کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۶۶۴۳
تاریخ خبر:

شگفتی‌های بازار مسکن در نیمه شمالی تهران

روزنامه هفت صبح | برچسب قیمت میلیاردی روی خانه‌های تهران دیگر چیز عجیب غریبی نیست. اگر بخواهید در پایتخت خانه بخرید، حتی یک خانه کوچک و نقلی با یک اتاق‌خواب به‌‌طور متوسط باید حداقل یک میلیارد تومان پول بدهید. در همین بازار بعضی‌ها خانه‌هایشان را متری ۱۰۰میلیون تومان ارزش‌گذاری می‌کنند و رقم نهایی که دو طرف روی آن توافق کرده‌‌اند و پایش را امضا می‌کنند در مواردی به ۱۸،۱۷میلیارد تومان می‌رسد. بهمن امسال در فرمانیه خانه‌ای ۲۰۰متری با عمر سه سال ۱۸میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان فروخته شده است.

*** قیمت مسکن در منطقه یک
منطقه یک شمالی‌ترین نقطه تهران است و با نام شمیران نیز در میان مردم شناخته می‌شود. قیمت مسکن در این منطقه نسبت به متوسط قیمت شهر تهران بالا است. زعفرانیه، نیاوران، فرمانیه، ولنجک، باغ فردوس، محمودیه، قیطریه، فرمانیه، تجریش و… از محله‌های معروف منطقه دو هستند.

بررسی معاملات قطعی نشان می‌دهد یک دستگاه آپارتمان ۱۰۹متری با عمر چهار سال در قیطریه متری ۷۴میلیون و ۷۲۸هزار تومان معامله شد. به این ترتیب رقمی که خریدار پرداخت کرده به هشت میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان می‌رسد. واحدی ۱۷۷متری و ۱۶سال ساخت در زعفرانیه نیز برای خریدار متری ۶۶میلیون و ۲۹۰هزار تومان و روی هم رفته ۱۱میلیارد و ۷۵۰میلیون تومان خرج برداشته است.

یک خانه ۲۲۱متری و ۱۱سال ساخت در ولنجک متری ۷۹میلیون و ۱۲۴هزار تومان و روی هم رفته ۱۷میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان فروش رفته. واحدی ۱۳۵متری و ۱۵سال ساخت در تجریش متری ۵۸میلیون و ۲۶۳هزار تومان ارزش‌گذاری شده بود که قیمت نهایی معامله هفت میلیارد و ۹۰۰میلیون تومان می‌شود. همچنین خانه‌ای ۲۱۳متری و سه‌سال ساخت در فرمانیه متری ۸۸میلیون و ۲۴۶هزار تومان و آپارتمانی ۱۳۷متری و هفت سال ساخت در نیاوران متری ۶۷میلیون و ۶۲۱هزار تومان معامله شده‌‌اند.

*** قیمت مسکن در منطقه دو تهران
منطقه دو یکی از مناطق تهران است که در غرب این شهر قرار دارد. این منطقه متقاضیان زیادی در حوزه خرید مسکن دارد. قیمت مسکن در این منطقه باتوجه به محله و خیابان متغیر است و علاوه بر محل، عوامل دیگری در تعیین قیمت مسکن نقش ایفا می‌کند. باتوجه به گزارش بانک مرکزی، طی بهمن ماه متوسط قیمت مسکن در این منطقه ۴۶میلیون و ۱۳۲هزار تومان در هر مترمربع بود که با این وجود ۳۰۰فقره معامله در آن انجام شد.

در این ماه منطقه دو، سومین منطقه گرانقیمت تهران در بخش مسکن بود. تعداد واحدهای نوسازی که در یک ماه اخیر در این منطقه معامله شد، انگشت‌شمار است اما آپارتمان‌های یک ساله زیادی در آن معامله شد. بررسی‌ها نشان می‌دهد در بهمن ماه یک واحد ۱۳۵متری و یک سال ساخت در صادقیه متری ۴۰میلیون تومان فروخته شده و خریدار برای آن پنج میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان پول پرداخت کرده است.
واحدی ۱۶۵متری نیز در سعادت‌آباد متری ۱۰۰میلیون تومان و در مجموع ۱۶میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان معامله شده است.

برای خرید یک دستگاه آپارتمان ۱۰۳متری در توحید که متری ۳۷میلیون تومان ارزش‌گذاری شده بود، مالک جدید سه میلیارد و ۸۲۵میلیون تومان سرمایه‌ وسط گذاشته است. معامله‌ای دیگر در خیابان پاتریس لومومبا اتفاق افتاده و در آن واحدی ۸۴متری با ارزش هر متر ۴۲میلیون و ۷۰۰هزار تومان به‌قیمت نهایی سه میلیارد و ۵۸۶میلیون تومان دست به‌دست شده است.

آلستوم از دیگر محله‌های معروف منطقه۲ است که یک خانه ۹۵متری در آن با قیمت ۴۳میلیون و ۷۶۸هزار تومان در هر مترمربع به فروش رسید. همچنین قیمت نهایی یک آپارتمان ۹۵متری در گیشا شش میلیارد و ۶۹۷میلیون تومان بوده است. گیشا یکی از محله‌های گران قیمت منطقه دو محسوب می‌شود که به‌گفته مشاوران املاک فعال در این منطقه، برخی مالکان ارزش خانه‌هایشان را در آن تا متری ۱۰۰میلیون تومان افزایش داده‌اند.

در خیابان شادمان واحدی ۱۴۱متری، ۳۲میلیون و ۹۱۳هزار تومان فروخته شده است. یک خانه ۱۵۰متری نیز در شهرک آزمایش با قیمت نهایی هشت میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان به‌فروش رسید. برای اینکه حساب کار دستتان بیاید همچنین لازم است بدانید یک خانه ۸۰متری با عمر یک سال در سعادت‌آباد متری ۸۵میلیون تومان و یک خانه ۱۳۶متری و هشت سال ساخت در شهرک غرب متری ۶۲میلیون تومان معامله شده‌اند.

*** قیمت مسکن در منطقه سه تهران
منطقه سه از دیگر مناطق شمالی تهران است که قیمت مسکن در محله‌های آن نیز بالاست. جردن یکی از محله‌های گرانقیمت در این منطقه به حساب می‌آید که واحدی ۱۳۲متری با عمر ۱۵سال در آن متری ۶۰میلیون تومان به فروش رسیده است. قرارداد فروش واحدی ۷۷متری و ۹ساله نیز در قلهک متری ۵۸میلیون و ۱۵۹هزار تومان و با پرداخت چهار میلیارد و ۴۷۸میلیون تومان بسته شده است.
یک واحد ۱۸۰متری و ۲۰سال ساخت در ونک متری ۵۲میلیون و ۸۰۹هزار تومان فروخته شد. همچنین قیمت فروش یک دستگاه آپارتمان ۷۷متری با عمر ۱۲سال در اختیاریه متری ۵۸میلیون و ۹۶۰هزار تومان و در مجموع چهار میلیارد و ۵۴۰میلیون تومان بوده است.

کدخبر: ۳۷۶۶۴۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر