کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۰۸۳۰
تاریخ خبر:

ماجراهای استقلال، ببر سیبری و خرس سیاه‌ بلوچستان

روزنامه هفت صبح | یک: فکر کنید اگر مخاطب یکی از این رسانه‌های دولتی باشید.یا رسانه‌های وابسته به شهرداری. بدون آنکه کسی چیزی به تو بگوید یک روز صبح از خواب پا می‌شوی و می‌بینی ارزش‌ها عوض شده‌اند. تا همین دیروز روزنامه و رسانه مورد علاقه‌ات طرفدار برجام و مراوده با اروپا بوده و حالا از امروز صبح با اشتیاق درباره رابطه با چین حرف می‌زند و اینکه برجام چه خسارت‌هایی داشته است. این یکی از معایب رسانه‌های دولتی است.رسانه‌هایی که با بودجه عمومی منتشر می‌شوند و با تغییر دولت‌ها و شهرداری‌ها مجبورند تغییر رویه بدهند. این چه کاری است آخر؟

دو: استقلالی‌ها مثل مالکینی شده‌اند که هر سال برای سود بیشتر ملکشان را می‌کوبند و دوباره از نو می‌سازند و وقتی خانه تازه شکل گرفته و نشستش را کرده و قیافه یک خانه مناسب را پیدا کرده دوباره هوسبازانه با کلنگ به جانش می‌افتند و روز از نو…الان استقلال عزیز ما سمت چپ دفاعی‌اش کلا از بین رفته،‌سه هافبک اصلی‌اش کوچ کرده‌اند و خط حمله‌اش هم کلا خالی است!

یعنی اگر استقلال موفق از بازار نقل و انتقال بیرون بیاید و پس از قاسمی نژاد ۳۴ساله بتواند اشکان ۳۵ساله و جعفر سلمانی و شیمبای ۳۷ساله را هم بخرد باز هم مشکلات استقلال پا برجا هستند.استقلال باید بازیکنانش را حفظ می‌کرد و دوتا قرارداد با دوتا مهاجم برای جانشینی دیاباته و قایدی می‌بست و احیانا یک دفاع چپ خوب هم به متین کریم زاده در سمت چپ اضافه می‌کرد.همین. اما کاری که الان در استقلال در حال رخ دادن است و از دست دادن ریگی و مظاهری و مطهری و اسماعیلی اسمش دست به تطاول خود دراز کردن است.البته به جز ریگی هنوز احتمال بازگشت آن سه نفر دیگر هست.

سه: در سیبری یک ببر به یک کارگر چوب بری در مسیر رفتن از خوابگاه به دستشویی حمله کرده و او را کشته و با خود به جنگل برده است.پلیس و شکاربانان بلافاصله دست به کار شده‌اند و ببر را، این حیوان کمیاب و زیبا را کشته‌اند. این قانون طبیعت است. حیوان وحشی که به انسان حمله می‌کند و به او آسیب می‌رساند باید مورد مجازات قرار گیرد.اگر این اتفاق نیافتد دایره قوانین طبیعی بر هم می‌ریزد. اشتیاق جذاب و قابل ستایش حمایت از حیوانات به شکلی شده که انگار حیوانات از حق برابر با انسان‌ها در عرصه حیات برخوردارند و انسان موظف است حتی به قیمت جان خود از حیوانات حمایت کند.

حضور یک خرس در یک مدرسه خالی در بندرعباس زنگ خطر جدی برای مردم و اهالی است.خرس سیاه بلوچ حیوانی زیبا و نادر و در معرض انقراض است اما جان هرکدام از کودکان آن مدرسه صدها برابر مهم‌تر از آن خرس سیاه است حتی اگر آخرین خرس باشد، حتی اگر راه را گم کرده باشد و حتی اگر … می‌دانم که نهضت حمایت از حیوانات وحشی نهضت پرشور و زیبایی است و مطمئنا نتایج بسیار خوبی برای آینده کشور به ارمغان می‌آورد اما در پیشبرد این حرکت دچار مبالغه نشویم. جان آدم‌ها بر جان حیوانات صددرصد ارجحیت دارد.چرا؟‌چون ما آدم هستیم. به همین سادگی.

کدخبر: ۴۱۰۸۳۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر