کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۸۰۸۴
تاریخ خبر:

لبخندهای عصبی یک خانواده بازنده

روزنامه هفت صبح، علی رستگار | دونالد ترامپ هنوز حاضر به پذیرش نتیجه انتخابات آمریکا نشده و در توئیتر تاکید می‌کند که او برنده انتخابات است. با این حال شنیده شده که او در خفا به نزدیکانش گفته که پذیرفته انتخابات را باخته. سی‌ان‌ان نوشته یکی از کسانی که سعی دارد او را به واگذاری مسالمت‌آمیز قدرت ترغیب کند، دامادش جرد کوشنر است.

پسران بزرگ او یعنی دونالد جونیور و اریک اما به نظر می‌رسد خیلی آتش‌شان تند است و مصرانه روی کلیدواژه تقلب تاکید می‌کنند. به این بهانه بد نیست نگاهی داشته باشیم به اعضای خانواده ترامپ و ببینیم حالا که پدرشان در انتخابات شکست خورده، چه واکنشی دارند. البته اول باید توضیح بدهیم که دونالد ترامپ سه بار ازدواج کرده.

از ازدواج با همسر اولش یعنی ایوانا زلنیچکوا که یک مدل اهل جمهوری‌چک بود، سه فرزند دارد؛ دونالد جونیور و اریک و ایوانکا که معرف حضورتان هستند. ازدواج دوم او با یک بازیگر و مجری آمریکایی بود به نام مارلا میپلز که از او هم یک فرزند به نام تیفانی دارد. همسر سوم ترامپ هم همین ملانیا بانوی اول فعلی آمریکاست که پسری به نام بارون ثمره این ازدواج است. به اضافه اینکه او هشت نوه دارد و ‌حالا برسیم به بقیه ماجرا.

*** دونالد جونیور
فرزند ارشد ترامپ سر پر سودایی در عالم سیاست دارد و فارغ از اینکه در دنیای تجارت فعال است، هیچگاه تمایل خود را برای ورود به جدال‌های سیاسی مخفی نکرده است. دو سال پیش هم از همسرش جدا شده و الان قشنگ سر صبر خودش را مشغول دنیای سیاست کرده.

در همین چند روز اخیر بعد از انتخابات سوم نوامبر دیدیم که اکانت توئیتری او تبدیل به توپخانه جناح پدرش علیه دموکرات‌ها شد. او سه روز پیش در یک توئیتی نوشت باید پدرش دونالد ترامپ وارد یک جنگ تمام‌عیار بر سر این انتخابات به دلیل تقلب شود و در ادامه اضافه کرد: «وقتش رسیده که این کثافت‌کاری را جمع کنیم و شبیه ملتی پخمه نباشیم.» او در توئیت‌های دیگری حتی از خجالت جمهوری‌خواهان و هم‌طیف‌های پدرش هم درآمد و از آنها خواست یک اقدام عملی انجام دهند.

او پیش از این هم در کتابش حمله‌های تندی به جو بایدن داشت و شواهد نشان می‌دهد او نیم ‌نگاهی به انتخابات ۲۰۲۴ دارد و بدش نمی‌آید مثل مدل جرج‌بوش پدر و پسر، زورآزمایی در انتخابات ریاست‌جمهوری را تجربه کند. او الان ۴۲ ساله است و نکته بامزه اینکه اسم یکی از فرزندانش را هم دونالد گذاشته. یعنی این خانواده وقتی دور هم جمع می‌شوند بین خودشان سه تا فقط دونالد ترامپ دارند.

*** ایوانکا
در این چهار سال ریاست‌جمهوری ترامپ، دخترش ایوانکا از نظر اجرایی حتی بیشتر از ملانیا مسئولیت‌های بانوی اول آمریکا را به دوش می‌کشید و دیدیم که در خیلی از دیدارهای رسمی ترامپ با سیاستمداران تراز اول جهان کنار پدرش هم به عنوان مشاور و هم جلوه های ویژه تصویری ،‌ حضور داشت.

او در دولت آمریکا به عنوان دستیار ویژه رئیس‌جمهور مشغول کار بود و همراه با شوهرش یعنی جرد کوشنر نفوذ بالایی در کاخ سفید داشتند. حالا هم او دقیقا همان ایده‌ای را تبلیغ می‌کند که از همان قبل از انتخابات پدرش دنبال می‌کرد. غیرقانونی دانستن آرای پستی و صرفا تاکید روی شمارش آرای حضوری و به تعبیر او قانونی. ایوانکا ترامپ ۳۹ ساله است و قبل از انتخابات هم در کمپین انتخاباتی ترامپ خیلی فعال بود و به تنهایی ۳۵ میلیون دلار کمک مالی جمع کرد.

*** اریک
اریک ترامپ هم مثل برادر بزرگ‌ترش دونالد جونیور این چند روز خیلی فعال بوده. پشت سر هم توئیت کرده، به دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان تاخته، فیلم‌هایی منتشر کرده که ادعا می‌کند تقلب در شمارش آرا را ثابت می‌کند و خلاصه خیلی به در و دیوار زده که پدرش در کاخ سفید بماند.

او تا پیش از انتخابات خیلی وارد دنیای سیاست نشده بود و بیشتر سرگرم تجارت بود و از نیروهای مورد اعتماد پدرش محسوب می‌شود. اریک ترامپ ۳۶ ساله توئیت‌های جنجال‌سازی در این چند روز داشته، از جمله اینکه نوشته: «جمهوری‌خواه‌ها کجا هستید؟ کمی حمایت. با این تقلب مبارزه کنید. رای‌دهندگان ما هرگز شما را فراموش نخواهند کرد اگر گوسفند باشید.»

*** تیفانی
تیفانی ترامپ بین همه بچه‌های ترامپ کمترین علاقه‌ را به دنیای سیاست نشان می‌دهد. او البته در جریان رقابت‌های انتخابات اخیر هم به نفع پدرش تبلیغ می‌کرد و هم در زمان سخنرانی بعد از انتخابات ترامپ مثل بقیه اعضای این خانواده در کاخ سفید حاضر بود. منهای این دو مورد اما موضع سیاسی خاصی از او ندیدیم.

تیفانی ترامپ از سال‌ها پیش در واقع نشان داده بود که بیشتر به دنیای هنر علاقه‌مند است. او چند بار سعی کرد وارد عرصه خوانندگی شود و تجربیاتی هم در این زمینه داشت که خیلی موفق از آب در نیامد. او الان ۲۷ ساله است و پارسال گفته شد که قصد ازدواج با یک تاجر متمول لبنانی دارد اما مشخص نشد به کجا رسید.

نکته جالب اینکه تابستان پارسال او ترجمه‌ای از شعر مولانا را در اینستاگرامش منتشر کرده بود که در واقع واکنشی بود به اخراج یکی از کارکنان کاخ سفید از سوی پدرش. این شخص یکی از دوستان تیفانی بود که در جمعی مدعی شد ترامپ علاقه‌ای به عکس گرفتن با تیفانی ندارد چون او اضافه وزن دارد که ترامپ هم این ادعا را تکذیب کرد و گفت دخترش را خیلی هم دوست دارد.

*** بارون
بارون ترامپ ۱۴ ساله است و تصویری که از او در ذهن‌ها مانده پسر خردسال و ریزنقشی است در روز تحلیف پدرش در سال ۲۰۱۶ کلافه شده بود و اخیرا انتشار تصاویر تازه‌ای از او که خیلی قد کشیده، رسانه‌ها را غافلگیر کرده. ترامپ در روزهای اول شروع کارش در کاخ سفید این فرزند ته‌تغاری‌اش را به نیویورک فرستاده بود تا از حال و هوای سیاست و اتفاقات کاخ سفید دور باشد.

*** ملانیا
ملانیا همسر فعلی دونالد ترامپ در این چند روز بعد از انتخابات سکوت کرده و موضع سیاسی خاصی نداشته. در روز انتخابات هم تک و تنها گوشه‌ای در فلوریدا رای داد. البته یادمان نرود که قبل از انتخابات برای ترامپ سنگ تمام گذاشت و با حضور در گردهمایی حامیان ترامپ در حزب جمهوری‌خواه حسابی از عملکرد دونالد ترامپ حتی در زمینه شیوع ویروس کرونا دفاع کرد.

با این همه می‌دانیم که همیشه رسانه‌های غربی با سو‌ءظن به رابطه او با ترامپ نگاه می‌کنند.‌ عکس و فیلم‌‌هایی در این چهار سال ‌منتشر شد که او دست ترامپ را پس می‌زد و از آن اینطور برداشت می‌شود که این زوج رابطه سردی دارند یا همین که او بعضی اوقات در نیویورک اقامت داشت و از کاخ سفید دور بود.

ترامپ همیشه به عنوان یک کاراکتر ضد زن در رسانه‌های آمریکایی ترسیم شده اما نمی‌دانیم که ملانیا هم در مورد همسرش اینطور فکر می‌کند یا نه. الان ولی شایعه شده او برای طلاق گرفتن از رئیس‌جمهور شکست خورده آمریکا لحظه‌شماری می‌کند. این خبر را البته دیلی‌میل منتشر کرده که خیلی رسانه مورد اعتمادی نیست.

*** جرد کوشنر
جرد کوشنر داماد ترامپ و همسر ایوانکا ترامپ است. در این چند روز بین نزدیکان ترامپ حسابی بلبشو شده او از معدود افرادی است که به ترامپ پیشنهاد داده شکست را بپذیرد! این ادعا البته از سوی خبرگزاری سی‌ان‌ان مطرح شده که پرچمدار رسانه‌های دموکرات و جریان رقیب ترامپ است.

در هر صورت اما بعید هم نیست این سیاستمدار ۳۹ ساله چنین موضعی داشته چون مشاور ارشد دونالد ترامپ بوده و شاید نگران آینده سیاسی خودش باشد. او از مهره‌های کلیدی کمپین ترامپ در دو انتخابات ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ بود و در دوران ریاست جمهوری ترامپ هم نقش مهمی در تصمیمات سیاسی او داشت. ارتباط نزدیکی با سیاستمداران اماراتی دارد و در دوبی سرمایه گذاریهایی انجام داده است .

کوشنر یک یهودی ارتدوکس است و با دستور ترامپ مسئولیت مذاکره پیرامون مسئله فسلطین را برعهده گرفته بود. کوشنر هم البته گفته شده که از اعلام برتری زودهنگام بایدن در انتخابات سوم نوامبر توسط فاکس‌نیوز خشمگین شده و حتی طی تماسی با روپرت مرداک مالک یهودی این رسانه به شدت به او اعتراض کرده است.

کدخبر: ۳۵۸۰۸۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر