کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۲۶۹۰
تاریخ خبر:

ماجرای دوئل خونین در سعادت‌آباد

روزنامه هفت صبح، سارا غضنفری | حدود ساعت ۱۲ ظهر سه‌شنبه، هفتم مردادماه اهالی محله سعادت‌آباد،‌ خیابان علامه شمالی با صدای گلوله و فریاد پشت پنجره آمدند و شاهد تیراندازی چند جوان به یکدیگر بودند. اگرچه اهالی محل نمی‌دانستند چند جوان بر سر یک دختر به روی همدیگر سلاح کشیده‌اند.
پلیس اعلام می‌کند ساعت ۱۲‌ظهر طی گزارشات مردمی که به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اعلام شده است از ماجرای تیراندازی خبردار شده‌اند اما اهالی محل می‌گویند خیلی قبل‌تر از ساعت ۱۲ ماجرا آغاز شد و پلیس دیر از اتفاق باخبر شد. از دیگر سو،‌این افراد ساکن سعادت‌آباد و خیابان علامه نبوده‌اند و فقط برای دعوا در آنجا قرار گذاشته‌اند.

*** ماجرای تیراندازی
ساعت ۱۲‌ظهر سه‌شنبه ۷ مردادماه، ماموران کلانتری ۱۳۴شهرک قدس در جریان درگیری مسلحانه در منطقه سعادت‌آباد قرار گرفتند و تیمی از ماموران برای بررسی موضوع در محل حاضر شدند. طبق بررسی‌های اولیه و تحقیقات میدانی از شهروندان و شاهدان صحنه مشخص شد سرنشینان دو دستگاه خودرو سواری جک مشکی و سوناتا سفید رنگ اقدام به تیراندازی به سمت یکدیگر کرده‌اند و در این تیراندازی دو دستگاه خودرو سواری پارک شده نیز متعلق به شهروندان عادی مورد اصابت گلوله قرار گرفته است.

همچنین در حین تحقیقات مشخص شد جوانی حدودا ۳۵ ساله به علت اصابت گلوله از ناحیه کمر و پا به بیمارستانی در شمال غرب تهران منتقل شده است. بلافاصله مأموران در بیمارستان مذکور حاضر و در همان تحقیقات اولیه مشخص می‌شود فرد مجروح یکی از طرفین درگیری منطقه سعادت‌آباد و سرنشین خودرو سوناتا است.

خودروی سوناتا نیز در نزدیک بیمارستان و در حالی‌که آثار گلوله روی خودرو بود کشف شد و راننده خودرو نیز که در محل حضور داشت دستگیر شد. راننده در اعترافاتش گفت: در صحنه تیراندازی در منطقه سعادت‌آباد حضور داشتم که سهراب هدف گلوله قرار گرفت و او را به بیمارستان منتقل کردم و از ترس اینکه دستگیر شوم از بیمارستان خارج شدم و داخل خودرو پنهان شده بودم که دستگیر شدم.

همچنین مأموران موفق به شناسایی سرنشین خودرو جک مشکی رنگ به نام خشایار ( ۳۴ ساله ) شدند؛ همزمان با شناسایی خشایار، از طریق مرکز درمانی در غرب تهران به پلیس اطلاع داده می‌شود که شخصی به علت اصابت گلوله‌های متعدد به بیمارستان منتقل شده است؛ بلافاصله مأموران در مرکز درمانی حاضر و موفق به شناسایی خشایار می‌شوند. مأموران با بررسی سوابق هر دو فرد مجروح (سهراب و خشایار ) اطلاع پیدا کردند که هر دو نفر آنها از افراد سابقه‌دار، شرور و دارای سوابق متعدد در نزاع و درگیری هستند که بارها توسط پلیس دستگیر و روانه زندان شده‌اند.

*** علت درگیری و تیراندازی
سهراب و خشایار از دوستان قدیمی بودند و روز دوشنبه ۶ مرداد ماه، سهراب به جشن تولد خشایار در منطقه فشم دعوت می‌شود، اما سهراب وقتی وارد جشن تولد در منطقه فشم می‌شود مشاهده می‌کند که دختر مورد علاقه‌اش با خشایار وارد رابطه شده و همین موضوع باعث درگیری بین آن‌ها می‌شود.

سهراب پس از این ماجرا برای انتقام‌گیری با خشایار در منطقه سعادت آباد، خیابان علامه، خیابان شانزدهم شرقی قرار دعوا می‌گذارد و هر دو وقتی در صحنه حضور پیدا می‌کنند با اسلحه کلت کمری به سمت یکدیگر تیراندازی می‌کنند که در تیراندازی سعادت آباد هر دو مصدوم و توسط سایر دوستان‌شان به بیمارستان منتقل می‌شوند. اما اهالی محل و کسانی که شاهد این صحنه بودند می‌گویند دختر جوانی نیز در این درگیری حضور داشته که دستش توسط قمه فردی به نام سهراب زخمی شده بود و بارها نامش را در خیابان صدا زده بودند.

*** دستگیری سه عامل اصلی
در حال حاضر افرادی که در این حادثه نقش داشته‌اند توسط پلیس امنیت دستگیر شده‌اند. جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ، جزئیات درگیری مسلحانه اراذل و اوباش در سعادت‌آباد تهران را تشریح کرد. سردار حمید هداوند جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ در خصوص جزئیات درگیری و تیراندازی اراذل و اوباش در محله سعادت آباد تهران اظهار داشت: هفتم مردادماه‌، خبری مبنی بر درگیری مسلحانه در سعادت آباد به مأموران پلیس تهران واصل شد.

با حضور مأموران در محل و بررسی اولیه مشخص شد دو گروه از اراذل و اوباش با دو دستگاه خودروی سوناتا و جک مشکی با سلاح گرم در محدوده فوق درگیر شده و اقدام به تیراندازی کردند. در پی درگیری مسلحانه اراذل و اوباش دو نفر مصدوم شدند که اراذل یکی را با خود برده و دیگری در بیمارستان تحت درمان است.

هداوند از شناسایی تمامی عوامل دخیل در درگیری مسلحانه در سعادت‌آباد خبر داد و گفت‌: هر ۶ فرد دخیل در درگیری شناسایی شده‌اند؛ تاکنون سه نفر از عاملین اصلی این درگیری دستگیر شده‌ و تلاش برای دستگیری سه‌نفر دیگر ادامه دارد. به گفته او، متاسفانه تمام نفرات حاضر در درگیری اخیر دارای سوابق کیفری بوده‌اند و در سال‌های گذشته نیز با همدیگر دعوا داشته و در تاریخ فوق نیز در منطقه مذکور قرار دعوا گذاشته بودند.

اهالی این محله می‌گویند این افراد را نمی‌شناخته‌اند و اصلا خبر ندارند چرا این خیابان را برای دعوا و تیراندازی انتخاب کرده‌اند، همچنین هیچ‌کس از سرنوشت دختری که بر سر او دعوا راه افتاده و دستش نیز با قمه آسیب دیده است خبری ندارد. در فیلم‌ها فقط شاهد تیر خوردن و بدن خون آلود یک پسر جوان هستیم و مشخص نیست بقیه افراد در چه شرایطی هستند. یکی از اهالی محل می‌گفت صدای جیغ‌های یک دختر هم از داخل یکی از ماشین‌ها می‌آمد و مشخص نبود ماجرا چیست.

کدخبر: ۳۴۲۶۹۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر