کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۵۹۱۳
تاریخ خبر:

عملکرد ضعیف تلویزیون ‌در شب و روز عید غدیر

روزنامه هفت صبح، گروه تلویزیون | تلویزیون در شب و روز عید غدیر چند ویژه‌برنامه روی آنتن فرستاد که اکثر آنها به لحاظ ساختار و محتوا شبیه هم بودند. عصرجدید تنها برنامه سرگرم‌کننده بود که آن هم خسته‌کننده وکشدار شد.

طبق معمول همه اعیاد مهم، در شب و روز عید غدیر هم سری به شبکه‌های مختلف تلویزیون زدیم تا اطلاعاتی درباره حال و هوای تمام برنامه‌های روی آنتن به دست آوریم. مسئله‌ اینجا بود که با وجود تعداد زیاد ویژه‌برنامه‌های روی آنتن، بیشتر آنها فضایی مشابه هم داشتند و غیر از فینال مسابقه «عصرجدید» و یکی دو برنامه صبحگاهی، برنامه دیگری را نمی‌توانستیم پیدا کنیم که ساختاری متفاوت‌تر از سایرین داشته باشد. اکثر برنامه‌ها ‌ با دعوت از یکی دو خواننده و چند بازیگر (بیشتر درجه دو یا سه) مخاطبان را شاد کنند. بیایید مرور کنیم ببینیم شبکه‌های یک،دو،سه و پنج در شب و روز عید غدیر چه برنامه‌هایی روی آنتن فرستادند.

*** شبکه یک: فرمول یک تکراری
شبکه یک، عصر روز دوشنبه، «فرمول یک» را به صورت ویژه برنامه روی آنتن برد. در این برنامه علی اوجی مهمان علی ضیا شده بود و با او گپ می‌زد. شبکه یک، علاوه بر پخش اولیه، همین برنامه را آخر شب هم مجددا روی آنتن برد. ساعت ۱۹:۳۰ برنامه «چشم‌روشنی» با اجرای پدرام کریمی پخش شد و مهمان ویژه آنها علی صالحی بود؛ بازیگری که هر چند وقت یک‌بار او را در جنگ‌های شبانه می‌بینیم. صبح روز عید، قسمت دیگری از «چشم روشنی» روی آنتن رفت. او از دو خادم، یک قاری قرآن و یک کارشناس دین‌پژوه دعوت کرده بود و در کنار آنها محمد گلریز هم چند موسیقی اجرا کرد.

*** شبکه دو: باز هم یوسف تیموری
شبکه دو در شب و روز عید دو برنامه «به وقت شب» و «ارمغان» را پخش کرد. «به وقت امشب» از شهر مشهد پخش می‌شد و بخش مهمی از وقت آن در اختیار رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد و معاونت خدمات شهری شهرداری این شهر بود. فقط در ۱۷دقیقه از برنامه، حسام نواب صفوی و یوسف تیموری مقابل مجری نشستند و با او گپ زدند.

البته دیدن چهره یوسف تیموری چندان عجیب نبود چون این بازیگر معمولا در تمام اعیاد، سری به تلویزیون می‌زند. در ادامه این برنامه هم یک آهنگ اجرا شد و حمیدرضا برقعی هم شعر خواند. صبح روز عید، آنتن در اختیار برنامه «ارمغان» بود. حسین رفیعی این برنامه را در یک سالن کوچک در ۴۵دقیقه اجرا کرد و علاوه بر چند اجرای موسیقی، کریم اکبری مبارکه هم مهمان برنامه بود.

*** شبکه سه: به نسبت متنوع
شبکه سه شب عید بعد از پخش قسمت آخر «آچمز»، ویژه‌برنامه «چراغانی» را با اجرای شهرام شکیبا روی آنتن فرستاد. محمد اصفهانی مهمان ویژه برنامه بود و چند موسیقی اجرا کرد. علاوه بر آن، شکیبا میزبان یک جانباز بود و حمیدرضا برقعی علاوه بر برنامه «به وقت امشب»، در این برنامه هم شعرخوانی کرد. مهم‌ترین برنامه شبکه سه برای شب عید، فینال «عصرجدید» بود؛ فینالی طولانی و خسته‌کننده که بیشتر از چهار ساعت روی آنتن بود. صبح روز عید، آنتن شبکه سه مثل سایر روزها در اختیار برنامه «سلام صبح بخیر» بود که البته به صورت ویژه روی آنتن رفت.

عباس قانع، گزارشگر فوتبال مهمان برنامه شد و چند صحنه فوتبالی را گزارش کرد. چند موسیقی محلی پخش شد و در بخشی هم محسن بنگر، کاپیتان سابق پرسپولیس با دخترهایش به برنامه دعوت شد و نهایتا این برنامه با معرفی سریال «بانوی سردار» به پایان رسید. از ساعت ۱۱ مجددا برنامه «چراغانی» پخش شد و علاوه بر اجرای چند آهنگ توسط مجید اخشابی، مهران رجبی هم با هدایت هاشمی گپ مفصلی زد.

*** شبکه پنج: دوبرنامه درست شبیه هم
شبکه پنج شب عید دو برنامه «شب فیروزه‌ای» و «غدیر تا غدیر» را روی آنتن فرستاد؛ دو برنامه که کاملا مشابه هم بودند و می‌شد آنها را یکی دانست. تنها تفاوتشان این بود که «شب فیروزه‌ای» در یکی از پارک‌های ملایر اجرا شد و شهروندان ملایری روی صندلی‌های چیده شده در پارک نشسته بودند و محل اجرای «غدیر تا غدیر» شهر ری بود. در بخش مهمی از برنامه «شب فیروزه‌ای» دو نماینده مجلس از شهر ملایر روی سن قرار گرفتند و مدت زمان طولانی صحبت کردند.

تازه یک ربع آخر برنامه از محمدرضا هاشمی، بازیگر نقش شهاب سریال «بوی باران» دعوت کردند روی سن بیاید و علی تاجیک هم چند قطعه اجرا کرد. در «غدیر تا غدیر»، موسیقی توسط یگان ویژه اجرا شد و دو دختر نوجوان دکلمه کردند. نهایتا از دو بازیگر کمتر شناخته شده هم دعوت کردند تا روی سن بیایند و با مجری گپ بزنند. به طور کلی اگر کل ویژه‌برنامه‌ها را کنار هم بگذاریم غیر از چند بازیگر و چند خواننده و چند مسئول و چند ردیف تماشاگر به نکته جذابی برنمی‌خوریم.

کدخبر: ۲۷۵۹۱۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر