کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۹۶۶۸۵
تاریخ خبر:

فروش سه ‌هزار اتومبیل چينی كمتر از ۲۴ساعت

روزنامه هفت صبح| در حالیکه فکر می‌کنیم بازار خودرو در انتظار ورود وارداتی های کره ای و ژاپنی است و در حالیکه می اندیشیم شرایط اقتصادی پولی در بساط مردم نگذاشته است عکس‌هایی منتشر می شود از ازدحام مردم خریدار در شعب یکی از شرکت‌های خودروسازی داخلی در کرمان و مشهد ،‌ آن هم برای پیش خرید ماشین های چینی!

به نظر می رسد مردم در تلاش هستند در ماجرای سرکشی دلار و شلنگ و تخته اندازی تورم ،‌هرچه سریع تر پول های خود را به کالا تبدیل کنند .اما نكته عجيب اين فروش، حواشي پيرامون آن در فضاي مجازي بود كه فيلم‌هايي از تجمع مردم جلوي نمايندگي‌هاي كرمان موتور را منتشر كرده بودند.

با توجه به تفاوت قیمتی حداقل حدود 100 میلیون تومانی خودروهای عرضه‌شده در این طرح با بازار، این انتظار می‌رفت که متقاضیان و افرادی که دید سرمایه‌ای به بازار خودرو دارند از طرح فروش استقبال کنند اما دیگر نه در این حد! نمایندگی‌های این گروه خودروسازی ساعت هفت صبح را برای مراجعه مشتریان و پرداخت هزینه‌‌ها مقرر کرده بودند.

ساعاتی پس از آغاز ثبت‌نام‌ و مراجعه مردم، فرآیند ثبت‌نام با مشکلاتی همراه شد. تداوم این مشکلات باعث شد که صف‌های طولانی برای خرید خودرو از نمایندگی‌ها شکل بگیرد.ویدئوهای منتشرشده نشان‌ می‌داد جمعیت قابل توجهی از مشتریان از مشکلات به‌وجودآمده گلایه‌مند بودند.

فيلم‌هايي از نمايندگي قديمي كرمان‌موتور در مشهد و كرمان منتشر شد كه نشان مي‌داد مردم براي خريد خودروها دچار مشكل شده‌اند. حرف و حديث‌هايي هم پيرامون اين ماجرا وجود داشت. مثلا يك مجري راديويي در صفحه مجازي‌اش نوشت، با نمايندگي خريد خودرو در مشهد تلفني صحبت كردم، گفتند سايت فروش به دليل نوسانات دلار باز نمي‌شود و تعداد نيز محدود است و شايد اصلا سايت باز نشود و مردم در صف بتوانند خودرو بخرند.

اما مصطفي جعفري، مدير ماركتينگ كرمان موتور به هفت‌صبح مي‌گويد:« سيستم فروش در ساعت 10:30 صبح شنبه دچار مشكل شد و آن هم به دليل پهناي باند بود كه اين روزها مسئله عجيبي نيست. در شهرستان‌ها مخصوصا مشهد اين موضوع بيشترمشخص بود و مردم به در نمايندگي قديمي كرمان‌موتور آمده كه اين مشكل حل شد.»

تا غروب شنبه حدود 3 هزار دستگاه خودرو در طرح فروش كرمان‌موتور فروخته شده و حتي اعلام شد سه هزار دستگاه ديگر نيز براي فروش روز يكشنبه اضافه شده است. تحويل اين خودروها در ارديبهشت و خرداد است. موجودي انبار به اين صورت است كه قطعات سي كي دي خودرو آماده است تا براي تحويل در سال 1402 آماده شوند.

كدام محصولات كرمان موتور
شرکت کرمان موتور از صبح شنبه، شرایط فروش ۴ مدل KMC J۷، S۵ پیکاپ T۸ و سدان J۴ را در حالی آغاز کرد که اختلاف شدید قیمت‌های بازار و کارخانه موجب ایجاد صف در مقابل نمایندگی‌های این شرکت خودروساز شد. فروش سدان J7 را با قیمت یک میلیارد و سیصد و هشتاد میلیون تومان ،‌ در تعداد 480دستگاه، پیکاپ T8 با قیمت 085/1 میلیارد تومان در تعداد 720دستگاه، کراس اوور S5 با قیمت 095/1میلیارد تومان در تعداد 720 دستگاه و سدان J4 با قیمت 585 میلیون تومان و در تعداد 1200 دستگاه از صبح شنبه آغاز کرده است. قیمت محصولات کرمان موتور در این طرح فروش با افزایش اعلام شده است. مثلا کراس اوور S5 در بازار در نسخه 5/1 لیتری حدود 365/1 میلیارد تومان قیمت دارد که حدود 270 میلیون تومان بیشتر از قیمتپیش فروش است.

کدخبر: ۴۹۶۶۸۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر