کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۳۸۶۷
تاریخ خبر:

امضای قرارداد ۲۰میلیاردی با بازیکن لیگ‌ برتری

روزنامه هفت صبح | ‌انتشار چند شایعه عجیب درباره مبلغ قرارداد چند ستاره فوتبال ایران در روزهای اخیر، یک بار دیگر بحث قراردادهای نجومی در فوتبال ایران را داغ کرده است. به همین دلیل بزرگ‌ترین شایعات در این باره را با هم مرور می‌کنیم.

*** استنلی کی‌روش: بالاتر از ۹۰۰ هزار دلار؟
بزرگ‌ترین چالش سپاهان در فصل نقل و انتقالات حفظ استنلی کی‌روش و تمدید قرارداد با او بود. او پیشنهاد اولیه سپاهان را رد کرده بود و گفته می‌شد از تراکتور و پرسپولیس هم پیشنهاد دارد. اما نکته مهم ادعای مسئولان سپاهان درباره پیشنهاد ۹۰۰ هزار دلاری تراکتور به کی‌روش بود. با توجه به این پیشنهاد، سپاهانی‌ها از تمدید قرارداد کی‌روش ناامید شده بودند . با این حال پس از مدتی ناگهان خبر رسید که کی‌روش با سپاهانی‌ها توافق کرده و به زودی قراردادش را با این تیم تمدید خواهد کرد.

‌ به نظر می‌رسید سپاهان پیشنهادی بیشتر یا برابر با تراکتور را به کی‌روش داده که او راضی به تمدید شده است اما مسعود تابش مدیرعامل سپاهان گفت: «یک عده‌ای چیزهایی در این زمینه گفته‌اند ولی آن چیزی که آنها در مورد رقم قرارداد کی‌روش می‌گویند، برای دو سال او است. قرارداد بسیار مناسبی بستیم. نظر سرمربی روی ایشان بود و به هر حال آقای گل لیگ بوده است. به نظرم با مبلغی مناسب تمدید کردیم.» ‌

*** رضا اسدی: هشت میلیارد ناقابل!
هافبک دفاعی فصل گذشته سایپا یکی از پدیده‌های لیگ هجدهم بود و مشخص بود که در فصل نقل و انتقالات تیم‌های زیادی به دنبال به خدمت گرفتن او خواهند بود. ‌در هفته‌های گذشته، پرسپولیس، استقلال، سپاهان و تراکتورسازی پیشنهادهایی به او دادند. او در یک مقطع به شدت به استقلال نزدیک شد ‌اما ناگهان خبر رسید که به دلیل درخواست مالی بالای اسدی، فعلا این انتقال انجام نخواهد شد. گفته می‌شد او مبلغی بین ۵ تا ۶ میلیارد به استقلال پیشنهاد داده است. ‌

‌سرانجام چند روز پیش و در حالی که او با سپاهان مذاکره کرده ‌و پیشنهاد مالی‌اش را به این تیم داده بود، ناگهان خبر رسید که اسدی به تراکتور پیوسته است. سپاهانی‌ها که از این اتفاق عصبانی بودند، در مصاحبه‌های مختلف مدعی شدند که درخواست مالی اسدی بیشتر از دو برابر ملی‌پوشان این تیم بود. این در حالی است که گفته می‌شود سپاهان برای جذب محمدرضا حسینی از ذوب‌آهن که ملی‌پوش هم نیست، چهار میلیارد به او داده است! حالا اگر این مبلغ را سقف قرارداد سپاهانی‌ها بدانیم، مشخص می‌شود که تراکتور با اسدی بیش از هشت میلیارد تومان بسته است!

*** وریا غفوری: ضرر شش میلیاردی!
وریا غفوری یکی از بازیکنان پرشمار استقلال بود که قراردادش با این تیم به پایان رسیده بود. ‌پروسه تمدید با او بیش از حد طولانی و پیچیده شد و حتی کار به مجادله کلامی با علی خطیر و انتقاد از او هم کشیده شد. در نهایت و پس از چند بار به تعویق افتادن، سرانجام وریا غفوری قراردادش را با استقلال تمدید کرد.

او پس از تمدید مصاحبه‌ای انجام داد و مدعی شد که به خاطر ماندن در استقلال ۵-۶ میلیارد تومان ضرر کرده است! اما مشخص نیست که او پیشنهادی داشته که ۵-۶ میلیارد بالاتر از پیشنهاد استقلال بوده یا در همین حدود به استقلال تخفیف داده است. اما در اصل ماجرا خیلی فرقی نمی‌کند. به هر حال کسی که برای تمدید، اینقدر ضرر می‌کند، قطعا قراردادش دو یا سه میلیارد نیست. گفته می‌شد استقلالی‌ها برای تمدید با غفوری به او سه میلیارد پیشنهاد داده بودند که این رقم در روزهای اول مذاکره با مخالفت وریا روبه‌رو شده بود. ‌

***‌ علیرضا بیرانوند: فقط هفت میلیارد؟
علیرضا بیرانوند ‌تلاش زیادی کرد تا رضایت باشگاه پرسپولیس را جلب کند و لژیونر شود. ‌‌با این حال سرانجام او در جلسات متعددی که با مدیران این باشگاه داشت، راضی شد که در پرسپولیس بماند. ‌هنوز دقیقا مشخص نیست که بین او و مدیران پرسپولیس چه گذشته است اما هفته گذشته یکی از روزنامه‌های ورزشی کشور در گزارشی مدعی شد که پرسپولیس برای اینکه بیرانوند قید لژیونر شدن را بزند و در پرسپولیس بماند، قراردادش را به مبلغ هفت میلیارد تومان افزایش داده است.

البته خبر مستند و دقیقی در این باره نبود و در این گزارش با توجه به مبلغ قرارداد دیگر بازیکنان پرسپولیس مثل مهدی شریفی که مازاد اعلام شد و همچنین بوژیدار رادوشوویچ که نیمکت‌نشین بیرانوند است، به این نتیجه رسیده بودند که قرارداد فعلی بیرانوند با پرسپولیس هفت میلیارد تومان است. البته اگر هم این مبلغ درست باشد با توجه به شایعات درباره دیگر قراردادهای نجومی، نمی‌‎توان قرارداد فعلی او با پرسپولیس را عجیب و نجومی دانست. او دروازه‌بان تیم ملی است و در دو سال گذشته نمایش‌های درخشانی داشته و حق اوست که جزو بازیکنانی باشد که گران‌ترین قراردادها را در فوتبال ایران می‌بندند.

*** رشید مظاهری: ۲۰ میلیارد!
این مبلغ اصلا برای رشید مظاهری باورکردنی نیست اما برای فوتبال ایران چرا! ‌مظاهری خیلی زود از ذوب‌آهن جدا شد و تراکتور را به عنوان تیم جدیدش انتخاب کرد! این اتفاق کمی عجیب به نظر می‌رسید اما افشاگری سیدکاظم اولیایی مدیرعامل اسبق استقلال باعث شد تا دلیل اقدام زودهنگام مظاهری در پیوستن به تراکتور مشخص شود. اولیایی در یک مصاحبه البته بدون نام بردن از رشید مظاهری گفت:

«یک دروازه‌بان که از ذوب‌آهن به تراکتورسازی پیوست، قبل از آن با پیشنهاد ۱٫۵ میلیاردی پرسپولیس به توافق رسیده بود که صبح روزی که قرار بود با پرسپولیس قرارداد ببندد، برایش بلیت ترکیه می‌گیرند و با ۱۰۰ هزار دلار پیش پرداخت و قرارداد پنج میلیاردی برای این فصل و هشت میلیاردی برای فصل آینده و در کل ۲۰ میلیارد در چهار سال، او را جذب تیم تراکتورسازی می‌کنند.» رشید البته در پستی اینستاگرامی اولیایی را تهدید به شکایت می‌کند و از او می‌خواهد این ادعا را تکذیب کند اما خبری از تکذیب اولیایی نمی‌شود و مظاهری هم به‌رغم تهدید سنگینش، دیگر این ادعا را پیگیری نمی‌کند تا اینطور به نظر برسد که انگار ادعای اولیایی درست بوده است.

کدخبر: ۲۷۳۸۶۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • mh65811

    یک مشت مفت خور