کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۷۵۲۰۵
تاریخ خبر:

شیوه پرداخت تسهیلات خرید کالا در بانک‌های مختلف کشور

روزنامه هفت صبح، گروه بازار| بانک‌هایی مثل ملی، آینده، انصار، شهر و صادرات از‌جمله بانک‌هایی هستند که در قالب تسهیلات فوری به متقاضیان خرید لوازم خانگی وام پرداخت می‌کنند. خرید برخی لوازم خانگی، به‌خصوص برقی‌ها مثل یخچال، ماشین‌ لباسشویی و ظرفشویی و… پول نسبتا زیادی می‌خواهد. ممکن است شما تصمیم بگیرید به‌جای اینکه کل مبلغ خرید لوازم خانگی را یکجا پرداخت کنید، وام بگیرید و هزینه‌ها را خرد‌خرد پرداخت کنید. در این‌طور مواقع می‌توانید به سراغ بانک‌ها بروید و وام لوازم خانگی دریافت کنید.

با کمک بیشتر آنها می‌توانید لوازم ضروری را تهیه کنید. البته فراموش نکنید با پولی که بانک به‌عنوان وام به شما می‌دهد، فقط باید کالاهایی را بخرید که ساخت ایران هستند. وام لوازم خانگی در بیشتر بانک‎ها با سود ۱۸‌درصد و با مبالغ گوناگون پرداخت می‌شود. برای اینکه بتوانید از چنین تسهیلاتی استفاده کنید، معمولا به ضامن یا گواهی کسر از حقوق نیاز دارید. فرض کنید که شما بخواهید با یک وام ۵۰ میلیونی، وسایل برقی آشپزخانه خود را عوض کنید. در این صورت می‌توانید یک یخچال بالاپایین با قیمت ۱۵‌میلیون بخرید، برای ماشین لباسشویی هشت نفره، ۱۶‌میلیون هزینه کنید و ۱۹‌میلیون هم صرف خرید ماشین‌ ظرفشویی ۱۶‌نفره کنید.

‌طرح انتخاب بانک سینا؛ ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون
طرحی با نام انتخاب، سودی بین چهار تا ۱۷‌درصد دارد که برای هر مبلغ وام این سود متفاوت است. سقف وامی که در این طرح پیش‌بینی شده ۱۰۰ میلیون است و برای هر ۵۰ میلیون تومان به یک ضامن نیاز دارید. ۱۵‌درصد از مبلغ دست بانک می‌ماند. برای گرفتن وام ۵۰ میلیون تومانی در این طرح، باید ماهی چهار میلیون و ۲۵۷ هزار و ۵۰۰ پول بپردازید و حساب را یک ساله تسویه کنید. مجموعه رقم وام و سود در این طرح ۵۱ میلیون و ۱۹۰ هزار تومان است و برای ابتدای کار باید ۱۰۰ هزار تومان بابت تشکیل پرونده هزینه کنید.

اگر بخواهید از این اعتبار استفاده کنید، فقط می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های مورد نظر بانک انجام بدهید. در ضمن برای این وام به داشتن پیش‌فاکتور هم نیاز دارید. وام خرید کالا تا سقف صد میلیون هم یک طرح دیگر بانک سینا‌ست. برای استفاده از وام خرید کالای بانک سینا ارائه ضامن کسر از حقوق و یک برگه چک ضروری است. سود این وام ۱۸‌درصد بوده و به‌ازای هر ۳۰ میلیون تومان به یک ضامن کسر از حقوق و یک برگ چک نیاز است.

قسط وام برای ۵۰ میلیون تومان، یک میلیون و ۸۰۷ هزار تومان و برای وام ۱۰۰ میلیونی، ماهی سه میلیون و ۶۰۳ هزار تومان است. برای ۵۰ میلیون، میزان سود ۱۵‌میلیون و ۷۵ هزار تومان و برای ۱۰۰ میلیون، ۳۰ میلیون و ۱۴۹ هزار تومان است. این وام در قالب کارت اعتباری ارائه می‌شود. وام‌گیرنده باید حداقل یک ماه دارای گردش حساب باشد. وام‌گیرنده نباید به بانک بدهکار یا دارای چک برگشتی باشد، همچنین فاکتور خرید کالا و برگه سابقه بیمه تامین ‌اجتماعی نیاز است.

طرح طراوت بانک آینده؛ تا سقف ۷۰ میلیون
می‌توانید با ارائه یک ضامن رسمی یا مسدودی سپرده خود تا سقف ۷۰میلیون تومان از فروشگاه‌های طرف قرارداد با این بانک آینده و در طرح طراوت، خرید کالا انجام دهید. سود این وام ۱۲درصد است، البته در شرایطی که بخواهید پول را ۱۲ماهه پس بدهید. برای بازپرداخت ۲۴ماهه، ۱۵درصد سود پرداخت می‌شود و بازپرداخت ۳۶ماهه سود ۱۸درصدی دارد. برای گرفتن این مبلغ از بانک آینده، هم مسدودی ۱۰درصدی پول انجام می‌گیرد و هم باید یک ضامن رسمی داشته باشید.

قسط وام برای مدت زمان یک ساله، شش میلیون و ۲۲۰ هزار تومان، دو ساله، سه میلیون و ۳۹۵ هزار تومان و سه ساله دو میلیون و ۵۳۰ هزار تومان است. سود وام برای سود ۱۵درصد، ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و برای سود ۱۸درصد ۲۱ میلیون و ۱۰۴ هزار تومان است. درصورتی‌که شخص متقاضی دارای سپرده بلندمدت شتاب یا آینده‌ساز باشد، می‌تواند بنابر مبلغ تسهیلات موردنیاز، سپرده خود را نزد بانک مسدود کند. اما اگر فردی دارای حساب بلندمدت نیست، می‌تواند با ارائه ضامن کسر از حقوق، برای دریافت این تسهیلات اقدام کند. یک گزینه دیگر در این بانک برای وام وجود دارد.

دریافت یک وام ۱۲۵میلیون تومانی از بانک آینده مستلزم داشتن، ضامن رسمی است. علاوه بر این ۱۰درصد مبلغ تسهیلات بلوکه می‌شود و فرد متقاضی برای دریافت تسهیلات طرح کارگشا و ضمانت بازپرداخت اقساط باید تضمین‌های دیگری ازجمله کسر از حقوق، جواز کسب‌وکار و سفته به بانک ارائه کند. برای بازپرداخت چنین وامی به ۳۶ماه زمان نیاز است و هر ماه باید مبلغ چهار میلیون و ۵۲۰ هزار تومان قسط پرداخت شود. سود وام ۳۷میلیون و ۶۷۶ هزار تومان است.

طرح یکتا کارت موسسه ملل؛ تا سقف ۱۰۰ میلیون
استفاده از طرح یکتا کارت موسسه ملل اینگونه است که شما می‌توانید با ارائه حداکثر ۲۰میلیون تومان سپرده به موسسه ملل تا پنج برابر سپرده خود و تا سقف ۱۰۰میلیون تومان تسهیلات خرید کالای ایرانی دریافت کنید. برای بهره‌مندی از سقف این تسهیلات ارائه سه ضامن رسمی به بانک نیاز است. همچنین سود این تسهیلات براساس نرخ مصوب بانک مرکزی و ۱۸درصد است.

بازپرداخت این تسهیلات ۶۰ماهه است و این درصورتی است که یک درصد سود به سپرده مسدودی شما تعلق می‌گیرد. برای سقف ۱۰۰ میلیون تومان و ۶۰ ماه قسط این تسهیلات حدودا دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. همچنین باید در نظر داشته باشید که نباید قبلا از بانک دیگری تسهیلات خرید کالا دریافت کرده باشید و دارای چک برگشتی و قسط معوق نباشید. درصورتی‌که وام‌گیرنده آقا باشد، داشتن کارت پایان خدمت الزامی است. برای ابتدای کار باید یک میلیون و ۵۰ هزار تومان جهت تشکیل پرونده و آبونمان کارت اعتباری الزامی است.

کاپ کارت اعتباری بانک پاسارگاد؛ تا سقف ۲۰۰ میلیون
دریافت وام خرید کالا با طرح کاپ کارت اعتباری بانک پاسارگاد مشتریانی که دارای حساب جاری با دسته چک هستند می‌توانند با ایجاد حساب سه ماهه در این بانک حداقل ۱۰میلیون تومان و حداکثر تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان با سود ۱۲، ۱۵ و ۱۸ وام بگیرند. این وام نیاز به ضامن رسمی دارد و زمان بازپس‌گیری آن بین ۱۲ تا ۳۶ ماه است.

قسط وام برای سود ۱۵درصد، شش میلیون و ۹۴۵ هزار تومان و سود ۱۸درصد، هفت میلیون و ۲۳۰ هزار تومان است. کل سود برای وام ۲۰۰ میلیون تومانی نزدیک به ۴۰میلیون تومان محاسبه می‌شود. در ابتدای کار متقاضیان باید دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان شامل آبونمان کارت اعتباری و تشکیل پرونده و اعتبارسنجی هزینه کنند. هر شخص فقط یک‌بار می‌تواند از تسهیلات کارت اعتباری استفاده کند و وام‌گیرنده نباید به بانک بدهکار یا دارای چک برگشتی باشد.

کارت اعتباری موسسه کوثر؛ ۵۰ میلیون
وام خرید کالای موسسه کوثر ۵۰ میلیون تومان است که با سود ۱۸درصد در مدت زمان ۳۶ ماه یا سه سال، باید آن را پس داد. برای اقدام جهت دریافت وام کالای این موسسه به ضامن رسمی نیاز دارید و ۱۰درصد از پول، نزد وام تا پایان باقی می‌ماند. مبلغ قسط این وام یک میلیون و ۸۰۷ هزار تومان بوده و در مجموع شما ۱۵میلیون و ۷۵ هزار تومان پول بابت سود چنین وامی پرداخت خواهید کرد. از نظر شرایط و مقررات وام‌گیرنده نباید به بانک بدهکار و دارای چک برگشتی باشد و وام‌گیرنده فقط می‌تواند از فروشگاه‌های طرف قرارداد با این موسسه خرید کند. در ابتدای کار باید ۵۵۵ هزار تومان جهت تشکیل پرونده و آبونمان کارت اعتباری پرداخت شود.

وام خرید کالا بانک پارسیان؛ ۳۰ میلیون
دریافت وام ۳۰ میلیون تومانی خرید کالای ایرانی از بانک پارسیان، نیاز به ضامن رسمی دارد. برای اینکار باید یک حساب قرض‌الحسنه در بانک داشته باشید و ۲۲درصد از پول نزد آنها باقی می‌ماند تا در انتها و پس از تسویه کامل، پرداخت شود. زمان بازپرداخت این تسهیلات ۳۶ماهه است و هر قسط یک میلیون و ۸۵ هزار تومان تمام می‌شود. در انتها شما ۹ میلیون و ۵۰ هزار تومان به‌عنوان سود به بانک پارسیان پرداخت خواهید کرد. چک مبلغ وام پس از ارائه پیش‌فاکتور، تنها در وجه فروشندگان مجاز محصولات تولید داخل صادر می‌شود و وام‌گیرنده نباید قبلاً از این بانک همین وام را گرفته باشد. همچنین او نباید به بانک بدهکار باشد یا وام هنوز تسویه‌نشده و سابقه چک برگشتی داشته باشد.

وام خرید کالا بانک دی؛ ۲۰۰ میلیون
بانک دی در صورت داشتن سه ضامن رسمی تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان وام خرید کالای ایرانی پرداخت می‌کند. البته ۱۵درصد از این پول تا انتها دست بانک باقی می‌ماند و برای دریافت آن باید حساب بانکی قرض‌الحسنه در بانک دی داشته باشید. حداکثر زمان بازپرداخت وام ۶۰ ماه است و قسط هر ماه پنج میلیون و ۷۸ هزار تومان اعلام شده. در نهایت شما باید ۱۰۴ میلیون تومان سود پرداخت کنید. در ابتدای کار لازم است تا دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان جهت تشکیل پرونده و آبونمان کارت اعتباری بپردازید. فرد وام‌گیرنده فقط مجاز به خرید از فروشگاه‌های طرف قرارداد با بانک دی است.

وام خرید کالا بانک سپه؛ تا سقف ۵۰ میلیون
وام خرید کالای بانک سپه تا سقف ۵۰ میلیون تومان و با سود ۱۸درصد پرداخت می‌شود. این وام به‌صورت کارت اعتباری پرداخت می‌شود که فقط مجاز به خرید از فروشگاه‌های طرف قرارداد با بانک پرداخت‌کننده وام هستید و فقط می‌توانید کالای ایرانی خریداری کنید. این وام سقف ۵۰ میلیون تومان و بازپرداخت ۳۶ ماهه دارد. همچنین ۱۰درصد از مبلغ وام تا زمان تسویه کامل نزد بانک مسدود می‌شود. فراموش نکنید که برای دریافت این تسهیلات به دو ضامن رسمی نیاز دارید. مبلغ اقساط یک میلیون و ۸۰۸ هزار تومان است و کل سود ۱۵‌میلیون و ۷۵ هزار تومان در می‌آید. متقاضیان باید در ابتدای کار ۶۰۰ هزار تومان برای تشکیل پرونده و اعتبارسنجی پرداخت کنند.

آنچه باید در مورد دریافت وام لوازم خانگی بدانیم
گرفتن وام لوازم خانگی از بانک‌های کشور مستلزم داشتن ضمانت‌هایی چون گواهی کسر از حقوق است. بانک مبلغ این وام را یا در قالب کارت اعتباری یا در ازای ارائه فاکتور معتبر به شما پرداخت خواهد کرد. شما با کارت اعتباری این وام، فقط می‌توانید خرید انجام دهید و نمی‌توانید از این کارت برداشت نقدی کنید. اگر بانک وام کالا را در ازای ارائه فاکتور به شما پرداخت می‌کند در نظر داشته باشید این فاکتورها باید از فروشنده‌های مورد اعتماد بانک صادرشده باشند.

بانک‌ها و موسسات اعتباری فروشگاه‌هایی را برای پرداخت وام کالا معتبر می‌دانند که در لیست فروشگاه‌های معتبر در سایت وزارت صمت موجود باشند. فراموش نکنید که این وام‌ها فقط برای خرید لوازم خانگی نو هستند. برای اینکه بتوانید از این تسهیلات استفاده کنید، به اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی خود و اصل و کپی فیش حقوقی و گواهی کسر از حقوق ضامن یا ضامن‌ها و مدارک شغلی درخواست‌کننده وام خرید کالا نیاز دارید.

وام خرید کالا توسط بانک‌های زیادی به مشتریان پرداخت می‌شود که از ۳۰ میلیون تومان تا ۲۰۰ میلیون تومان مبلغ پرداختی بانک‌ها برای این وام متغیر است. اگر شاغل نیستید نمی‌توانید سراغ گرفتن چنین تسهیلاتی بروید. چون برای اینکار بانک باید مطمئن شود که شما می‌توانید اقساط ماهانه را پرداخت کنید. در برخی از بانک‎ها برای اینکه بتوانید وام خرید کالا بگیرید، باید مبلغی را از قبل به‌عنوان سپرده بگذارید. حداکثر زمان بازپرداخت این وام‌ها پنج ساله است و بیشتر بانک‌ها برای اینکه شما را واجد شرایط گرفتن تسهیلات برای خرید کالای ایرانی بدانند، از شما ضامن می‌خواهند.

کدخبر: ۴۷۵۲۰۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر