کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۴۹۲۴۳
تاریخ خبر:

غنیمت یک امتیازی استقلال در تقابل با میزبان قدرتمندش

غنیمت یک امتیازی استقلال در تقابل با میزبان قدرتمندش

روزنامه هفت صبح| ‌جواد نکونام در غیاب محمدحسین مرادمند مصدوم یک بار دیگر روزبه چشمی را به خط دفاع تیمش برگرداند و استقلال را با ترکیب سیدحسین حسینی، روزبه چشمی، ایمان سلیمی، آرمین سهرابیان، کوین یامگا، ابوالفضل جلالی، امید حامدی‌فر، مهدی مهدی‌پور، آرش رضاوند، مهرداد محمدی‌ و گوستاوو بلانکو به مصاف میزبانش ذوب‌آهن فرستاد. او به جای روزبه چشمی، امید حامدی‌فر را در خط هافبک به کار گرفت و زبیر نیک‌نفس و سعید مهری همچنان جایی در ترکیب اصلی نداشتند.

ذوب‌آهن هم با ترکیب پارسا جعفری، پوریا آریاکیا، امیرحسین جدی، محمد قریشی، شایان مصلح، نادر محمدی، مهرداد رضایی، مجید علیاری، فردین یوسفی، محمدجواد محمدی و محمدحسین اسلامی مقابل استقلال قرار گرفت. مهم‌ترین نکته در ترکیب ذوب‌آهن، نیمکت‌نشینی کمال کامیابی‌نیا بود.

نیمه اول بازی با نمایشی متعادل و پایاپای از سوی دو تیم آغاز شد. تا دقیقه 20 شاهد موقعیت خاصی نبودیم و فقط ذوبی‌ها با دو پرتاب اوت بلند نادر محمدی دو فرصت نصفه و نیمه به دست آوردند اما از دقیقه 20 به بعد این استقلال بود که صاحب توپ شد و تا پایان نیمه چند موقعیت گلزنی ایجاد کرد.

شوت‌های ابوالفضل جلالی، مهدی مهدی‌پور و امید حامدی‌فر از بالای دروازه ذوب‌آهن به بیرون رفت و در مهم‌ترین موقعیت، ارسال مهرداد محمدی را بلانکو ابتدا کنترل کرد و در حالی که به نظر می‌رسید می‌تواند با یک ضربه خوب گلزنی کند، شوت محکمش با اختلاف از بالای دروازه جعفری به بیرون رفت. چند دقیقه بعد، ارسال جلالی در پشت محوطه جریمه به محمدی رسید.

او به خوبی توپ را کنترل کرد و با یک شوت زمینی و دقیق دروازه ذوب‌آهن را تهدید کرد اما جعفری با واکنشی مناسب این توپ را مهار کرد و مانع گلزنی محمدی شد. در نهایت آخرین فرصت استقلال را در نیمه اول حامدی‌فر از دست داد و ضربه او از داخل محوطه جریمه با برخورد به مدافع ذوب‌آهن به راحتی در اختیار جعفری قرار گرفت و بازی با نتیجه مساوی بدون گل در نیمه اول به پایان رسید.

نیمه دوم بازی با نمایشی کاملا محتاطانه و سرد از سوی دو تیم شروع شد. تا دقیقه 60 تنها چیزی که از بازیکنان دو تیم دیده می‌شد، پاس‌ها و دفع توپ‌های بلند و بی‌هدف در میانه میدان بود که به هیچ موقعیت گلی منجر نمی‌شد. سرانجام تمایل استقلال به حرکت از جناح راست باعث شد تا با یک دفع توپ ناقص از سوی مدافعان ذوب‌آهن، توپ در پشت محوطه جریمه به آرمین سهرابیان برسد و او هم با یک کنترل خوب و شوتی بهتر دروازه ذوب‌آهن را باز کند و استقلال را پیش بیندازد.

بعد از گل، استقلالی‌ها کمی عقب کشیدند و همین باعث شد شاگردان محمد ربیعی به تدریج جلو بیایند. بعد از یکی دو حمله نصفه و نیمه و البته ضدحملات کم‌زور استقلال، سرانجام ذوب‌آهن به گل تساوی دست یافت. حرکت در عرض مجید علیاری و ضربه او در شرایطی که خارج از چارچوب بود، با برخورد به پای آرش رضاوند و در ادامه مهدی مهدی‌پور تغییر مسیر داد و وارد دروازه شد تا بازی به تساوی کشیده شود.

15 دقیقه پایانی با میل به هجوم بیشتر ذوب‌آهن همراه بود اما استقلالی‌ها دیگر اشتباه نکردند و در نهایت بازی با همان نتیجه یک - یک به پایان رسید. با این نتیجه استقلال 23 امتیازی شد و در صدر ماند و ذوب‌آهن با 19 امتیاز به رده سوم صعود کرد.

مثبت و منفی استقلال!
نکته مهم این بازی برای استقلال مشخص شدن بضاعت این تیم در خط دفاع و هافبک بود. در غیاب مرادمند، روزبه چشمی به خط دفاع رفت و حامدی‌فر جایگزین او در خط هافبک شد. با توجه به اینکه مرادمند به دربی هم نخواهد رسید، به نظر می‌رسد جواد نکونام چاره‌ای ندارد جز اینکه در دربی هم تیمش را در خط دفاع با همین چینش به مصاف پرسپولیس بفرستد.

رفتن چشمی به خط دفاع، استقلال را درخط هافبک هم دچار مشکلاتی خواهد کرد. دیشب نمایش رضاوند یک بار دیگر ناامیدکننده بود و او در طول بازی به جز صحنه گل حریف، اصلا در زمین دیده نشد. برخلاف او، حامدی‌فر جوان نمایش خوبی داشت و حرکات و پاس‌هایش نشان داد که نکونام باید بیشتر از اینها به او میدان بدهد.

مهار یامگا و جلالی
دیشب یکی از نقاط قوت استقلال هم توسط ذوبی‌ها به خوبی دیده و مهار شد. در شرایطی که در بازی‌های قبلی، کوین یامگا در راست و ابوالفضل جلالی در چپ با نفوذها و سانترهای‌شان موقعیت‌های گلزنی خوبی برای همبازیان‌شان فراهم می‌کردند، دیشب هر دو بازیکن با تدبیر ربیعی مهار شدند و اجازه حرکت به آنها داده نشد. تقریبا هیچ کدام از این دو نفر دیشب نتوانستند در حملات خطرناک ظاهر شوند و به همین دلیل استقلال ‌‌یکی از کم‌موقعیت‌ترین بازی‌های این فصلش را پشت سر گذاشت.

کدخبر: ۵۴۹۲۴۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر