کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۰۶۶۴
تاریخ خبر:

عملیات نجات تلویزیون با فصل سوم عصر جدید

روزنامه هفت صبح، گروه تلویزیون| بهمن ۹۷ که نخستین قسمت عصر جدید روی آنتن رفت، کمتر کسی این میزان از موفقیت برنامه را پیش‌بینی می‌کرد. به‌رغم برخی ایرادها‌، برنامه خیلی زود جای خود را پیدا کرد و کمی بعد از فصل اول‌، سری دوم آن کلید خورد. ضبط قسمت دوم که به پایان رسید، خبر آمد کرونا وارد ایران شده و شرایط برنامه به‌هم ریخت. پروژه‌ای که باید طی ۶ تا ۹ ماه تمام می‌شد‌، یک ‌سال و نیم طول کشید. تولید فصل سوم هم عقب افتاد و حالا خبرهایی به گوش می‌رسد که به شرط مناسب شدن اوضاع کرونایی کشور‌، سری جدید به آنتن نوروز ۱۴۰۱ شبکه سه خواهد رسید.

مورد اول| بلای کرونا
سری دوم عصر جدید به خاطر کرونا بارها به تعویق افتاد. با این حال ابتدای امسال که اوضاع بهتر شد‌، سازندگان به این فکر افتادند تا فصل جدید را شروع کنند. حتی اواخر فروردین این ایده جدی شد که بار دیگر موج جدید کرونا معادلات را به‌هم‌ ریخت. تجربه فصل قبل که تولید برنامه بیش از حد به درازا کشید‌، سازندگان را به این نتیجه رساند که فعلا دست نگه دارند. حالا و بر اساس پرس‌و‌جوی هفت‌صبح‌، احسان علیخانی در فکر یافتن راهکاری است تا بتواند عصر جدید ۳ را آغاز کند. او امیدوار است شرایط کرونایی به حد معقول برسد.

مورد دوم| واکسنِ مشکل‌گشا
چشم امید سازندگان عصر جدید‌، سرعت گرفتن واکسیناسیون است. از یک طرف‌، شرط تولید سری جدید‌، واکسینه شدن عوامل سازنده برنامه است و از طرف دیگر شرکت‌کنندگان و تماشاچی‌ها هم باید کارت واکسن به همراه داشته باشند. ضمن آنکه تجربه ناموفق نبودن تماشاگر در برخی قسمت‌ها‌، سازندگان عصر جدید را به این نتیجه رسانده است که بدون تماشاچی برنامه را نسازند. فصل اول عصر جدید پذیرای ۴۰۰ تماشاچی بود که در فصل دوم با تغییر دکور این تعداد به ۷۰۰ رسید. با این حال به جز چند قسمت اول‌، پروتکل‌ها هیچگاه اجازه پر شدن کامل سالن را نداد.

مورد سوم| سفر به شهرستان
در دو فصل پیش، مرحله راستی‌آزمایی در تهران انجام می‌شد. این بار تصمیم احسان علیخانی این است که گروه عصر جدید به شهرهای مختلف برود و در آنجا از متقاضیان راستی‌آزمایی انجام شود؛ درست مثل کاری که امریکاز گات تلنت با حضور در ایالت‌های مختلف انجام می‌دهد. سفر به شهرستان‌، امتیازی است که نصیب متقاضیان عصر جدید می‌شود و دیگر نیاز نیست مسیر تهران و شهرهای خود را چند بار بپیمایند. ضمن آنکه در شرایط کرونایی، این شیوه معقول‌تر هم هست.

مورد چهارم| مذاکره با داوران
همزمان با برگزاری فینال فصل دوم‌، احسان علیخانی از داوران خداحافظی کرد. در فصل جدید خبری از بشیر حسینی، امین حیایی، آریا عظیمی‌نژاد و رویا نونهالی نخواهد بود. علیخانی از مدت‌ها پیش صحبت‌های مقدماتی با داوران مختلف را شروع کرده و تایید برخی از آنها را هم گرفته است. به خاطر احتمال تغییر در لیست نهایی، عجالتا از نام بردن نامزدها معذوریم. علیخانی تصمیم دارد به محض مهیا شدن شرایط با داوران عصر جدید قرارداد ببندد.

مورد پنجم| نوروز یا بعد از نوروز؟
نگرانی مهم سازندگان عصر جدید به تعداد بالای افرادی است که با این برنامه در ارتباط هستند. خود برنامه نزدیک به ۶۰۰ همکار دارد. از آن سو ۹۰ درصد شرکت‌کننده‌ها از شهرستان به عصر جدید می‌آیند. پس‌ باید شرایط کرونایی کشور به مرحله ایمن برسد تا هم خطر انتقال ویروس از بین برود و هم احتمال منع تردد نباشد. از آن سو تعداد خیلی از گروه‌ها بالاست و به الزام کاری که انجام می‌دهند، ساعت‌ها کنار هم هستند.

ضمن آنکه وقتی به عصر جدید می‌آیند باید یک گروه، برای آنها زمینه اجرا را فراهم کند؛ از جمله نور، موسیقی، دکور و … . شرایط چنین برنامه‌ای با برنامه‌هایی چون دورهمی و خندوانه متفاوت است و نیاز به مراقبت‌های جدی‌تری دارند. با همه این سختی‌ها احسان علیخانی دلبسته عصر جدید است و مترصد شرایطی مناسب برای ساخت فصل سوم آن. ایده‌آل او و همکارانش رساندن برنامه به نوروز ۱۴۰۱ است . اگر این اتفاق رخ نداد باید منتظر برنامه کمی بعد از نوروز باشیم. از یاد نبریم که شبکه سه برای پیشی گرفتن از رقبا و خود تلویزیون برای بالا بردن آمار مخاطبانش، بیش از هر زمان دیگر به عصر جدید نیاز دارد .

کدخبر: ۴۱۰۶۶۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر