کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۴۸۴۴
تاریخ خبر:

قتل برادر بزرگتر ‌بر‌سر نگهداری پدر سالمند

روزنامه هفت صبح، سارا غضنفری | پنجشنبه، ۲۴ مهرماه، ماجرای یک قتل به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مخابره می‌شود. کسی که قتل را گزارش می‌کند خود قاتل است که در کمال خونسردی با پلیس تماس می‌گیرد و اعلام می‌کند برادرش را کشته است.

اما این‌بار داستان برادرکشی نه بر سر ارث و میراث بوده است و نه به علت اختلافات خانوادگی و نه بر سر وضعیت بد اقتصادی!برادر ۴۹ ساله از نحوه نگهداری پدر ۸۱ ساله‌اش توسط برادر ۵۱ ساله‌اش ناراضی بوده است و همین ماجرا موجب می‌شود تا با ۱۲ ضربه چاقو برادر بزرگترش را در محله باغ فیض به قتل برساند.

*** ماجرای قتل
داستان قتل در یک خانواده پنج‌نفره رخ می‌دهد. پدر ۸۱ سال سن دارد و بازنشسته شهربانی است و برای فرزندانش خانه‌های زیادی برجای گذاشته تا بتوانند از محل اجاره‌ها کسب درآمد کنند. مادر خانواده ۱۵ سال پیش فوت کرده و سرپرستی پدر ۸۱ ساله برعهده پسر بزرگتر است. پسر ۵۱ ساله متأهل است و روز قتل، خانواده‌اش به مسافرت رفته بودند و در منزل حضور نداشتند.

این دو برادر، خواهر کوچکتری نیز دارند که کم‌توان ذهنی است و نزد برادر ۴۹ ساله‌اش سرپرستی می‌شده است. برادر کوچکتر ۲۰ سال پیش از همسرش جدا شده و با خواهر کم‌توان ذهنی‌اش زندگی می‌کرده است. این برادر دچار فشارهای روحی و روانی زیادی بوده و به دلیل مشکلات روانی قرص مصرف می‌کرده است.

روز حادثه او با برادر بزرگترش تماس می‌گیرد و به او گلایه می‌کند که اکثر اموال پدر و حقوقش نزد توست، اما به خوبی از پدرمان نگهداری نمی‌کنی. برادر بزرگتر او را به منزلش دعوت می‌کند تا درباره شرایط پدرشان گفت‌وگو کنند. برادر کوچکتر وقتی به خانه برادر بزرگتر می‌رود می‌بیند پدر و برادرش تنها هستند و خانواده برادرش به مسافرت رفته‌اند. آنها شروع می‌کنند راجع به شرایط نگهداری پدرشان صحبت کردن که بحث بالا می‌گیرد و دو برادر با یکدیگر درگیر می‌شوند.

*** قتل با ضربات چاقو
در حین درگیری، برادر کوچکتر که چاقو به همراهش داشته، ۱۲ ضربه با سلاح سرد به گردن، صورت و سینه برادر بزرگترش می‌زند که او همان‌جا فوت می‌کند. بعد از این ماجرا برادر کوچکتر در کمال خونسردی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس می‌گیرد و اطلاع می‌دهد که برادر بزرگترش را به قتل رسانده و جسدش نیز در خانه است.

ماموران پلیس وقتی به سر صحنه جرم می‌رسند مشاهده می‌کنند مردی میانسال با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده و آلت قتاله نیز در صحنه جرم موجود است. برادر کوچکتر که حالت طبیعی از لحاظ روانی نداشته دستگیر شده است و جسد برادر بزرگتر نیز در پزشکی قانونی است.

کدخبر: ۳۵۴۸۴۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر