کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۴۶۳۹۳
تاریخ خبر:

قتل اشتباهی سعید ۹‌ساله در تیراندازی‌ به خانه همسایه

قتل اشتباهی سعید 9‌ساله در تیراندازی‌ به خانه همسایه

روزنامه هفت صبح، فاطمه شیخ‌علیزاده | بامداد 16 آبان‌ماه امسال صدای تیراندازی سکوت روستای گلدشت بخش جازموریان از توابع رودبار جنوب استان کرمان را در‌هم شکست. صدای مهیب شلیک‌های پی‌در‌پی خواب اهالی روستا را بر‌هم زده بود و تنی چند از اهالی، سراسیمه به حیاط خانه‌هایشان دویدند تا به کوچه سرک کشیده و متوجه شوند که ماجرا از چه قرار است.

در این میان، روستائیان مضطرب و پریشان که در آن لحظات به سمت محل صدا می‌دویدند، سعید 9 ساله اولین کسی بود که روبه‌روی مرد تیرانداز ایستاد و در یک لحظه با دیدن اسلحه کلاشینکف در دستان او انگار که جلوی در خانه‌شان خشکش زد. مرد مسلح خانه همسایه سعید را نشانه رفت و گلوله‌های بی‌امانش را نثار آنجا ‌کرد که ناگهان یکی از گلوله‌های شلیک‌شده بر جان شیرین پسرک 9 ساله نشست و جوی خون مقابل در خانه‌شان به‌راه افتاد. پیکر بی‌جان پسرک در چهارچوب در ورودی خانه‌شان روی زمین افتاد و مرد مسلح به همراه برادرش که در صحنه تیراندازی کنار او قرار داشت، در تاریکی شب غیب‌شان زد.

چند لحظه بعد همسایه‌ها بالای سر جسد حلقه زده بودند و ولوله جمعیت مقابل خانه بر پا شده بود. صدای شیون مادر و پدر سعید حالا تنها صدایی بود که به گوش اهالی می‌رسید. آنها داغ جگرسوز از دست دادن فرزند را می‌شناختند. این سومین‌بار بود که داغ فرزند بر دل آنها می‌نشست. 15‌سال قبل یکی دیگر از پسران آنها در حادثه‌ای مشابه به‌خاطر شلیک اشتباهی جان خود را از دست داده بود و بعد از آن‌هم پسر دیگرشان به‌خاطر بیماری به کام مرگ رفت. حالا هم سوگ سعید برای بار دیگر آنها را داغدار کرد.

ماجرا چه بود؟
یکی از اهالی روستا در گفت‌وگو با خبرنگار هفت‌صبح جزئیات این حادثه را اینطور شرح می‌دهد: «مدتی قبل یک خانم جوان از اهالی روستای ما با شوهر خود اختلافاتی پیدا کرد. به همین خاطر زن جوان خانه خود را ترک کرد و با حالت قهر به خانه پدرش که در همین روستاست رفت. آنها سه فرزند خردسال دارند و همسر این خانم به او گفته بود به‌خاطر بچه‌ها به خانه برگردد. شوهرش می‌گفت ما مالک چند راس گاو و گوسفند هستیم و برای خودمان خانه و ملک داریم، نباید به‌خاطر لجبازی زندگی‌مان را تلخ کنیم.»

این فرد در ادامه گفت: «بعد شوهر این خانم برای صحبت کردن با همسرش به خانه پدرزن خود که همسایه خانه پدر سعید است، رفت اما در آن مراجعه با برادرخانم‌هایش دعوایشان شد و کار به درگیری فیزیکی کشید و در جریان کتک‌کاری، بینی داماد خانواده توسط برادرزن‌هایش آسیب شدید پیدا کرد که شنیده‌ام دچار شکستگی هم شده است. وقتی مرد جوان به خانه خود برگشته بود، ‌برادرش که حدودا 20 سال دارد با دیدن وضعیت جسمانی او عصبانی شده و دو برادر برای بار دیگر به خانه پدرزن مراجعه کردند.

اسلحه کلاشینکف در دست برادر کوچکتر بود و آنها چندین بار در خانه را زدند اما کسی در را برایشان باز نکرد، برای همین مرد مسلح با عصبانیت اقدام به تیراندازی کرد که سرانجام وقتی سعید داشت به کوچه سرک می‌کشید یک گلوله از اسلحه کلاشینکف به او اصابت کرد. جوان مسلح هیچ قصد و نیتی برای به قتل رساندن پسرک نداشت و چند ساعت بعد از درگیری منجر به قتل، توسط ماموران پلیس دستگیر شد.»

مرگ برادر سعید به شیوه مشابه
دو برادر دیگر سعید هم قبلا فوت کرده بودند که یکی از آنها در حادثه‌ای مشابه جان خود را از دست داد: «حدود 15 سال قبل بود که برادر سعید در کنار دوست خود بود و دوستش یک اسلحه در دست داشت و مشغول بررسی آن بود که ناگهان گلوله‌ای از اسلحه شلیک شده و منجر به کشته شدن برادر سعید شد. یکی از برادران سعید هم در جریان یک بیماری به كام مرگ رفت و حالا تنها یکی از برادران سعید زنده مانده که متاهل است و در خانه مستقل خود جدا از پدر و مادرش زندگی می‌کند.»

فرمانده انتظامی استان کرمان از شناسایی و دستگیری عامل وقوع قتل یک کودک ۹ ساله در شب دوشنبه در رودبار جنوب در کمتر از ۶ ساعت خبر داد. سردار فرشید گفت: حوالی نیمه‌شب دوشنبه در پی تماس تلفنی با پلیس رودبار جنوب، وقوع قتل در یکی از روستاهای این شهرستان به پلیس اعلام شد. فرمانده انتظامی استان کرمان عنوان کرد:

با انجام اقدامات و رصد اطلاعاتی پلیس آگاهی رودبار و پلیس آگاهي کرمان و سرنخ‌های موجود در کمتر از ۶ ساعت، سحرگاه همان شب متهم دخیل در این قتل در مخفیگاهش شناسایی و دستگیر شد. فرمانده انتظامی استان کرمان علت وقوع قتل را اختلاف خانوادگی و تیراندازی سهوی قاتل به کودک ۹ساله عنوان کرد و گفت: اقدامات تکمیل پرونده و معرفی عامل اصلی این قتل به مراجع قضایی انجام شد.

کدخبر: ۵۴۶۳۹۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر