کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۱۸۸۸
تاریخ خبر:

ماجرای جنجالی قبض برق خانه علی کریمی

در روزهایی که برق گاه و بی‌گاه قطع می‌شد، بارها چهره‌های معروف در حساب‌های کاربری‌شان به این موضوع اعتراض کردند و اعتراض آنها با عنوان همراهی با مردم و انتقاد از مسئولان دست به دست شد اما ماجرا برای علی کریمی، اسطوره تیم فوتبال پرسپولیس طور دیگری رقم خورد. او با انتشار پیامکی که نشان می‌داد تهدید به قطع برق شده، نوشت که با این اوضاع برق، با یک روز تاخیر پرداخت اخطار قطع برق گرفته و بعد هم اضافه کرد که فقط خدا باید به داد ما برسد. در نگاه اول او هم مثل بقیه به قطعی برق و بعد تهدید اداره برق اعتراض کرده بود اما وقتی دنبال‌کننده‌های صفحه‌اش در رقم قبض برق او دقیق شدند، نه تنها به همدلی با او ادامه ندادند بلکه برق از کله‌شان پرید. قبض نشان می‌داد که برای خانه او بیشتر از ۴ میلیون تومان قبض برق صادر شده است. بسیاری از کاربران در کامنت‌های زیر پست علی کریمی از او پرسیدند که آیا در خانه بیت‌کوین استخراج می‌کند که اینطور پول برق برایش آمده؟ عده دیگری هم متراژ خانه‌اش را پرسیدند و بعضی‌ها هم ماجرا را به شوخی برگزار کردند و او را عامل قطعی برق تهران اعلام کردند. دسته‌ای هم با تندی اعلام کردند که وقتی کسی بیشتر از حقوق یک کارگر در ماه پول برق می‌دهد، حق ندارد در صف اعتراض‌های مردمی بایستد. سوال پرسیدند آیا در خانه ماینر دارید و در حال استخراج بیت‌کوین هستید؟! چرا اینقدر مبلغ قبض خانه شما زیاد است! از آنجایی که علی کریمی متن پیامکی که برایش آمده به‌طور کامل منتشر کرده و در آن شناسه قبض و سایر اطلاعات او به وضوح معلوم است، طبیعتا واکنش‌ها به او در حد همین اظهارنظر درباره مبلغ قبض باقی نماند، بلکه خیلی ها با وارد کردن اطلاعات او در سامانه برق من، توانستند به جزئیات مصرف او و همچنین سابقه پرداختش دسترسی پیدا کنند. این کار اطلاعات خیلی خوبی به دست منتقدانش داد. یکی اینکه سابقه پرداخت‌های جادوگر نشان می‌داد او قبلا هم حدود همین مبلغ را به‌عنوان هزینه برق پرداخت می‌کرده و یکی از پرمصرف‌های سابقه‌دار برق محسوب می‌شود، البته مقایسه پرداخت‌های او در سال جاری و سال‌های گذشته نشان می‌دهد که ماجرای برق امید به ضرر او تمام شده. برق امید طرحی است که دولت در آن برق مصرف‌کننده‌های خیلی کم‌مصرف را رایگان کرد و از آن طرف هزینه پرمصرف‌ها را بالا برد. به این ترتیب آقای کریمی که تا سال قبل حدود سه میلیون تومان در ماه پول برق می‌داد، از زمان اجرای این طرف مجبور شده حدود یک میلیون تومان بیشتر برای مصرف برق هزینه کند.
اطلاعات مصرف برق علی کریمی جزئیات بامزه دیگری هم دارد؛ مثل اینکه مصرف او در روزهای آخر هفته به شدت بالا می‌رود که این نشان می‌دهد احتمالا خانه این ستاره سابق فوتبال در روزهای پنجشنبه و جمعه شلوغ‌تر از همیشه است و طبیعتا مصرف برق بسیار بیشتری هم دارد. شاید حالا وقت جواب دادن به سوال عده زیادی باشد که پرسیده بودند مگر علی کریمی چه‌کار می‌کند که اینهمه پول برق می‌دهد؟ وقتی با کسانی که در منطقه لواسان ویلا دارند حرف می‌زنیم می‌بینیم این رقم قبض برق تا اندازه‌ای طبیعی است، آن‌هم برای ویلاهای بزرگ و اصطلاحا لوکس. اینطور که یکی از صاحبان همین ویلاها می‌گوید فضای داخل ویلا با کولر گازی خنک می‌شود و مثلا برای یک ویلایی که ۵۰۰ متر ناقابل فضا دارد، حداقل ۶ کولر گازی لازم است. کسانی که خانه‌های کوچک‌تر مثلا ۱۰۰ متری دارند و آن را با کولر گازی خنک می‌کنند، برایشان هزینه ماهانه یک میلیون تومانی برق تا اندازه‌ای طبیعی است، چه برسد به یک ویلای نسبتا بزرگ که احتمالا در زمینه‌های دیگر هم برق مصرف می‌کند. گویا سیستم برقی تصفیه آب استخر اگر در هفته دو روز روشن باشد، به تنهایی حدود ۷۰۰ هزارتومان پول برق روی دست مصرف‌کننده می‌گذارد. وسایلی مثل ماشین لباسشویی، ظرفشویی و در صورت داشتن مهمان زیاد، وسایل روشنایی هم هر کدام برای خودشان مصرف قابل توجهی دارند. پس اگر ضرب‌المثل هرکه بامش بیش، برفش بیشتر را مدنظر قرار دهیم، می‌بینیم که علی آقا پول برق زیادی هم نمی‌دهد. این در حالی است که پول برق یک خانواده چهارنفره در یک آپارتمان ۱۲۰ متری در مرکز تهران معمولا چیزی بین ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان می شود.

کدخبر: ۴۰۱۸۸۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1574183413

    اگر یارانه ای که دولت میدهد را بر فرض ۵۰ درصد حساب کنیم می بینیم که یارانه تعلق گرفته به ایشان دو میلیون تومان هست و به خانه معمولی بیست هزار تومان . پس پولداره ا که همیشه هم معترض هستند یارانه بیشتری هم میگیرند