کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۵۴۰۳
تاریخ خبر:

قعرنشینی لژیونرهای ایرانی در قطر

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | قبل از شروع فصل جدید لیگ ستارگان قطر، چند بازیکن ایرانی با قراردادهایی نجومی به تیم‌های این کشور پیوستند اما حالا نه خودشان در ترکیب تیم‌های‌شان شرایط خوبی دارند و نه تیم‌های‌شان در جدول لیگ اوضاع مناسبی دارند.

*** مهدی ترابی؛ العربی
او به عنوان فوق‌ستاره و یکی از بهترین‌های پرسپولیس، در پایان فصل گذشته از این تیم جدا شد. جدایی او شوک بزرگی به پرسپولیس و هوادارانش وارد کرد چرا که گفته می‌شد او فقط به دلیل دریافت نکردن ۴۰ میلیون تومان از باقی مبلغی که قرار بود باشگاه به او بدهد، قراردادش را به صورت یکطرفه و البته کاملا قانونی فسخ کرده است!

هواداران پرسپولیس از رفتار او دلخور شدند چرا که او تیم‌شان را در حساس‌ترین مقطع و در آستانه از سرگیری لیگ قهرمانان آسیا ترک کرده بود. در هر حال این اتفاق رخ داد و ترابی چند روز بعد و با کمی تاخیر، به العربی پیوست. باشگاه قطری او را به عنوان ستاره پرسپولیس و تیم ملی ایران جذب کرد و انتظار داشت‌ ترابی بتواند این تیم را به رده‌های بالای جدول برساند اما جدول لیگ ستارگان قطر نشان می‌دهد که این اتفاق نیفتاده و العربی بعد از ۹ بازی فقط شش امتیاز گرفته و در رده یازدهم جدول ۱۲ تیمی قرار دارد!

تاسف‌برانگیزتر اینکه ترابی در همین تیم هم شرایط اسفباری دارد. او از هفته چهارم به این تیم پیوسته و بعد از شش بازی، فقط ۱۴۳ دقیقه در لیگ ستارگان به میدان رفته است. مشکل بزرگ ترابی، مصدومیت‌های متوالی اوست که باعث عصبانیت هواداران تیم هم شده است. حتی گفته می‌شود نام او در فهرست فروش تیم قرار دارد و در نیم‌فصل به تیم دیگری منتقل خواهد شد.

*** مهرداد محمدی؛ العربی
پس از درخشش فوق‌العاده در ترکیب تیم آوس پرتغال، پیش‌بینی می‌شد مهرداد محمدی به تیم بزرگ‌تری در پرتغال یا یک لیگ اروپایی دیگر بپیوندد اما در کمال تعجب به خاورمیانه برگشت و به تیم العربی قطر پیوست. تیمی که مهدی ترابی را هم به خدمت گرفته بود. محمدی در چند بازی اول شروع خوبی نداشت اما درست در روزهایی که به نظر می‌رسید تیم قطری از او ناامید شده است، ناگهان درخشید و در دو بازی پیاپی سه گل برای العربی زد.

نگاه‌ها به او خیلی زود تغییر کرد و او تبدیل به بهترین بازیکن تیمش شد اما مصدومیتی غافلگیرکننده، روند خوب او را متوقف کرد. او دو بازی العربی را به طور کامل از دست داد و در دو بازی آخر تیمش هم در مجموع ۸۸ دقیقه به میدان رفته و کار خاصی انجام نداده است و به نظر می‌رسد دوباره از فرم خوب خودش خارج شده ‌. او و ترابی، آخرین بار در فینال امیر قطر در ترکیب العربی قرار گرفتند و به مصاف الدحیل رفتند.

اما نتوانستند باعث پیروزی تیم‌شان شوند و در نهایت بازی را ۲بریک واگذار کردند. محمدی فصل گذشته تا همین مقطع در پرتغال یکی از مدعیان آقای گلی لیگ این کشور ‌ و تک‌ستاره تیم قعرنشین آوس بود. عملکرد او در این فصل، اصلا با عملکرد فصل گذشته‌اش قابل مقایسه نیست و شایعات درباره جدایی ترابی از العربی، درباره مهرداد محمدی هم شنیده می‌شود.

*** روزبه چشمی؛ ام‌صلال
پیوستن او به ام‌صلال حسابی هواداران استقلال را غافلگیر کرد. این اتفاق در حالی رخ داد که چند روز قبل‌تر، تصویری از توافق و تمدید قرارداد او با استقلال در رسانه‌ها منتشر شده بود و هواداران این تیم مطمئن بودند که چشمی در لیگ بیستم هم تیم‌شان را همراهی خواهد کرد. اما ناگهان تصویر چشمی با پیراهن ام‌صلال و در کنار مدیران این باشگاه منتشر شد و استقلالی‌ها شوکه شدند.

هنوز هم مشخص نیست دقیقا چه اتفاقی رخ داد و چشمی که قراردادش را با استقلال تمدید کرده بود، چگونه از ام‌صلال سر درآورد‌ اما از آن اتفاق، چند ماهی گذشته و روزبه چشمی چند بار برای تیم جدیدش به میدان رفته است. او بازیکن فیکس ام‌صلال است و حتی توانسته در بازی مقابل السد گلزنی هم کند اما این بازی با شکست ۳بریک ام‌صلال به پایان رسید.

با وجود اینکه چشمی شرایط خوبی در تیمش دارد و یکی از مهم‌ترین بازیکنان ام‌صلال است‌ اما این تیم در جدول لیگ ستارگان قطر وضعیت خوبی ندارد. ام‌صلال بعد از ۱۰ بازی فقط ۹ امتیاز گرفته و در جدول ۱۲ تیمی لیگ ستارگان قطر در رده نهم قرار دارد. چشمی اگرچه با قرارداد خوبی به ام‌صلال پیوسته و به خاطر فیکس بودن در تیمش، احتمالا از وضعیتش راضی هم هست اما شاید دلش برای استقلال و حال و هوای متفاوتش نسبت به تیمی مثل ام‌صلال تنگ شده باشد.

*** رامین رضاییان؛ الدحیل
او فصل گذشته در تیم قعرنشین الشحانیه یک ستاره به تمام معنا بود و با وجودی که تیمش به دسته پایین‌تر سقوط کرد اما رضاییان در همین تیم ته‌جدولی یکی از مدعیان آقای گلی لیگ ستارگان قطر بود. همین درخشش بود که باعث شد تیمی مثل الدحیل که معمولا بازیکنان گرانقیمت اروپایی، برزیلی و آفریقایی را جذب می‌کند، او را به خدمت بگیرد. رضاییان در الدحیل شروع خوبی داشت و در لیگ قهرمانان آسیا هم برای این تیم گلزنی کرد و حتی مقابل پرسپولیس هم به میدان رفت اما این روزها او وضعیت خوبی در تیمش ندارد.

کار به جایی رسیده که انتقال او در نیم‌فصل از الدحیل به السیلیه قطعی به نظر می‌رسد. مدیران باشگاه الدحیل از عملکرد او زیاد راضی نیستند و قصد دارند بازیکنان خارجی دیگری را جذب کنند. واقعیت این است که الدحیل هم امسال، وضعیت مناسبی ندارد و در بدترین شرایط خود در چند سال اخیر به سر می‌برد و به همین دلیل مدیرانش به فکر تقویت تیم افتاده‌اند و جدایی رامین رضاییان یکی از همین راه‌ها برای تقویت تیم است.

اگرچه از السیلیه به عنوان تیم بعدی رضاییان نام برده می‌شود اما زمزمه‌هایی مبنی بر احتمال بازگشت او به پرسپولیس هم شنیده می‌شود. به خصوص بعد از نمایش ضعیف مهدی شیری در فینال لیگ قهرمانان آسیا. البته این بازگشت هزینه زیادی به پرسولیس تحمیل می‌کند که شاید خیلی زود باعث منتفی شدن آن شود.

کدخبر: ۳۶۵۴۰۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر