کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۶۷۸۵۶
تاریخ خبر:

فهرستی از بازیگرانی که ‌بیش از حد تحویل‌شان گرفتند

روزنامه هفت صبح، صوفیا نصرالهی| همه ما فهرستی داریم از بازیگرانی که به‌نظرمان بی‌جهت تحویل‌شان گرفته‌اند و عجیب هم نیست. ‌‌هالیوود این ویژگی را دارد که گاهی کسانی را بیش از حد ستایش می‌کند درحالی‌که دلیل کافی برایش وجود ندارد.مطلب ما در مورد بازیگرانی است که بیشتر توسط منتقدان ستایش شده‌اند در‌حالی‌که کارنامه‌شان چندان هم پربار نیست. آن‌ها جوایز متعدد به خانه برده‌اند اما خوب که نگاه کنید، آثار ماندگارشان به اندازه جوایزشان نیست. شاید یکی‌دوتا نقش چالش‌برانگیز به آن‌ها پیشنهاد شده باشد اما واقعیت این است که اهمیت نقش بیشتر از بازی‌شان بوده است. در این فهرست اسم بازیگرانی را می‌بینید که منتقدان به آن‌ها لقب بازیگران بزرگ داده‌اند اما خیلی اوقات انتظارات ما را برآورده نکرده‌اند.

*** آن ‌هاتاوی
خیلی‌ها به ناحق از این بازیگر ۳۶ساله آمریکایی متنفرند. تصویر دخترک مهربان دوست‌داشتنی او در فیلم‌ها گاهی اوقات روی اعصاب خیلی‌ها می‌رود. شخصیت‌های بازیگران مرد تقریبا هیچ‌وقت موضوع بحث منتقدان قرار نمی‌گیرند و قرار نیست که در مورد بازیگران زن هم این کار را انجام دهیم. او نقش‌های متعددی مثل فانتین بازی کرده که در آن‌ها شاهد فوران احساساتش هستیم اما واقعیت این است که‌ هاتاوی در نقش‌هایی که اتفاقا دست کم گرفته شده‌اند، بهتر بازی می‌کند.

این دلیلی است که فکر می‌کنیم او را بیش از حد تحویل گرفته‌اند. در فیلم «میان‌ستاره‌ای» او تنها بازیگر میان گروه بازیگران است که می‌تواند با داستان احساساتی کریستوفر نولان همراه شود در‌حالی‌که در فیلم «کارآموز» محصول ۲۰۱۵ او بهترین‌بازی‌اش را ارائه می‌دهد و مشکل از فیلمنامه نانسی مهرز است که منحنی شخصیتی او را خراب می‌کند.

*** جرد لتو
بازیگر، خواننده و آهنگساز ۴۶ساله آمریکایی که یک‌بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده و همان بار هم توانسته جایزه را به خانه ببرد. ‌هالیوود عاشق داستان بازیگران پیرو متد اکتینگ است. به‌خصوص اگر این قصه درباره بازیگری باشد که حاضر است بدنش را تغییر شکل بدهد تا یک نقش را بازی کند. بازی جرد لتو در فیلم «باشگاه خریداران دالاس» را جزو این دسته قرار بدهید.

فیلمی‌ که برای آن جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را هم به خانه برد. بازی‌اش عمیقا سطحی بود، به‌خصوص وقتی کنار بازی متیو مک‌کاناهی قرار بگیرد که در همان فیلم کار بسیار ظریف‌تر و عمیق‌تری انجام داد و تاثیر احساسی بیشتری روی تماشاگر گذاشت.

*** ادی ردمین
بازیگر و مدل ۳۷ساله انگلیسی در فیلمی‌ متوسط به نام «گریس وحشی» بازی خیره‌کننده‌ای داشت. یکی از اولین نقش‌هایش بود که سال ۲۰۰۷ بازی کرد. اما وقتی نوبت به نقش اصلی در فیلم «بینوایان» رسید که نسبت به بازی بقیه هم‌بازی‌هایش در فیلم واقعا بی‌مزه بود، نقش‌هایی را انتخاب کرد که در آن‌ها تکنیک و یک‌جور تدبیر و حیله‌گری به عمق نقش می‌چربید.

در فیلم «تئوری همه‌چیز» هم بر همین مبنا جلو رفت و نقش استفان‌ هاوکینگ را بازی کرد. نقشی که برای آن اسکار هم گرفت. فیلم آن‌قدر به سوژه‌اش چسبیده بود که به بازیگرش حتی اجازه نفس‌کشیدن هم نمی‌داد. در‌حقیقت ردمین در آن فیلم نتوانست یک آدم واقعی از گوشت و خون را روی پرده تصویر کند.

*** ریچل مک‌آدامز
این بازیگر کانادایی ۴۰ساله در سال‌های اخیر برای بازی در فیلم «اسپات‌لایت» سال ۲۰۱۵ نامزد دریافت اولین و آخرین جایزه اسکار ارنامه‌اش شد. و در شرایطی که قطعا یکی از بازیگران گروه بازیگری فوق‌العاده‌ آن فیلم بود، اتفاقا نقش‌آفرینی چندان برجسته‌ای در «اسپات‌لایت» نداشت.
با اختلاف می‌شود گفت که در فصل دوم سریال «کارآگاه حقیقی» به مراتب بهتر بود اما آن ناامیدی و دلسردی عمومی‌ نسبت به کلیت فصل دوم سریال باعث شد که بازی ریچل مک‌آدامز هم دیده نشود و بیشتر مردم اصلا متوجه بازی خوب او نشدند. درمجموع اما ریچل مک‌آدامز همیشه تا این حد بازیگر خوبی نیست.

*** هیو جکمن
هیو جکمن صاحب یک موهبت خدادادی است. او صدایی دارد که می‌تواند با آن آواز بخواند. همین باعث شد که نقش او در فیلم «بینوایان» تام هوپر قابل تحمل شود. چون او از ابتدا تا انتهای فیلم آواز می‌خواند. قسم می‌خوریم که ما مشکل شخصی با این فیلم نداریم. اما نکته جالبی است که در یک فیلم این همه بازیگر بیش از حد تحویل گرفته شده وجود داشته باشد.

این بازیگر که پیش‌تر برنده جایزه تونی شده بود، برای این نقش نامزد جایزه اسکار شد که احتمالا تنها نقش به‌شدت جدی کارنامه او محسوب می‌شود. او همیشه یک بازیگر سرگرم‌کننده است. کسی که مردم دوستش دارند و شاهد مثالش هم حضور طولانی او در نقش ولورین در سری فیلم‌های «مردان ایکس» است.

*** گویینت پالترو
بازیگر و نویسنده و تاجر ۴۶ساله آمریکایی که سال‌هاست در صنعت سینما فعال است. واقعیت اینجاست که او استحقاق اسکاری را که سال ۱۹۹۹ برای بازی در فیلم «شکسپیر عاشق» دریافت کرد، نداشت. نه فقط به این دلیل که بازی‌اش بهترین بازی آن سال نبود بلکه به این خاطر که مسیرش را منحرف کرد و او به شدت درگیر پروژه‌هایی شد که هیچ‌کدام واقعا بهترین ویژگی‌های او را نمایش نمی‌دادند. نتیجه‌اش این‌که او هیچ‌وقت تبدیل به آن بازیگر بزرگی که اسکار به ما وعده‌اش را داده بود نشد.

*** زویی دشنل
بازیگر، مدل و آهنگساز ۳۹ساله آمریکایی است که با فیلم «۵۰۰روز سامر» به شهرت رسید. چیز به‌خصوصی در فیلم «۵۰۰روز سامر» مارک وب وجود داشت که ژانر کمدی-رمانتیک را از نو تعریف کرد. فیلم البته مسئولیت معرفی زویی دشنل را به‌عنوان دختر رویایی شیدای‌ هالیوود برعهده گرفت. با وجود این‌که حالا در حدود ۴۰سال دارد همچنان هم او را با همان ویژگی‌ها می‌شناسند. نقش‌اش در سریال کمدی شبکه فاکس به نام «دختر جدید» که در حال حاضر شش‌فصل از آن آمده، این تصویر را در اذهان مردم تثبیت کرد.

*** جاش برولین
بازیگر ۵۱ساله آمریکایی که به‌دلیل انتخاب‌های متنوعش شهرت دارد. البته که بازی او در فیلم «میلک» باعث شهرتش شد. و بعد هم در «جایی برای پیرمردها نیست» برادران کوئن موفقیتش را تثبیت کرد. تلاش‌های بی‌وقفه‌اش نتیجه داد و در فیلم «دبیلو» ساخته الیور استون در نقش جورج بوش دیده شد. البته واقعیت این است که تنها چیزی که به آن فیلم کمک کرد تا دیده شود، کاراکتر واقعی شخصیتی بود که فیلم درباره‌اش ساخته شده بود.

توضیحات

جرد لتو

توضیحات

ریچل مک آدامز

توضیحات

جاش برولین

توضیحات

زویی دشنل

کدخبر: ۲۶۷۸۵۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر