کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۶۱۴۴
تاریخ خبر:

صحبتهای احمد خمینی درباره علاقه به هنر

سیداحمد خمینی در گفت‌وگو با خبرآنلاین درباره علاقه‌اش به سینما و حضور مداومش در جشنواره فیلم فجر گفت. بخشهای مهم صحبتهای او را برایتان انتخاب کردیم:
- بابا خیلی سینمای خارج از ایران را روی نظم و مفصل و معمولا از وی‌اودی‌های داخلی دنبال می‌کنند. من هم از بچگی سینما می‌آمدم. سال‌های پیش هم در جشنواره چه خودم بلیت گرفتم یا دوستان زحمت کشیدند، ناشناس یا شناس رفتم. فکر می‌کنم از سال۸۵ همیشه رفته باشم.
- روحانی از جنس مردم است و فقط یک علم دیگر را دنبال کرده آن هم برای اینکه از همین مردم باشد. هنر که در مقابل اسلام نیست. ما اگر هنر را در مقابل اسلام قرار بدهیم اتفاقا به اسلام ظلم کردیم. اسلام در خدمت قدرت نیست، قدرت در خدمت اسلام است. هنر در خدمت اسلام است. همه اینها جمع می‌شوند که اسلام را بالا ببرند.
- باید به عرف احترام بگذاریم. ما باید همانقدر که به عرف احترام می‌گذاریم، از آن طرف هم مراقب باشیم که عرف برایمان مسیر تعیین نکند. همانقدر که صاحب اخلاق هستیم، هر انسانی برای خودش چارچوبی دارد. یکی دوست ندارد لباس رنگ سفید بپوشد، چارچوبش است. نیازی ندارد عرف به او بگوید این چارچوب درستی است یا غلط. چارچوب‌های بعضی از انسان‌ها به هم نمی‌خورند. این خیلی عادی است. ممکن است چارچوب من با چارچوب یک انسان دیگر فرق کند. ممکن است یک گروهی یک چارچوبی داشته باشد. مثلا بگویند روحانیون این چارچوب را دارند برای مثال بگویند این چارچوب روحانیون است که نباید در حوزه سینما نظر بدهند. من تخصصی ندارم نظر بدهم ولی به عنوان یک علاقمند شرکت می‌کنم.
- اولین قشری که می‌تواند از فساد جلوگیری کند خبرنگارها و مردم هستند. یعنی می‌شود گفت خبرنگارها تجلی مردم هستند و برای مردم یک مواردی را نشان می‌دهند. اگر من ۲۴ساعت جلوی دوربین خبرنگارها باشم، زندگی شخصی نه، زندگی عمومی، پایم نمی‌لغزد.

کدخبر: ۳۱۶۱۴۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1579269573

    از شما خواهش میکنم اینجاه لطفا دخالت نکن ید

  • _user_1560851635

    اصلن چرافکرکردیدن نظرشمابرای مردم مهمه؟! دچارحس خودبرتربینی و ژن خوب بینی شده ای د؟!