کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۸۲۸۱
تاریخ خبر:

صدور کیفرخواست علیه متهمان پرونده قتل وحید مرادی

روزنامه هفت صبح، خلیل موسوی | پرونده قتل وحیدمرادی با صدور کیفرخواست علیه هر ۱۷ متهم پرونده به زودی در دادگاه کیفری یک استان تهران مورد بررسی قرار خواهد گرفت؛ در حالیکه همچنان سعید به عنوان متهم ردیف اول پرونده و عامل قتل وحید شناخته می‌شود.

‌وحید یک سال و نیم پیش و بعد از چندسال حبس به اتهام ضرب‌وجرح در نهایت از زندان آزاد شد و حسین، دوستش، به اتفاق دوستان دیگرشان در یک پنت‌هاوس در ولنجک تهران برای او پارتی آزادی گرفتند. زمانی که وحید به محل مهمانی رفت، بعد از شرب خمر، به حسین و سه برادرزاده‌اش حمله کرد و آنها را با چاقو زد. ضربات به‌قدری مهلک بود که در این میان حسین جانش را از دست داد و سه نفر دیگر زخمی شدند.

*** دستگیری وحید مرادی
وحید هنگام فرار به ترکیه در منطقه مرزی دستگیر شد. او در اعترافاتش گفت: قصدی برای کشتن حسین نداشتم. او دوست من بود و قرار بود خوش بگذرانیم اما کری‌خوانی‌ها و قمه‌کشیدن‌ها و مستی من باعث شد کنترل خودم را از دست بدهم و حمله کنم و از اتفاقی که افتاده ‌است پشیمان هستم.

سابقه وحید نشان می‌داد او چندین فقره سابقه ‌درگیری‌های دسته‌جمعی دارد و سرکرده گروه‌های اشرار بود و در اینستاگرام برای افراد کری می‌خواند و با قمه با آنها درگیر می‌شد. با توجه به شخصیتی که بازپرس از وحید سراغ داشت و احتمال این را می‌داد که با توجه به شهرت او در میان خلافکاران برایش خطری ایجاد شود، دستور نگهداری وحید در انفرادی صادر شد، بااین‌حال وحید این تأمین جانی را قبول نکرد و از بازپرس خواست تا زمانی که محاکمه شود به بند عمومی برود.

حضور وحید در بند عمومی بدون حاشیه نبود. به گفته زندانیان و بر اساس گزارش‌هایی که از زندان ارسال شده‌ است، او بلافاصله بعد از حضور در بند عمومی یک باند از افراد را تشکیل داده و برای خودش گروهی را درست کرده‌ بود و نوچه‌پروری می‌کرد. وحید با جمع‌کردن زندانیانی که طرفدارش بودند، از آنها خواسته بود تا زندانیان ضعیف را وادار به خروج از بند کنند.

به گفته نوچه‌هایش، او همیشه می‌گفت که بالا جای شیران است و پایین جای کفتاران.این رفتار وحید مشکلاتی را به وجود آورد و او میان زندانیانی که قدرت زیادی داشتند و وحید می‌خواست آنها را به زانو درآورد باعث ناراحتی شده‌ بود که به همین دلیل افرادی هم نقشه قتل او را طراحی کردند.

*** قتل وحید مرادی
براساس این گزارش، وحید مرادی بعد از وارد آمدن آخرین ضربات از سوی سعید روی زمین می‌افتد و فوت می‌کند. نزدیک‌ترین افراد به وحید در آن موقع سعید و عباس بوده‌اند اما در جای دیگری از پرونده نیز صراحتا اعلام شده است که سعید و عباس با برنامه از پیش تعیین شده با استفاده از تیزی‌های دست ساز به مقتول حمله می‌کنند و با توجه به شناختی که از روحیه وی داشتند، وحید را با این ترفند به سالن یک کشانده و در آنجا با همکاری یکدیگر و در حالیکه نوچه‌های وحید در سالن سه مانده بودند، به ته سالن برده و مورد اصابت ضربات تیزی‌های دست‌سازی قرار می‌دهند که آخرین ضربه آن نیز توسط خود سعید صالح به مقتول وارد می‌شود و بعد از آن وحید روی زمین می‌افتد و فوت می‌کند.

وضعیتی که وحید و زندانیان درگیر با او درست کرده‌ بودند به‌قدری حاد بود که دوربین‌های مداربسته هم با اینکه صحنه قتل وحید را ضبط کردند اما امکان تشخیص اینکه کدام‌یک از مهاجمان به وحید ضربه اصلی را زده است سخت بود. در این میان سه زندانی که زمان قتل اطراف وحید بودند بازداشت شدند.

*** اعترافات قاتل وحید
سعید متهم اصلی این پرونده، ماجرا را اینگونه روایت می‌کند: وحید از زمانی که وارد زندان شد برای خودش باند تشکیل داد. به همه می‌گفت«من عقاب ایران هستم» و نوچه‌هایش را اجیر کرده بود تا به سالن دیگر زندان حمله کنند. زندانیان دیگر را اذیت می‌کرد و برای همه خط و نشان می‌کشید.

دو ساعت قبل از این درگیری من را برای تحقیقات در پرونده قبلی‌ام به پلیس آگاهی برده بودند. وقتی به زندان برگشتم متوجه شدم وحید اندرزگاه را به هم ریخته است. من شناختی نسبت به او نداشتم و در زندان با او آشنا شدم. باور کنید من وحید را نکشتم. عباس، دیگر متهم این درگیری نیز قتل را انکار کرده و مدعی شده است: سال ٨۵ یکی از آشنایان را به خاطر اختلافات خانوادگی با اسلحه به قتل رساندم. البته چند وقت قبل با پرداخت دیه رضایت خانواده مقتول را گرفتم و حبسم به دلیل جنبه عمومی جرم است.

قرار بود به‌زودی آزاد شوم. وحید از همان روز اول که به زندان آمد شروع به دعوا کرد. باند تشکیل داده بود و می‌گفت: «کفتار‌ها پایین باید باشند و شیر‌ها بالا»، خط و نشان می‌کشید و نوچه‌هایی برای خودش جمع کرده بود. آن روز هم ۵۰ نفری که همه چاقو و آب جوش داشتند را جمع کرده بود و می‌خواست به یکی از سالن‌ها حمله کند.

ما دست خالی بودیم که دعوا شروع شد. من مرتکب قتل نشده‌ام.با توجه به گفته‌های زندانیان و تصاویر به‌دست‌آمده از دوربین‌های مداربسته، پلیس سعید را به‌عنوان متهم اصلی معرفی کرد و با صدور کیفرخواست پرونده به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده خواهد شد و به این ترتیب متهم به زودی در دادگاه محاکمه می‌شود، این درحالی است که مادر و پدر وحید از سوی خود و نوه‌شان برای قاتل درخواست قصاص را مطرح کرده‌اند.

کدخبر: ۲۷۸۲۸۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر