کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۸۹۶۶
تاریخ خبر:

ماجرای خانه‌ ۱۴۰۰میلیارد تومانی خیابان فرشته

روزنامه هفت صبح، علی رستگار | یک: روز جمعه یکی از صفحه‌های اینستاگرامی مدعی شد که یک ملک در محله الهیه تهران به مساحت ۷۲۰۰مترمربع و با ۲۰۰۰مترمربع زیربنای مفید، به قیمت ۴۶میلیون یورو (حدود ۱۴۰۰میلیارد تومان) فروش رفته است. قیمت حیرت‌آور و موقعیت و مساحت این بنا باعث شد، ماجرا انعکاس گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشته باشد، به‌خصوص که چنین معامله‌ای نشان می‌دهد قیمت خانه در تهران الان دست‌کمی از منهتن و بورلی‌هیلز ندارد.

در متن خبر آمده که مالکین این عمارت مجلل دو خواهر ساکن آلمان هستند که این خانه را به ارث برده‌اند و برای انجام این معامله به ایران سفر کرده‌اند. کمیسیون بنگاه هم طبق ادعای این صفحه اینستاگرامی ۵۶میلیارد تومان ناقابل بوده است.

* دو: صحت و سقم فروش این خانه مسکونی را از مشاورین املاک این منطقه جویا شدیم که یکی از مشاورین فروش این خانه را از قول وکیل مالکین تکذیب کرد. یکی دیگر از مشاورین منطقه اما در گفت‌وگو با هفت‌صبح تأیید کرد که این خانه فروش رفته. او در آگهی‌ای که روی‌ وبسایتش منتشر کرده، قیمت خانه را ۴۲ میلیون یورو ذکر کرده و صرفا با بیان اینکه یک شخص واسطه‌‌ای دنبال فروش این ملک بوده، از ارائه اطلاعات بیشتر خودداری کرد.

از روی مشخصات آگهی‌های درج‌شده اما مشخص است که این خانه در خیابان فرشته و خیابان دکتر حسابی واقع شده. در مشخصات آن هم ذکر شده که بنای دوبلکس و ۱۰ خوابه و ۵ پارکینگ، داخل یک باغ قرار گرفته. سال ساخت این خانه مربوط به ۴۰سال پیش است و در یکی از آگهی‌های یک ماه پیش قیمت آن ۱٫۵هزار میلیارد تومان ذکر شده.

* سه: نکته دیگری که در مورد این خانه وجود دارد این است که طبق ادعایی که در فضای مجازی مطرح است، معامله به صورت ارزی انجام شده. حالا اگر همان مبلغ ۴۶ میلیون یورو را مبنا قرار دهیم، قیمت هر مترمربع از آن حدود ۱۸۷ میلیون تومان می‌شود. طبق اعلام بانک مرکزی، قیمت هر مترمربع آپارتمان در تهران و در آذرماه امسال به ۲۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسیده. بنابراین قیمت زمین عمارت الهیه، تقریبا ۷ برابر متوسط قیمت آپارتمان در تهران است.

حالا با این ۴۶ میلیون یورو در کجای دنیا چه خانه‌ای می‌توانیم بخریم؟‌ یک ویلا در بورلی‌هیلز لس‌آنجلس آمریکا به مساحت ۱۸۵۸ مترمربع با ۱۱ اتاق خواب و ۱۸ حمام و سرویس بهداشتی ۳۵ میلیون و ۵۵۵ هزار یورو آگهی شده؛ یعنی تقریبا ۱۰٫۵ میلیون یورو ارزان‌تر از عمارت الهیه. در منهتن نیویورک آمریکا هم با ۳۵ میلیون یورو می‌توان دو خانه متصل به‌هم خریداری کرد. با ۱۱۸۴ مترمربع زیربنا و ۷ اتاق خواب و ۸ حمام.

یا اصلا می‌توانیم ۴۰ میلیون یورو هزینه کنیم و به جزایر بالئاری اسپانیا برویم و یک کاخ بخریم با ۱۰۰۰ مترمربع زیربنا و ۴۰۰ هزارمترمربع زمین همراه با استخر و زمین گلف و چشم‌انداز دریا و جنگل و کوهستان! گفتنی است اگر قیمت این خانه جنجالی را ۱۳۰۰ میلیارد تومان هم در نظر بگیریم، تقریبا معادل ۳۰ درصد کل بودجه کلانشهر شیراز در سال‌جاری می‌شود یا معادل کل بودجه‌ای که برای نوسازی سیستم گرمایشی کل مدارس کشور در نظر گرفته شده است.

کدخبر: ۳۶۸۹۶۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • Mansourov

    خونه ثابت پاسال رو خوردن رفت؟!