کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۲۶۹۶
تاریخ خبر:

فرهاد و کوین علیه فیروز و پیمان در هفته سوم لیگ‌برتر

روزنامه هفت صبح | اگر بازی پدیده به سرنوشت هفته قبل دچار نشود، امشب قرار است چهار بازی از هفته سوم لیگ برتر برگزار شود. سوژه‌ها و نکات مهم این بازی‌ها را مرور می‌کنیم.
‌استقلال-تراکتور؛ جنگ گلزنان غیرمنتظره
این دومین باری است که فرهاد مجیدی و فیروز کریمی در مقام سرمربی روبه‌روی یکدیگر قرار می‌گیرند. اولین تقابل آنها به هفته بیست و ششم فصل گذشته برمی‌گردد که استقلال با نتیجه ۲ بر یک حریفش را شکست داد و مجیدی امیدوار است که برای دومین بازی متوالی بتواند از سد سرمربی سابقش در استقلال بگذرد.

در آن طرف میدان هم فیروز کریمی قصد دارد بعد از مدت‌ها تراکتور را مقابل استقلال پیروز کند. آخرین باری که تراکتور در لیگ برتر موفق به شکست استقلال شده، به دیدار برگشت دو تیم در فصل هجدهم برمی‌گردد که تراکتور با گل اشکان دژاگه حریفش را شکست داد و در چهار تقابل بعدی دو تیم، سه برد برای آبی‌ها ثبت شده و یک بازی هم با نتیجه مساوی به پایان رسیده است. در سه برد آخر استقلال، شیخ دیاباته و مهدی قایدی نقش‌های اصلی را برعهده داشتند.

دو فصل پیش دیایاته در تبریز هت‌تریک کرد و استقلال ۴بر۲ تراکتور را برد، فصل گذشته هم در تبریز باز این دیاباته بود که دو گل زد و تیمش با نتیجه ۳بریک پیروز شد. در هر دو بازی قایدی به دیاباته پاس گل داد. در آخرین تقابل دو تیم هم این مهدی قایدی بود که جای خالی دیاباته را پر کرد و هر دو گل تیمش را زد تا استقلال با نتیجه ۲ بر یک تراکتور را با هدایت فیروز کریمی شکست دهد. این بار اما نه خبری از دیاباته است و نه قایدی! و البته به نظر می‌رسد آبی‌ها امیدوارند کوین یامگا که هفته گذشته مقابل ذوب‌آهن در اصفهان بریس کرد، بتواند مقابل تراکتور هم بدرخشد و جای خالی فیل و فنجان استقلال را پر کند.

تراکتور هم بعد از شکست سنگین ۴ بر یک هفته اول مقابل گل‌گهر، توانست با پیروزی ۳ بر صفر مقابل صنعت‌نفت از شوک خارج شود و خودش را آماده بازی مقابل استقلال کند. این تیم البته مثل بازی برگشت دوره قبل، تیمی کم‌ستاره است اما امیدوار است با آمادگی مهاجم گلزنش یعنی پیمان بابایی بتواند از استقلال امتیاز بگیرد. غایب بزرگ این تیم در بازی امشب، محمد عباس‌زاده است که مصدوم شده و به این بازی نمی‌رسد. شروع خوب استقلال در لیگ بیست و یکم باعث شکسته شدن چند طلسم چندساله در این باشگاه شده است.

آنها بعد از چند سال موفق شدند دو بازی اول فصل را با پیروزی پشت سر بگذارند و البته طلسم پنج ساله پیروز نشدن در فولادشهر را هم بشکنند اما مهم‌تر از همه اینها، آمار خوب خط دفاعی استقلال است. آبی‌ها در دو بازی اول خود گلی دریافت نکرده‌اند و به نظر می‌رسد از نظر دفاعی به ثبات خوبی رسیده‌اند. این وضعیت می‌تواند باعث شود تا اتفاقی که در سال‌های اخیر باعث ناکامی این تیم شده، یعنی تساوی‌ها و باخت‌های غیرمنتظره در نیم‌فصل، تکرار نشود و آبی‌ها مثل چند سال اخیر، از همان نیم‌فصل اول در جمع مدعیان قهرمانی قرار بگیرند.

هرچند هنوز برای قضاوت در این باره زود است و نمی‌شود با دو برد در ابتدای فصل، استقلال و هر تیم دیگری را مدعی قهرمانی دانست. با توجه به بازی قبلی و البته مصدومیت سیدحسین حسینی، پیش‌بینی می‌شود استقلال با ترکیب رشید مظاهری، سیاوش یزدانی، محمدحسین مرادمند، محمد دانشگر، مهدی مهدی‌پور، آرش رضاوند، جعفر سلمانی، وریا غفوری، امیرحسین حسین‌زاده، کوین یامگا و ارسلان مطهری به مصاف تراکتور برود. فیروز کریمی هم احتمالا تیمش را با ترکیب محمدرضا اخباری، ابوالفضل رزاق‌پور، عبدالله حسینی، عبداله ناصری، آرش قادری، اکبر ایمانی، محمد قادری، سامان نریمان‌جهان، شاهین ثاقبی، پیمان بابایی و سعید واسعی مقابل استقلال قرار خواهد داد.

سپاهان-هوادار؛ کار دشوار عنایتی
تقابل صدرنشین لیگ با یکی از تیم‌های بدون امتیاز! هوادار در بازی مقابل استقلال نمایش خوبی داشت اما شکست دوگله مقابل پیکان خیلی زود خوش‌بینی‌ها درباره تیم رضا عنایتی را کمرنگ کرد. او حالا باید تیمش را در برابر تیم آماده و مدعی سپاهان هدایت کند و از همین حالا مشخص است که کار بسیار دشواری را در پیش دارد. پیش‌بینی‌ها بر این است که در پایان این بازی، سپاهان ۹ امتیازی خواهد بود و هوادار همچنان بدون امتیاز در قعر جدول باقی خواهد ماند.

صنعت‌نفت-فجرسپاسی؛ تقابل بدونِ امتیازها
هر دو تیم لیگ را با نتایجی ناامیدکننده آغاز کرده‌اند. منصوریان که هنوز هم به دلیل مثبت بودن تست کرونایش اجازه نشستن روی نیمکت صنعت‌نفت را ندارد، با احتساب بازی‌های فصل گذشته‌اش در اراک، هفت باخت متوالی را روی نیمکت دو تیم تجربه کرده است! فجرسپاسی هم با بضاعتی که در حد لیگ برتر نیست، روزهای سختی را در پیش خواهد داشت. امشب باید دید هر دو تیم بالاخره اولین امتیاز خود را در لیگ برتر دشت می‌کنند یا یکی از آنها همچنان بدون امتیاز خواهد ماند.

پدیده-نفت مسجدسلیمان؛ جدال بحران زده‌ها
هرچند گفته می‌شود مشکل بدهی باشگاه پدیده به ورزشگاه ثامن برطرف شده اما وضعیت این باشگاه آنقدر بغرنج و پیچیده است که ممکن است بازی امشبش مقابل نفت مسجدسلیمان هم برگزار نشود. بازیکنان جدید پدیده هنوز اجازه بازی پیدا نکرده‌اند، اکبر میثاقیان به شکلی عجیب و غیراخلاقی جایگزین رضا مهاجری شده و بازیکنان هم در این مدت خیلی تمرین نکرده‌اند و آماده بازی نیستند. آنها البته خوش‌شانس هستند که حریف امشب‌شان هم یکی از بحران‌زده‌های لیگ بیست و یکم است. نفت در بازی قبلی خود به راحتی با سه گل مغلوب سپاهان شد و نشان داد که از همین حالا یکی از مدعیان سقوط به لیگ است.

کدخبر: ۴۲۲۶۹۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر