کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۹۱۳۷
تاریخ خبر:

صف‌کشی کاپیتان‌ها ‌مقابل استقلال

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | هفته یازدهم لیگ برتر امروز با برگزاری دو بازی مهم و حساس به پایان می‌رسد. ابتدا در تبریز، تراکتور میزبان استقلال خواهد بود و بعد از این بازی هم، در تهران پرسپولیس به مصاف فولاد خوزستان خواهد رفت. هر دو بازی هم از لحاظ جدولی و هم از لحاظ حواشی و سوژه‌های جنجالی، حساس و جذاب خواهند بود.

*** تراکتور-استقلال؛ به یاد هت‌تریک شیخ
تراکتور با یک پیروزی بر استقلال می‌تواند خودش را با این تیم هم‌امتیاز و به صدر جدول نزدیک‌تر کند. استقلال هم می‌تواند با بردن میزبان خود، صدر جدول را از صنعت نفت شگفتی‌ساز پس بگیرد. این بازی اما آنقدر سوژه و حاشیه جذاب دارد که بعید نیست کیفیت آن تحت تاثیر قرار بگیرد.

یکی از مهم‌ترین سوژه‌ها، بازگشت رشید مظاهری به تبریز و تقابل با تیم سابقش است که به شکلی جنجالی و پر حرف و حدیث انجام شد. رشید فصل قبل، روزهای خوبی را در تبریز گذراند اما در اواخر فصل و از بازی نیمه‌نهایی جام حذفی با مسئولان این باشگاه به مشکل خورد و در بازی نیمه‌نهایی و حتی فینال مقابل استقلال بازی نکرد. این اتفاق باعث شد تا تراکتوری‌ها حتی تلویحا او را به تبانی با استقلال هم متهم کنند.

سرانجام به هر شکلی بود، مظاهری در پرونده جنجالی جدایی از تراکتور پیروز شد اما تراکتوری‌ها همچنان به این حکم معترضند. مظاهری خوش‌شانس است که این بازی مثل تمام بازی‌های فصل بدون تماشاگر برگزار می‌شود وگرنه ممکن بود تحت تاثیر جو ورزشگاه یادگار قرار بگیرد و وارد حاشیه شود. تقابل با تراکتور در تبریز یادآور یکی از روز‌های خوب شیخ در ترکیب استقلال است.

مهاجم بلندقامت استقلال که تا پیش از این بازی نتوانسته بود برای تیمش گلزنی کند، در این دیدار با نظر آندره‌آ استراماچونی در ترکیب ثابت تیمش به میدان رفت و در روزی که تیمش با نتیجه پر گل ۴ بر ۲ موفق به شکست تراکتور شد، سه گل برای استقلال به ثمر رساند. این بازی شروع روز‌های خوب دیاباته در استقلال لیگ نوزدهم بود.

او با این هت‌تریک در مصاف با تراکتور گام بلندی در ثبیت جایگاهش در ترکیب استقلال و البته آقای گلی مسابقات لیگ برداشت. نکته جالب توجه اینکه دیاباته استارت آقای گلی‌اش در لیگ نوزدهم را با گلزنی به رشید مظاهری ‌ زد و حالا هر دوی آنها در استقلال به دنبال کسب پیروزی در این دیدار حساس هستند. شیخ دیاباته در فصل جدید هنوز نتوانسته جایگاه ثابتی در ترکیب استقلال به دست بیاورد.

مسئله انضباطی پیش آمده در دیدار مقابل فولاد، مصدومیت و در کنار همه اینها آمادگی و درخشش زوج قایدی- مطهری مانع از این شده که دیاباته بتواند تا پایان هفته دهم جایگاهش را در ترکیب و تفکرات فنی فکری به دست بیاورد. با این وجود مصاف با تراکتور می‌تواند تولدی دوباره برای مهاجمی باشد که سال گذشته درخشش و آقای گلی‌اش را از همین دیدار آغاز کرد. او در لیگ بیستم تا الان تنها یک پاس گل به نامش ثبت شده است.

استقلال برای این دیدار پنج بازیکن خود را در اختیار ندارد. سیداحمد موسوی، سبحان خاقانی و آرش رضاوند به دلیل مصدومیت قادر به همراهی تیم‌شان نیستند. هروویه میلیچ و فرشید باقری هم در این بازی غایب هستند. میلیچ پس از دربی ایران را ترک کرد و فرشید باقری نیز به دلایل انضباطی در تمرینات روزهای گذشته اجازه حضور نداشت‌ اما مصدومان مهم تراکتور یعنی اشکان دژاگه و احسان حاج‌صفی آماده بازی امروز هستند.

*** پرسپولیس-فولاد؛ فرشاد در برابر یحیی
آیا پرسپولیس در بازی با فولاد می‌تواند بعد از مدت‌ها در لیگ پیروز شود؟ این سوالی است که هواداران مدافع عنوان قهرمانی لیگ امیدوارند پاسخش مثبت باشد. پرسپولیس بعد از پیروزی برابر شهرخودرو، مقابل نساجی، ذوب‌آهن، سپاهان و استقلال به تساوی رسید و یحیی و تیمش مدت‌هاست که رنگ برد را ندیده‌اند.

حالا و با توجه به نمایش خوب پرسپولیس در دربی، طرفداران این تیم امیدوارند که تیم محبوب‌شان بتواند فولاد را ببرد و به وضعیتش در جدول سر و سامانی بدهد. فولاد هم بیش از شش سال است که در تهران نتوانسته پرسپولیس را شکست دهد. از طرف دیگر شاگردان نکونام هنوز در لیگ بیستم موفق به پیروزی در بازی‌های خارج از خانه‌شان نشده‌اند. نکته دیگر اینکه جواد نکونام تا امروز نه‌تنها مقابل پرسپولیس پیروز نشده بلکه در سه دیداری که به عنوان سرمربی مقابل این تیم قرار گرفته، بازنده بوده و از این تیم، حتی یک امتیاز هم نگرفته است.

‌ اما این بازی هم مثل بازی تراکتور و استقلال، حاوی سوژه‌های جذابی است.فرشاد احمدزاده پس از ترک اشلانسک وورتسلاو و بازگشت به پرسپولیس چنان ناامیدکننده ظاهر شد که یحیی گل‌محمدی روی نامش قلم قرمز کشید و این بازیکن را مازاد اعلام کرد. او هم در شرایطی که شاید چندان نگاه مثبتی را متوجه خود نمی‌دید، به فولاد خوزستان پیوست و همین انتخاب زمینه‌ساز برگشت او به دوران اوج شد.

احمدزاده پس از یک سال درخشان همچنان پیراهن فولاد را برتن دارد و در حالی به مصاف پرسپولیس می‌رود که این فصل را با گلی استثنایی در بازی با سایپا آغاز کرد و در ادامه نیز عملکرد قابل قبولی را از خود به جای گذاشت. احمدزاده اولین بازی‌اش با پیراهن پرسپولیس را در دوران یحیی گل‌محمدی انجام داد و در دوره دوم او از پرسپولیس جدا شد و اکنون با روحیه بسیار بالا مقابل هم‌تیمی‌های سابقش سیامک نعمتی، سیدجلال حسینی، محمدحسین کنعانی‌زادگان و البته دوست صمیمی‌اش کمال کامیابی‌نیا به میدان می‌رود.

یکی دیگر از تقابل‌های جذاب این مسابقه بین بازیکنان سرخپوش زمین و محسن فروزان دروازه‌بان فولاد خواهد بود. او در این سال‌ها چند بازی جذاب و مهیج را برابر پرسپولیس تجربه کرده که هر کدام حاوی جنجال‌های زیادی نیز بوده است. فروزان همواره مقابل پرسپولیس انگیزه زیادی داشته است. او در دوران حضورش در استقلال همیشه برای موفقیت در دیدار با پرسپولیس تلاش می‌کرد و در تیم‌های دیگری نیز که حضور داشت این مسئله را بارها اعلام کرده بود.

فروزان حالا پس از طی یک دوره محرومیت انگیزه زیادی برای دیدار حساس امروز دارد و امیدوار است با عملکرد خوب درون دروازه نقش اساسی در ترکیب فولاد ایفا کند. فروزان تاکنون ۹ بار با پیراهن تیم‌های مختلف مقابل پرسپولیس قرار گرفته که حاصل آن شش باخت، دو تساوی و یک برد بوده است. پنالتی چیپ رامین رضاییان به او در صبای قم، گل خوردن در دربی و پنالتی فروزان به پرسپولیس با پیراهن پارس‌جنوبی جم که تبدیل به گل نشد از جمله مهم‌ترین خاطرات تقابل او با قرمزها بوده است.

کدخبر: ۳۶۹۱۳۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر