کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۸۲۶۱
تاریخ خبر:

ماجرای ذوالقرنین چیست؟

روزنامه هفت ‌صبح | ‌جهانبخش محبی‌نیا، نماینده حوزه انتخابیه میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب دیروز هم در مجلس از روزنامه کیهان گلایه کرد و باز هم ماجرا مربوط به داستان ذوالقرنین بود. ماجرا چیست؟ ذوالقرنین یک شخصیت در یکی از داستان‌های قرآن است. او مردی قوی، صالح، شجاع، مؤمن، موحد و مهربان بوده و به مال و ثروت علاقه‌ای نداشته است.

از طریق عدل و داد منحرف نمی‌شود و به همین جهت مشمول لطف خاص خدا بوده و خداوند به او قدرت و سلطنتی بزرگ بخشیده بود. برخی از مفسران قرآن مثل علامه طباطبایی معتقد است که او کورش، پادشاه هخامنشی است. ذوالقرنین سه لشکرکشی دارد که در یکی از آن‌ها به منطقه‌ای کوهستانی می‌رسد که مردمش از ناحیه قوم یأجوج و مأجوج آزار می‌دیدند. به خواست این مردم، ذوالقرنین محل عبور و حمله یأجوج و مأجوج را با سدی آهنی که از مس یا سرب پوشیده شده بود، مسدود کرد.

اما از کجا این ماجرا به مجلس راه پیدا کرده؟ روز شنبه، حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان در سرمقاله خود با بهره‌گیری از این داستان نوشت: «رئیسی در برخورد قاطع و هوشمندانه با مفسدان اقتصادی و دستگیری و محاکمه آنها، میان یأجوج و مأجوج‌های عصر حاضر و مردم مظلوم و ستمدیده ایران، دیوار بلندی کشید و دست غارتگر آنها را از جان و مال ملت کوتاه کرد…کاری کارستان و همسو با برخوردی که جناب ذوالقرنین با جماعت بیدادگر یأجوج و مأجوج کرده بود… از این روی باید گفت‌ آیت‌الله سید ابراهیم ذوالقرنین، دست مریزاد و خدا قوت.»

این تشبیه باعث شد که روز یکشنبه جهانبخش محبی‌نیا در نطق میان دستور دیروز خود کنایه‌ای به حسین شریعتمداری بزند. او در این نطق گفت: خیلی عجیب است کسانی امروز دولت و مجلس را فاقد ارزش می‌دانند اما به برخی دوستان لقب ذوالقرنین می‌دهند. همین آقایان تا دیروز در مورد مرحوم هاشمی می‌گفتند مخالف هاشمی مخالف پیغمبری است… همین افراد می‌گفتند احمدی‌نژاد جزو ۳۱۳ نفر یاران ولیعصر(عج) است. (خبرآنلاین)

اما دیروز روزنامه کیهان، در مطلبی بدون نام نویسنده به تندی به این نماینده تاخته بود و ضمن اینکه گفته بود که این روزنامه هیچگاه چنان مطالبی را درباره هاشمی و احمدی‌نژاد نگفته بود؛ بیان کرده که نوشته مدیرمسئول روزنامه کیهان صرفا یک مقایسه بوده است.
دیروز هم محبی‌نیا در اخطاری دوباره به این موضوع پاسخ داد و گفت: این روزنامه در این یادداشت، به صورت مفصل ضمن توهین، اهانت، تحریف و تهدیدهای خاص، نسبت به نهاد مجلس تعدی بسیاری کرده است.

این نماینده گفت: «آنها در مقاله روزنامه‌شان عنوان کردند که محبی‌نیا چرا از مبارزه با مفاسد ناراحت است؟ به جد و آباء آن نفرین که اگر از مبارزه با فساد ناراحت باشم. در اینجا باید از اقدامات قوه قضائیه تشکر کنم اما من از اینکه چاپلوسی و تملق به عرش برسد، ناراحتم. من می‌گویم شما نباید شخصیت بزرگی را در دام تملق گرفتار کنید.»

البته مهاجری، سردبیر خبرآنلاین هم نسبت به این موضوع واکنش داده و گفته: «شوخی: عزیزانی که جناب آقای رئیسی را کورش می‌خوانند لابد چند صباح دیگر می‌خواهند بگویند: کورش آسوده بخواب که ما بیداریم. جدی: حتما آقای رئیسی هدف خلق این تعابیر را درباره خودش می‌داند و قابل قیاس با احمدی نژاد نیست اما احمدی نژاد را همینجوری بیچاره‌اش کردیم ما اصولگراها.»

کدخبر: ۲۷۸۲۶۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر