کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۸۲۷۷۶
تاریخ خبر:

شیاطین سرخی که دیگر ترسناک نیستند

روزنامه هفت صبح | منچستریونایتد در بازی یکشنبه گذشته مقابل وستهام در ورزشگاه لندن فاقد انرژی لازم بود و کمبودهای آنها باعث تنبیه شدن‌شان شد. این اولین بازی فصل بود که یونایتد در آن موفق به گلزنی نمی‌شد ولی خط حمله کم‌زهرشان مدتی است که به عنوان یک معضل مطرح شده است.

طرفداران تیم که قبلا نگران خط دفاعی تیم بودند، حالا باید از بابت خط حمله دلواپس باشند. این تیم جهت اعمال سلطه در هر مسابقه‌ای با مشکل مواجه است. از زمان پیروزی خیره کننده ۳بریک مقابل پاری‌سن‌ژرمن در ماه مارس، یونایتد ۱۹ بازی کرده ‌ و فقط ۱۷ گل به ثمر رسانده است. آنها فقط در سه مورد از این ۱۹ مسابقه موفق شدند تا بیش از یک گل به ثمر برسانند (برد ۲-۱ ماه مارس مقابل واتفورد، برد ۲-۱ مقابل وستهام در آوریل و برد ۴برصفردر هفته ابتدایی فصل جدید مقابل چلسی)

این برای باشگاهی در حد و اندازه‌های منچستریونایتد، یک دغدغه بزرگ است. این موضوع همچنین هشداری درباره نزول اوله‌گونار سولسشر نسبت به دوران لذت‌بخشی است که پس از جانشینی ژوزه مورینیو تجربه کرد. از اول هم مشخص بود آن ماه عسل به پایان خواهد رسید ولی همین هم بهانه خوبی برای میزان نزول تیم محسوب نمی‌شود. نرخ تبدیل شوت‌ها به گل، از زمان بازگشت سولسشر به باشگاه تا برد ۳بریک مقابل پاری‌سن‌ژرمن، رقم قابل توجه ۱۷.۸ درصد بود. برای اینکه بهتر این رقم را درک کنید، باید بدانید که لیورپول با ۱۵ درصد ، بهترین نرخ بهره‌وری را در فصل گذشته لیگ برتر داشت.

یونایتد در ۱۷ بازی ابتدایی سولسشر، از روی ۲۱۹ شوت (۱۲.۹ به ازای هر بازی) ۳۹ گل (۲.۸ به ازای هر بازی) به ثمر رساند. در ۱۹ بازی پس از آن برد خاطره انگیز در پارک دوپرنس، آنها فقط ۱۷ گل به ثمر رسانده‌اند (۰.۹ به ازای هر بازی) آن هم در حالی که عدد ۲۶۱ (یعنی ۱۳.۷ به ازای هر بازی) نشان می‌دهد که شوت‌های بیشتری به سمت دروازه حریفان زده‌اند. این باعث شده است تا نرخ بهره‌وری از شوت‌ها تا حد فاجعه‌باری پایین بیاید: فقط ۶.۵ درصد درصد. و برای درک این درصد، باید بدانید که چنین رقمی در فصل گذشته لیگ برتر آنها را در رده نوزدهم جدول و جایی بین فولام (۷.۳ درصد) و هادرزفیلد (۵.۳ درصد) قرار می‌داد.

این تیم منچستریونایتد به طور آشکار فاقد خلاقیت است که در غیبت پل پوگبا در بازی‌های اخیر مشهود بوده است. این مرد فرانسوی با انتقادهایی رو به رو است ولی بزرگ‌ترین معضل برای منچستریونایتد این است که بهترین نتایج و عملکردهای آنها، مخصوصا پس از ورود اوله گونار سولسشر به باشگاه، به این هافبک گره خورده ‌ و به نظر می‌رسد او راغب است تا «چالش جدیدی» را تجربه کند.

پوگبا در فصل جدید لیگ برتر، ۱۱ موقعیت گل در جریان بازی‌ها ساخته است که با وجود غیبتش در دو بازی اخیر، پنج تا بیشتر از هر کدام از هم‌تیمی‌هایش محسوب می‌شود. خط حمله تیم بر اساس ضد حملات و استفاده از اشتباهات حریف بنا شده است که آنها در هفته اول مقابل چلسی، به خوبی این کار را انجام دادند‌ اما با وجود سرعت بالا در خط حمله، آنها در باز کردن تیم‌هایی که به صورت فشرده و عمیق دفاع می‌کنند، با مشکل مواجه شده‌اند.

مهاجمان یونایتد نه‌تنها به اندازه کافی گلزنی نمی‌کنند، بلکه کمکی هم به خط دفاعی تیم انجام نمی‌دهند. این تیم در فصل جدید فقط ۱۹ بار در یک سوم دفاعی حریفان توپ را پس گرفته است؛ تنها نیوکاسل، وولورهمپتون و استون‌ویلا در این زمینه نسبت به شیاطین سرخ ضعیف‌تر عمل کرده‌اند. در مقایسه‌ای با رقبا در کورس تاپ سیکس، یونایتد ضعیف‌ترین عملکرد را در پرس کردن حریفان داشته است. با وجود تمامی استعدادشان، مارکوس راشفورد و آنتونی مارسیال به خاطر میزان دوندگی بدون توپ خود شهرت ندارند. انتظار می‌رفت الکسیس سانچز این خلأ را پر کند ولی یک ناکام واقعی بود.

خیلی از طرفداران تیم در تابستان امسال از دیدن انتقال سانچز و روملو لوکاکو به اینتر خوشحال بودند اما حالا شاهد تیمی هستند که فاقد انعطاف‌پذیری و یکپارچگی در فاز دفاعی و تهاجمی است. آنها قابل پیش‌بینی هستند و به سختی می‌توان متصور شد که این وضعیت به زودی تغییر کند. چیزی باید تغییر کند وگرنه تاپ‌فور به کنار، باشگاه در خطر دور ماندن از تاپ سیکس قرار خواهد داشت. میزان پسرفت نسبت به روزهای ابتدایی سولسشر چه در زمینه کیفیت تهاجمی و چه اعتماد به نفس، نشان دهنده این است که این مرد نروژی کسی نیست که راهکار را در دست داشته باشد.

کدخبر: ۲۸۲۷۷۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر