کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۸۸۶۷
تاریخ خبر:

فروغی از شبکه سه برود چه کسانی ضرر می‌بینند؟

روزنامه هفت صبح، گروه تلویزیون | از چند روز پیش از اعلام رسمی ریاست پیمان جبلی بر صدا و سیما، گمانه‌زنی‌هایی درباره وضعیت مدیران شبکه‌ها در فضای رسانه شکل گرفت. در این میان نام علی فروغی زیاد به گوش می‌رسید. کار تا آنجا پیش رفت که هفته پیش خبری به‌دست هفت‌صبح رسید که جدایی او از شبکه سه قطعی است. روز گذشته و همزمان با تودیع و معارفه رئیس جدید صدا و سیما‌، کانال تلگرامی سینماتیتر خبر از حضور محسن یزدی بر مسند شبکه سه داد. اگر فروغی که در واقع فعال‌ترین مدیر تلویزیون در دوره علی‌عسگری بود، برود چه کسانی ضرر می‌بینند؟

‌مورد اول| خداحافظی با تلویزیون
خبری که در اختیار هفت‌صبح قرار گرفته این است: علی فروغی سمتی بیرون از تلویزیون خواهد گرفت. با این حساب شایعه‌ها درباره حضور او در معاونت سیما و معاونت استان‌ها از بین می‌رود. روز گذشته هم خبر آمد محسن یزدی که زمانی مشاور فروغی بود و حالا مدیر شبکه مستند، جای او را می‌گیرد.

مورد دوم| مهدی هاشمی
و حالا برسیم به پرسش بالا: چه کسانی با رفتن علی فروغی ضرر خواهند کرد؟ یکی از آنها مهدی هاشمی از تهیه‌کنندگان باسابقه تلویزیون است. موقعیت او در دوران فروغی گسترده‌تر شد. به این ترتیب که با حذف نود، فوتبال برتر هفتگی جای آن را گرفت. هاشمی در کنار فوتبال برتر (قاب پخش زنده مسابقات لیگ) عهده‌دار برنامه هفتگی هم شد. علاوه بر این ویژه‌برنامه‌هایی مثل جام جهانی‌، یورو و… هم به هاشمی رسید. با تغییر مدیر شبکه سه و به‌تبع آن مدیر گروه ورزش، سهم هاشمی کم خواهد شد.

مورد سوم| محمد‌حسین میثاقی
هنوز به‌طور قطع تکلیف عادل فردوسی‌پور روشن نشده است. پیمان جبلی قول داده او در قامت مجری و گزارشگر به تلویزیون بازخواهد گشت. پرسش این است: سهم او از آنتن چقدر است؟ آیا نود بار دیگر رنگ آنتن را می‌بیند؟ هرچه هست، موقعیت محمدحسین میثاقی در خطر است. او در دوره مدیریت فروغی، مورد حمایت قرار گرفت و حالا معلوم نیست مدیر جدید شبکه سه و در یک گام بالاتر، رئیس جدید صدا و سیما چه تصمیمی درباره‌اش می‌گیرد.

مورد چهارم| سعید پروینی
با حضور علی فروغی در شبکه سه‌، سعید پروینی جایگاهی ویژه به‌دست آورد. او به‌قدری مورد اعتماد بود که همه‌جور برنامه تهیه کرد. فوتبالسیم از نخستین برنامه‌های پروینی است که با موضوع فوتبال روی آنتن رفت. او سریال استراتژیک حوالی پاییز را هم که درباره شهادت زائران ایرانی است، تهیه کرد. سریال تاریخی کلبه‌ای در مه، حاصل اعتمادی است که به او شده. چند قسمت این سریال به دلیل مشکلات درون گروهی‌، دور ریخته شد و با بودجه‌ای دوباره، به سرانجام رسید. اعتماد به پروینی فقط به همین‌جا ختم نمی‌شد؛ تهیه‌کنندگی فصل دوم برنامه سلام صبح‌بخیر هم به او سپرده شد.

مورد پنجم‌| مجتبی امینی
دیگر تهیه‌کننده معتمد علی فروغی است تا جایی‌که سریال استراتژیک گاندو به او سپرده می‌شود. تهیه‌کنندگی برنامه سینمایی هفت نشانه دیگری از اعتماد به مجتبی امینی است. این برنامه با انتقاد همه‌جانبه مواجه بود اما شبکه سه همچنان بر حضور امینی اصرار داشت. گاندو هم تندترین انتقادها را به دولت و برخی مسئولان کشور کرد و مدیر شبکه پشت تهیه‌کننده‌اش ایستاد.

مورد ششم‌| دیگر چهره‌ها
احسان علیخانی و رضا رشیدپور‌، دو چهره مطرح هستند که در دوران مدیریت علی فروغی برنامه روی آنتن داشتند. طبعا مدیر جدید از این دوچهره استفاده خواهد کرد. به‌ویژه آنکه عصر جدید‌، هویتی فراتر از شبکه سه پیدا کرده و اعتبار تلویزیون است. شروع فعالیت فروغی، همزمان بود با اجرای رضا رشیدپور در حالا خورشید. کنار گذاشتن او و جایگزینی برنامه سلام صبح‌بخیر، این شائبه را ایجاد کرد که رابطه فروغی و رشیدپور حسنه نیست.

زمان گذشت اما عکس این مسئله اثبات شد. رشیدپور برنامه‌های اتفاق و سیم آخر را اجرا کرد. اولی ناکام بود و دومی هم مورد انتقاد است. با این حال موقعیت رشیدپور در شبکه سه متزلزل نشد. تیم رشیدپور برنامه‌ای به‌نام عطسه هم در شبکه سه دارد که البته نامی از او برده نمی‌شود. بر‌اساس شنیده‌ها این برنامه در واقع متعلق به رشیدپور است و خود شبکه هم از این ماجرا اطلاع دارد. با آمدن مدیر جدید مشخص نیست رشیدپور همین موقعیت را در شبکه سه داشته باشد.

کدخبر: ۴۱۸۸۶۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر