کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۸۲۰۹۴
تاریخ خبر:

قتل به خاطر یک گوشی موبایل

روزنامه هفت صبح | روز گذشته دو متهم به قتل در دادگاه کیفری یک استان تهران برای محاکمه حاضر شدند؛ در پرونده اول نوه از گناه پدربزرگش گذشت و در پرونده دوم نیز متهم توسط اولیای دم مقتول بخشیده شد .
*** فرزندم را به خاطر اعتیاد کشتم!
رسیدگی به این پرونده در محدوده نازی آباد تهران و با اعلام یک خبر فوت مشکوک به ماموران انتظامی آغاز شد. با حضور ماموران انتظامی در محل معلوم شد طی یک درگیری مشکوک فردی آتش گرفته و فوت شده است که با حضور ماموران اورژانس در محل فوت نیز به تایید رسید.در ادامه مادر متوفی با مراجعه به ماموران ماجرای رخ داده را توضیح داد.

این زن گفت: شوهرم اعتیاد داشت و پسرم و من تصمیم داشتیم او را ترک بدهیم اما او مخالفت می‌کرد و دائم می‌گفت به اعتیاد من کاری نداشته باشید در حالیکه کارها و مواد مصرف کردن‌های او باعث شده بود زندگی ما به هم بریزد. به همین دلیل یک بار او را به زور به کمپ ترک اعتیاد بردیم و آن روز او فرار کرد که در آخر موفق شدیم دوباره او را بگیریم و بالاخره در کمپ بستری کنیم. اما باز هم او بعد از مدتی که اعتیادش را ترک کرده بود به خانه بازگشت و شروع به مصرف مواد کرد. به همین دلیل ما هم با او همچنان درگیر بودیم تااینکه با آوردن بنزین فرزند مرا آتش زد.

پس از مدتی متهم بازداشت و در اظهاراتی بیان داشت: پسرم مرا اذیت می‌کرد و دائم با من بحث می‌کرد و می‌گفت باید اعتیادت را ترک کنی اما من نمی‌توانستم آن را ترک کنم. با این‌حال با زنم دست به یکی کرد و یک بار که در خانه بودم مرا به زور به کمپ بردند و یک کتک مفصل نیز به من زدند.

روزحادثه دوباره این بحث از سر گرفته شد، اما من این موضوع را نپذیرفتم و برای اینکه قدرت خودم را نشان بدهم و زن و بچه‌ام را بترسانم با بطری بنزین به سراغ آنها رفتم که یکدفعه پارچه‌ای که دستم بود را آتش زدم اما همه جا آتش گرفت.بالاخره پرونده نیز تکمیل شد.با انتقال متهم به زندان رجایی شهر قرار بود روز گذشته او در شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی رحمانی محاکمه شود که با توجه به عدم حضور یکی از اولیای دم در دادگاه و گذشت فرزند متوفی از پدربزرگش، رسیدگی به پرونده به روز دیگری موکول و مشخص شد مادر متوفی نیز بعد از این اتفاقات از متهم طلاق گرفته است.

*** قتل به خاطر یک گوشی موبایل
مردی که به خاطر یک گوشی مسافر خود را کشته بود روز گذشته در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران از بابت جنبه عمومی جرم محاکمه شد، درحالیکه اولیای دم مقتول از او اعلام گذشت کرده بودند. رسیدگی به این پرونده از شش سال پیش و در جریان اعلام گم شدن مردی به پلیس تهران آغاز شد.

زنی که در اداره آگاهی حضور یافته بود مدعی شد همسرش امروز در حال آمدن از سیستان به تهران بود و حتی وقتی که به فرودگاه رسید با ما تماس گرفت و اعلام کرد تا ساعتی دیگر به خانه می‌رسد اما حالا هرچه با او تماس می‌گیریم پاسخ نمی‌دهد و مشخص نیست چه بلایی سرش آمده است.

با این اوصاف پرونده‌ای تشکیل شد و با ردیابی‌های پلیسی مشخص شد گوشی فرد گم شده در دستان یک راننده مسافرکش است که با دستگیر شدن این فرد، پلیس او را تحت بازجویی قرار داد اما او مدعی بود گوشی را پیدا کرده است. تااینکه پس از مدتی بالاخره اعتراف کرد بعد از سوار کردن فرد گم شده، او را با ضربات چاقو به قتل رسانده و جسدش را نیز در اطراف تهران رها کرده است. این فرد همچنین مدعی بود بعد از قتل، گوشی متوفی را نیز به سرقت برده و با از بین بردن سیمکارتش آن را مورد استفاده قرار داده است.

به این ترتیب پرونده تکمیل شد تا به دادگاه ارسال شود اما متهم در اعترافات جدید مدعی شد تمامی صحبت‌هایش به دلیل شکنجه‌های ماموران بوده و هیچ قتلی نکرده و گوشی را نیز در یک آژانس پیدا کرده است. بعد از این ماموران به محل آژانس مراجعت کردند و با توجه به اعترافات متهم مسئله را بررسی کردند که مشخص شد گفته‌های او واهی بوده وچنین چیزی صحت ندارد.

پس از مدتی متهم در دادگاه کیفری یک استان تهران تحت محاکمه قرار گرفت و به قصاص محکوم شد. تااینکه بعد از تایید حکم‌اش به فکر دریافت رضایت از اولیای دم افتاد و موفق شد رضایت آنها را جلب کند و روز گذشته در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی زالی برای آخرین بار از جنبه عمومی جرم‌اش محاکمه شد. در انتهای این جلسه هیات قضایی وارد شور شدند تا برای تعیین سرنوشت متهم تصمیم‌گیری کنند.

کدخبر: ۲۸۲۰۹۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر