کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۰۷۰۵
تاریخ خبر:

قاب تاریخ| بازداشت ۱۰هزار نفری دانشجویان در استادیوم آزادی

روزنامه هفت صبح،‌ مرتضی کلیلی ‌| ‌با قاب تاریخ به ایران قدیم سفر‌ و یادی ‌‌از ‌گذشته می‌کنیم. در تهیه این مجموعه، از تصاویر کمتر دیده ‌شده‌ای استفاده شده که تماشای آنها خالی از لطف نیست. عکس‌هایی از مشاهیر تاریخ معاصر ایران، شهرهای ایران، عکس‌های فوتبالی، نوستالژیک و… برای دیدن تصاویر و شرح آن ادامه مطلب را بخوانید.

قاب نوستالژی ۱
زندگی روزمره ‌در سطح شهر تهران - سال ۷۵ (آژانس عکس ایران)

قاب تاریخ ۱
روی دیگر سکه بازی‌های آسیایی؛ بازداشت ۱۰ ‌هزار نفر از دانشجویان در استادیوم آزادی. ‌ ‌مراسم بازی‌های آسیایی المپیک [۱۹۷۴] را هم که در استادیوم باعظمت تازه تهران برپا شد تماشا کردم. این استادیوم ورزشی را شاه به امید برگزاری بازی‌های المپیک سال ۱۹۸۴ در تهران بنا کرده بود. البته همزمان با انجام مراسم بازی‌های آسیایی، ‌ حدود ۱۰‌هزار نفر از دانشجویان و اشخاص مظنون از طرف ساواک بازداشت شده بودند؛ زیرا خاطره ترور ورزشکاران اسرائیلی در بازی‌های المپیک مونیخ هنوز در اذهان زنده بود و می‌خواستند از وقوع حوادث مشابهی در جریان بازی‌های آسیایی جلوگیری کنند. آنتونی پارسونز، خاطرات دو سفیر (غرور و سقوط)(موسسه مطالعات تاریخ معاصر)

قاب تاریخ ۲
گردشگر خارجی در بازار اصفهان - پاییز سال ۱۳۵۶

قاب تاریخ ۳
باقیمانده مجسمه برنزی از رضا شاه در جریان انقلاب ۱۳۵۷ که در اهواز تخریب و به تهران انتقال داده شد. عکس از عباس عطار.

قاب نوستاژی ۲
۱۳ آذر ۱۳۵۴؛ «مجله تاج» قهرمانی پرسپولیس را تبریک می‌گوید! پرسپولیس فاتح جام تخت جمشید؛ تبریک همراه با درود فراوان برای مربی و بازیکنان تیم پرسپولیس؛ عادلخانی داماد شد؛ خداحافظی با فوتبال زیبا و جنگنده.(فدراسیون تاریخ و آمار فوتبال ایران)

کدخبر: ۴۳۰۷۰۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر