کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۹۴۹۷
تاریخ خبر:

پیام صادقیان و مدیرعامل سابق استقلال بخوانند

روزنامه هفت صبح ، نادر نامدار | دو شوخی با ماجرای اولین صحبت‌های پیام صادقیان بعد از کنار گذاشتن رسمی فوتبالش و رای فیفا در پرونده شکایت وینفرد شفر از استقلال و مرور ادعاهای مدیران اسبق استقلال در این مورد.

***دمت گرم که به هر چه خواستی رسیدی!
«واقعیت این است که در فوتبال به هرچه ‌ خواسته بودم رسیدم. اروپایش را دیدم و در ایران هم همه چیز را دیدم و انگیزه‌اش را نداشتم برای ادامه فوتبال و چرا باید بازی می‌کردم.» این اولین صحبت‌های پیام صادقیان بعد از کنار گذاشتن رسمی فوتبال و تاسیس یک سایت شرط‌بندی در ترکیه است.
او که همین سه شب پیش در وضعیتی زشت و غیراخلاقی در لایو اینستاگرام امیر تتلو حاضر شد، مدعی شده که در فوتبال به هر چه ‌ خواسته رسیده، اروپایش را هم دیده و دیگر انگیزه‌ای برای ادامه فوتبال نداشته است‌ اما واقعیت این است که ما هر چه کارنامه بازی پیام صادقیان را زیر و رو می‌کنیم، متوجه نمی‌شویم او دقیقا به چه افتخار و موفقیتی رسیده که دیگر انگیزه‌ای برای ادامه بازی نداشته!
همین حالا از علی دایی که در بایرن‌مونیخ بازی کرده، آقای گل جهان است و به آث‌میلان و چلسی هم گل زده بپرسید، کلی حسرت فوتبالی دارد که اگر شرایط سنی و بدنی‌اش اجازه بدهد، برمی‌گردد و آن حسرت‌ها را پاک می‌کند، اصلا همین لیونل مسی و رونالدو را ببینید، افتخاری نبوده که در این سال‌ها به دست نیاورده باشند.
اما باز هم برای بازی کردن و کسب موفقیت‌های بیشتر سرشار از انگیزه‌اند و اشباع نمی‌شوند و راه خود را گم نمی‌کنند، آن وقت جناب صادقیان که حتی یک قهرمانی داخلی با تیم‌های باشگاهی‌اش هم ندارد مدعی است که در فوتبال به هر چه می‌خواسته رسیده! او که روزگاری لقب نیمار ایران را هم به خود اختصاص داده بود، فقط پنج بازی ملی در کارنامه دارد .
حتی در یک تورنمنت مهم مثل جام ملت‌های آسیا و جام جهانی هم حضور نداشته، به جایی رسیده که در ۲۷ سالگی فوتبال را کنار گذاشته و سایت شرط‌بندی تاسیس می‌کند و در لایوهای شاخ‌های اینستاگرامی حاضر می‌شود. البته ما که نمی‌دانیم‌ اما اگر او خواسته‌اش از فوتبال، پول، شهرت، غلت زدن در حاشیه و تیک زدن با شاخ‌های نامدار اینستاگرامی و … بوده باشد که قطعا به همه اهدافش رسیده و دمش هم گرم!

*** لطفا این صفر ریال را بپردازید آقای فتحی!
چند روز قبل از شروع سال جدید بود که رای فیفا در پرونده شکایت وینفرد شفر از استقلال اعلام شد و مطابق این رای استقلال باید تا چند روز آینده مبلغ ۵۵۰ هزار دلار به این مربی آلمانی پرداخت کند. به این کاری نداریم که ظاهرا مذاکراتی بین مدیرعامل جدید استقلال و شفر انجام شده و احتمال رسیده به یک توافق جدید با هزینه‌ای کمتر وجود دارد اما این روزها انگار جوی به وجود آمده که عده‌ای قصد دارند استقلال را حتی با محکومیت ۵۵۰ هزار دلاری، برنده واقعی پرونده شکایت وینفرد شفر اعلام کنند.
دلیل آنها هم این است که شفر برای گرفتن مبلغ ۱٫۲ میلیون دلار از استقلال شکایت کرده بود و حالا فقط به نصف آن خواهد رسید! اما مرور ادعاهای مدیران اسبق استقلال نشان می‌دهد این باشگاه در پرونده وینفرد شفر بدجور بازنده شده است. با یک جست‌وجوی ساده در فضای مجازی به راحتی می‌توانید به مصاحبه امیرحسین فتحی همان مدیرعاملی که شفر را برکنار کرد دسترسی پیدا کنید. او بعد از برکنار کردن شفر گفته بود: «تلاش می‌کنیم پرونده شفر را با هزینه‌ای در حد صفر ریال ببندیم.»
حالا اما پرونده شکایت شخص شفر از استقلال بیشتر از هشت میلیارد تومان برای این باشگاه هزینه ایجاد کرده است! تازه این فقط شکایت خود شفر است و هنوز حکم شکایت پسر او و چند دستیارش مثل میگوئل کولی، مارتین فولکر و … هم مانده است! و در خوشبینانه‌ترین حالت استقلال باید به شفر و همکارانش حداقل ۱۰ میلیارد تومان پرداخت کند. حالا وقتش رسیده که برویم و از امیرحسین فتحی بپرسیم مگر قرار نبود این پرونده را با صفر ریال ببندید؟ الان این ۱۰ میلیارد را چه کسی باید بدهد؟
باشگاه استقلال از خزانه دولت و بیت‌المال و جیب هواداران یا کسانی که با شفر چنین قراردادهایی بستند و جوری او را اخراج کردند که مجبور به شکایت شد؟ اصلا چرا تاوان ندانم کاری مدیران را هواداران بدهند؟ آقای فتحی، بی‌زحمت تشریف بیاورید و هزینه این پرونده را از جیب خودتان پرداخت کنید. البته صفرهایش بیشتر از چیزی است که شما می‌گفتید!

کدخبر: ۳۱۹۴۹۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر