کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۳۲۷۶
تاریخ خبر:

غائله ‌حضور ‌سرزده قالیباف به ‌ICU بیماران کرونایی

روزنامه هفت صبح | یک: محمدباقر قالیباف ظهر روز دوشنبه، آن‌طور که سایت مجلس نوشته، به بیمارستان امام خمینی (ره)، مهم‌ترین بیمارستان مبارزه با بیماری‌های عفونی در تهران رفت و به صورت سرزده از بخش ICU بیماران کرونایی دیدار کرد.

* دو: این دیدار در ادامه سفرهای استانی قالیباف که تاکنون به خوزستان و مازندران صورت گرفته و نیز در کنار سفرهای ریاست قوه قضائیه، حاکی از دو سبک رفتاری متفاوت در برخورد سران قوا با کرونا بود و از همان لحظه انتشار خبر، تبلیغاتی با محوریت اینکه «روحانی در دفتر خود قرنطینه شده اما قالیباف به میان مردم می‌رود» صورت گرفت. در مقابل مخالفان قالیباف او را به یک رفتار تبلیغاتی - انتخاباتی و البته بازی با جان خود و اطرافیانش، متهم کردند.

* سه: یکی از نکات جالب‌توجه درباره دیدار قالیباف از بیمارستان امام خمینی این بود که او در بخشی از سخنان خود در حاشیه این دیدار گفته بود مطالبی را از این بازدید در جلسه فردا یعنی سه‌شنبه سران قوا مطرح خواهد کرد.

* چهار: اما در ساعات پایانی شب، خبرگزاری فارس خبر داد که جلسه سران قوا از سوی رئیس‌جمهور لغو شده است. فارس نوشت که شنیده‌ها حاکی از آن است که جلسه به‌خاطر حضور قالیباف در بیمارستان لغو شده است.

* پنج: ‌ایرنا، خبرگزاری دولت هم به نوعی این سخنان را تایید کرد و هرچند تیتر مطلب خود در دفاع از رئیس‌جمهور را دوبار تغییر داد، ولی در نهایت موضعش این بود که «خبرهایی از لغو جلسه سران سه قوه به دلیل این نوع سهل‌انگاری‌ها در برخی رسانه‌ها منتشر شده که به نظر می‌رسد این نشست بنا به توصیه کمیته درمان ستاد ملی کرونا و به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا لغو شده است.»

* شش: این موضوع باعث شد امروز فضای مجازی عرصه جنگ موافقان و مخالفان رفتار قالیباف و روحانی باشد. منطق حرف‌های دو طرف روشن است. یکی نوشته قالیباف مردمی است و دیگری او را بی‌احتیاط خوانده و یکی روحانی را ترسو دانسته و دیگری گفته احتیاط او درست است و مطابق پروتکل.از مجلس اما پالس متفاوتی می‌رسد. خبرگزاری مجلس گفت‌وگوهایی می‌گیرد با نمایندگان و حرف‌های تندی مطرح می‌شود مثل اینکه ستاد ملی کرونا به ستاد حفاظت از جان روحانی تبدیل شده است. بااین‌حال، از خود قالیباف حرفی نقل نشده است.

*هفت: اگر بخواهیم واقعا غیرجناحی با این ماجرا برخورد کنیم باید چه بگوییم؟ درست است که نمی‌توان هر رفتاری را در سیاست انتخاباتی دانست و ازاین‌رو سفر قالیباف به خوزستان را نمی‌توان مثل برخی افراطی‌ها با استناد به در پیش بودن ۱۴۰۰، ریاکارانه دانست، ولی حق این است که بگوییم رفتار روحانی در این ماجرا، رفتار درستی بوده است.

قالیباف به مرکز پرخطری رفته که آن‌طور که از عکس‌های منتشرشده از برخی دیگر از آی.سی.یوها برمی‌آید کاملا محدوده ملاقات ممنوع است (به تصاویر منتشرشده از بازدید زهره الهیان از آی‌سی‌یوی بیمارستان سینا نگاه کنید) ازاین‌رو روحانی، آن هم با توجه به شرایط بیماری خاص خود که از جنگ آن را به همراه دارد و نشانه‌های آن را در تعریق شدیدش در اجتماعات قبل از انتخابات ۹۲ و لرزش دست در مناظره‌های انتخابات ۹۶ دیدیم؛ در حفاظت از خودش و رعایت پروتکل‌ها، کار درستی کرده است. این موضوع را دیروز حتی جلیل محبی، دبیر ستاد امر به معروف و از مخالفان جدی او نیز تایید کرده بود.

کدخبر: ۳۵۳۲۷۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر