کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۵۵۶۶
تاریخ خبر:

قدرت‌نمایی هدیه تهرانی در سریال «هم‌گناه»

روزنامه هفت صبح، مرجان فاطمی | ‌سریال «هم‌گناه» دیروز به پایان رسید. سریالی که بعد از مدت‌ها توانست نظر مخاطبان شبکه نمایش خانگی را به خودش جلب کند. درباره‌‌ نقاط مثبت و دلایل اثرگذاری «هم‌گناه» بارها در همین صفحه نوشته‌ایم اما آنچه باعث شده بیشتر از سریال‌های چند وقت اخیر شبکه نمایش خانگی به چشم بیاید و مورد توجه واقع شود، ملموس بودن شخصیت‌ها و قصه‌هایی است که درگیرشان هستند.

با نگاهی به بخش نظرات پست‌های اینستاگرامی مرتبط با «هم‌گناه» در قسمت پایانی، به این نتیجه می‌رسیم که شخصیت زیبا، با بازی هدیه تهرانی، یکی از اثرگذارترین شخصیت‌های سریال بوده و اکثر مخاطبان، برای سرنوشت تلخ این شخصیت، غمگین شده‌اند.

*** اهمیت حضور در سریال
هدیه تهرانی هنوز هم به عنوان یکی از ستاره‌های مطرح سینما شناخته می‌شود و از این رو، بدون در نظر گرفتن نقشی که ایفا می‌کند، حضورش در یک سریال، می‌تواند به نفع آن تمام شود. تهرانی یک بار سال ۹۱ با بازی در «قلب یخی۳»، حضور در سریال شبکه نمایش خانگی را تجربه کرده بود. البته آن سریال به دلیل بی‌نظمی‌های مداوم در توزیع، آنطور که باید دیده نشد و به‌‌رغم حضور هدیه تهرانی و رضا عطاران و مهران مدیری، توفیقی به دست نیاورد. او بعد از هشت سال، بازی در «هم‌گناه» را پذیرفت و توانست با نقش زیبا، بار دیگر قدرت بازیگری‌اش را به نمایش بگذارد.

*** بدون جلوه‌گری زنانه
در سریال «هم‌گناه» با نقشی کاملا متفاوت از هدیه تهرانی روبه‌رو بودیم. او از همان نقطه‌ ورود، به عنوان یک راننده‌‌ وانت به مخاطبان معرفی شد؛ زنی قدرتمند و مستقل که خرج زندگی‌اش را از وانت در می‌آورد و حاضر نیست زیر بار حرف زور شوهر معتادش برود. سختی و غرور کاراکتر زیبا، مهم‌ترین عامل جذابیتش به حساب می‌آمد؛ غروری که تا لحظه‌ آخر هم ادامه پیدا کرد.

تهرانی با اینکه در «هم‌گناه»، نقش یک معشوق را بازی می‌کرد اما جلوه‌ای زنانه نداشت. لباس‌هایی اسپورت و مردانه می‌پوشید و برخلاف سایر زنان سریال، نه موهایش را مدل می‌داد و نه روی صورتش نشانه‌ای از آرایش داشت. همین مسئله هم باعث شده بود سرسختی و قدرت او در مقایسه با سایر شخصیت‌های زن، کاملا به چشم بیاید.

*** ایفای دقیق نقش یک معشوق
یکی از نکات جذاب سریال که اکثر مخاطبان در طول پخش آن بارها در نظرات‌شان به آن اشاره کرده بودند، سبک و سیاق رابطه‌‌ زیبا و آرمان بود. آرمان که در ابتدای سریال به عنوان شخصیتی ‌ بی‌مسئولیت معرفی می‌شد، ناگهان در مواجهه با زیبا تغییر رویه داد و سبک زندگی‌اش تغییر کرد.

عشق نامتعارف آرمان به زنی مستقل و خودساخته از طبقه‌‌ فرودست جامعه که هم مادر یک فرزند است و هم همسر سابق مردی معتاد، یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این سریال بود. هدیه تهرانی بدون هیچ تلاشی، صرفا با رد و بدل کردن چند نگاه و دیالوگ، به خوبی از پس ایفای نقش یک معشوق برآمد و باعث شد مخاطبان خیلی راحت بتوانند حس آرمان را درک کنند و معنای عشقش را بفهمند.

*** در قامت یک بیمار
بازیگران زیادی نقش یک بیمار مبتلا به سرطان را بازی کرده‌اند که البته خیلی از آنها موفقیتی در این امر به دست نیاوردند. یکی از ویژگی‌های نقش زیبا، بازی درجه یک هدیه تهرانی در نقش زنی سرطانی بود. تغییر تدریجی حالات صورت و رفتار و درگیری با این بیماری، به خوبی در این نقش قابل تشخیص بود. البته گریمی که روی موها و صورتش در قسمت‌های پایانی انجام شد هم در این اثرگذاری بی‌تاثیر نبود. بازی تهرانی در دو قسمت پایانی به قدری اثرگذار بود که مخاطبان از سرنوشت او به عنوان تلخ‌ترین بخش سریال نام برده‌اند.

*** آینده مبهم ادامه سریال
«هم‌گناه» با اینکه اولین تجربه‌‌ سریال‌سازی مصطفی کیایی به حساب می‌آید اما در مقایسه با سریال‌هایی که در این مدت توسط کارگردان‌های مطرح سریال‌های تلویزیونی برای شبکه نمایش خانگی کارگردانی شده، اثر مقبول‌تری است. با اینکه در ابتدا شلوغی سریال و تعدد شخصیت‌ها تا حدودی گمراه‌کننده بود اما خیلی زود مسیر خودش را پیدا کرد و مصطفی کیایی هم به خوبی از پس به سرانجام رساندن داستان شخصیت‌هایش برآمد.

علاوه بر شخصیت زیبا و رابطه‌اش با آرمان که مفصل درباره‌اش توضیح دادیم اکثر شخصیت‌ها، به خوبی ساخته و پرداخته شده بودند و روابط میان آنها کاملا قابل درک بود. از آنجایی که تکلیف شخصیت‌ها به طور کامل روشن شد، بعید است کیایی به فکر ساخت فصل‌های بعدی باشد اما حتی اگر فصل دیگری هم وجود داشته باشد دیگر قطعا بدون هدیه تهرانی خواهد بود.

کدخبر: ۳۴۵۵۶۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر