادر به قرنطینه شهر است؟»

کدخبر: ۳۱۳۹۱۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر