کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۴۸۹۴
تاریخ خبر:

در سوئد اتفاق افتاد؛ قتل پنج زن تنها ظرف ۲۰‌ روز

روزنامه هفت صبح | سایت استکهلمیان (سایت ایرانیان مقیم سوئد) در گزارشی نوشت:درحالی‌که احزاب چپ- لیبرال- سوسیالیست حامی دولت، ادعا می‌کنند که سوئد هیچ فرقی با گذشته نکرده است و این احزاب و رسانه‌های مخالف هستند که با هدف تخریب دولت دست به انتشار اخبار نادرست می‌زنند، اما آش آنچنان شور شده و فاجعه‌ای که سوئد با سیاست‌های ویرانگر این احزاب گرفتار آن شده به ابعادی رسیده که انکار آن دیگر غیرممکن است.

تنها در طی سه هفته گذشته پنج زن در سوئد به شکلی فجیع به قتل رسیده‌اند که حتی در کشورهای زن‌ستیز خاورمیانه نیز به این شکل دیده نمی‌شود. البته آمار قتل و اقدام به قتل مردان به دست مردان در سوئد نیز در سال جاری از مرز ۵۰ عبور کرده است که ظاهرا کم‌کم به امری عادی در جامعه تبدیل می‌شود و دیگر آبرویی بابت آن بالا نمی‌رود.

همزمان هیچ صدای اعتراض قابل‌توجهی از سوی فمینیست‌های چپ‌گرای سوئدی در رابطه با موج زن‌کشی‌های اخیر در کشور به گوش نمی‌رسد. قتل زنان در سوئد که در هفته‌های گذشته سرعت بیشتری به خود گرفته و با پنج قتل تنها در طی سه هفته رکورد جدیدی از خود برجا گذاشته، به موجی از خشم و انزجار در شبکه‌های اجتماعی این کشور و رسانه‌های آزاد دامن زده است.

استفان لوفن، نخست‌وزیر از حزب سوسیال ‌دموکرات که سیاست‌های مجرم‌نوازانه حزبش در طی ۵۰ سال گذشته این کشور را به اعتقاد بخش بزرگی از شهروندان به «بهشت بزهکاران» تبدیل کرده است تنها به یک اظهار تاسف خشک‌وخالی بسنده کرده، بدون اینکه راه‌حلی برای بیرون آمدن کشور از این فاجعه ارائه کند. احزاب چپ- لیبرال- سوسیالیست همزمان همه پیشنهادات احزاب دست‌راستی و کنسرواتیو برای اجرای یک سیاست مشت آهنین در قبال جنایت‌پیشگان در جامعه را رد کرده‌اند. این تنها آمار سه هفته گذشته از زن‌کشی‌ها در سوئد است:

* شهر «هور»، ۳۰ مارس ۲۰۲۱، یک زن
* ۱۸ ساله به قتل رسید و مردی به اتهام قتل بازداشت شد.
* شهر «هودینگه»، ۲ آوریل ۲۰۲۱، زن دیگری به قتل رسید و مردی به اتهام قتل بازداشت شد.

* شهر «لینشوپینگ»، ۱۵ آوریل ۲۰۲۱، زنی در وسط خیابان با ضربات چاقو تکه‌تکه شد و مردی به اتهام قتل بازداشت شد.
* شهر «التا»، ۱۶ آوریل ۲۰۲۱، زنی به قتل رسید و مردی به اتهام قتل بازداشت شد.
* شهر «آل وستا»، ۱۷ آوریل ۲۰۲۱، زن دیگری به قتل رسید و مردی به اتهام قتل بازداشت شد.

* اینک همان سیاستمدارانی که تاکنون شهروندان نگران و رسانه‌های حقیقت‌گو را متهم به بزرگ‌نمایی در رابطه با وضعیت وخیم امنیتی کشور می‌کردند، از ویلاها و آپارتمان‌های حفاظت‌شده خود در محله‌های اعیان‌نشین و امن کشور، در صفحه‌های توئیتر و اینستاگرام نسبت‌به زن‌کشی‌های اخیر اظهار تاسف کرده و آن را محکوم می‌کنند. اما پرسش اینجاست که آیا این محکوم‌کردن‌ها و اظهار تاسف کردن‌ها دردی از زنانی که هم‌اکنون در صف نوبت زن‌کشی در سوئد قرار دارند دوا خواهد کرد؟

کدخبر: ۳۸۴۸۹۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر