کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۸۰۸۲
تاریخ خبر:

شکم‌گردی ارزان در خیابان‌های تهران

روزنامه هفت صبح | با گران‌تر شدن غذاهای رستورانی و طولانی‌تر شدن شب‌ها چاره‌ای غیر از سر زدن به غذاهای خیابانی باقی نمی‌ماند. غذاهایی که در خیلی از شهرها و کشورها بخش جدانشدنی فرهنگ غذایی مردم هستند و در تهران هم می‌توان آنها را پیدا کرد. اگر شما هم می‌خواهید تجربه غذا خوردن کنار خیابان را داشته باشید و ساکن یا مسافر تهران هم هستید بد نیست به این فهرست نگاه کنید.

خیابان دولت‌‌آباد
خیابان دولت‌آباد در منطقه ۲۰ یکی از بهترین مکان‌ها برای خوردن غذاهای خیابانی تهران است. جالب است بدانید که خیابان دولت‌آباد تجربه طولانی در عرضه غذاهای عربی مانند فلافل و سمبوسه در تهران دارد. دلیل اینکه بیشتر در این محله غذاهای عربی سرو می‌شود؛ این است که این محله عرب نشین است و انواع و اقسام غذاهای عربی در این منطقه طبخ می‌شود. اگر گذرتان به دولت‌آباد افتاد حتما از انواع فلافل‌های کنجدی، سمبوسه‌های عربی و همینطور شیرینی‌های لبنانی و عراقی امتحان کنید.

بازار تهران
بازار تهران یکی دیگر از بهترین مکان‌ها برای خوردن غذاهای خیابانی تهران است. بد نیست بدانید که بازار تهران محلی برای خرید شیر مرغ تا جان آدمیزاد، محسوب می‌شود. تنوع غذایی در بازار تهران بسیار بالاست؛ جالب اینکه در هر ساعت از روز که دوست داشته باشید در بازار تهران افرادی هستند که بر روی گاری‌های خود انواع ساندویچ، سمبوسه، آش، عدسی آماده برای فروش دارند.

شما با استفاده از مترو؛ می‌توانید در ایستگاه مترو ۱۵ خرداد پیاده شوید و بعد با تاکسی یا پیاده خودتان را به بازار برسانید. پیشنهاد می‌کنیم هنگام رفتن به بازار تهران به کوچه سیدولی بروید و سیب زمینی و تخم مرغ ارزان یک دستفروش قدیمی را امتحان کنید. همچنین سرکوچه سیدولی یک فلافلی هست که ظهرها صف طولانی جلوی گاری وی قابل مشاهده است.

خیابان سی‌تیر
خیابان سی‌تیر به دلیل جای دادن موزه، گالری و خانه‌های تاریخی زیادی در خود همواره یک محل شلوغ و پر از گردشگر بوده است که از سال ۱۳۹۵ این خیابان سنگ‌فرش شد. سی تیر جزو یکی از بهترین مکان‌ها برای خوردن غذاهای خیابانی در تهران محسوب می‌شود. جالب است بدانید که رستوران‌های خیابان سی تیر در شب با جلوه و نورپردازی زیبا و نوای موسیقی شبانه محبوبیت و استقبال بالایی دارند. مردم زیادی برای تفریح و قدم زدن روی خیابان‌های سنگ‌فرش که دنیایی از خاطره‌های دلچسب است می‌روند. از ابتدا تا انتهای این خیابان غذافروشی‌های خیابانی بسیاری با جذابیت خاص خود آماده ارائه غذا هستند.

خیابان پیروزی
یکی از بهترین مکان‌ها برای خوردن غذاهای خیابانی در تهران؛ خیابان پیروزی است. جالب اینکه بدانید که پیروزی پاتوق کباب فروش‌های سیار است. اگر به خوردن کباب علاقه دارید حتما به خیابان پیروزی که بیش از نیم قرن سابقه در لقمه کردن کباب و فروختن به مردم دارند، سری بزنید. بهتر است بدانید که تا ۱۲ شب بساط طبخ خوشمزه‌ترین کباب‌ها در این خیابان به راه است. با مترو، اتوبوس یا اتومبیل شخصی می‌توانید به خیابان پیروزی بروید. بعد از رسیدن، خیابان پیروزی را به سمت چهارراه کوکا کولا بروید. هر چه از چهارراه کوکاکولا به سمت خیابان پنجم نیروی‌هوایی نزدیک شوید،‌ به تعداد کبابی‌های سیار اضافه خواهد شد.

میدان آزادی
یکی دیگر از بهترین مکان‌ها برای خوردن غذای خیابانی در تهران، میدان آزادی یا در حقیقت همان ترمینال غرب است. در میدان آزادی به دلیل حجم بالای مسافرانی که در آن رفت و آمد می‌کنند رونق غذا فروشی خیابانی بالا است. در این اغذیه فروشی‌ها انواع غذاهای خوشمزه مثل جگر، ساندویچ‌های سرد و گرم به خصوص بندری‌های تند را می‌توانید امتحان کنید. همچنین چند کافه سیار از جمله: پین کافه،کافه روور، کمبی کافه، کافه وی مشغول به کار هستند که علاوه بر نوشیدنی‌های گرم، فست فود یا غذای خانگی هم سرو می‌کنند.

میدان سپاه
اگرچه اغلب کسانی که سراغ میدان سپاه می‌روند می‌خواهند آبمیوه و بستنی بخورند اما از میان انبوه ماشین‌هایی که شبانه در ضلع جنوب شرقی این میدان پارک کرده‌اند بعضی‌ها هم بی‌خوابی به سرشان زده و دلشان برای غذای خیابانی ضعف رفته است که سر از اینجا درآورده‌اند. برای همین می‌توان میدان سپاه را هم به عنوان یکی از پاتوق‌های مهم خوردن غذای خیابانی معرفی کرد.

میدان تجریش
اگر دلتان در کنار خرید کردن یک وعده غذای خیابانی دلچسب هم می‌خواهد می‌توانید میدان تجریش را انتخاب کنید و خیالتان راحت باشد پشیمان نخواهید شد. تازه اگر به میدان تجریش سر بزنید می‌توانید علاوه بر غذا تعداد زیادی گزینه خوراکی دیگر هم داشته باشید که کمتر جای دیگری گیرتان می‌آید.

چند کافه سیار در تهران
غیر از راسته‌هایی که برای تهیه غذای خیابانی در تهران معرفی کردیم، پایتخت چند کافه سیار معروف هم دارد که علاوه بر نوشیدنی‌های گرم، فست فود یا غذای خانگی هم سرو می‌کنند. این کافه‌های سیار در سطح شهر پراکنده‌اند و هرشب در یک نقطه از تهران مستقرند و از طریق جستوجو در اینترنت می‌توان مکان دقیقشان را فهمید.

پین کافه: هر چند در این کافه که در واقع یک ون است بیشتر باید سراغ دمنوش‌ها و اسپرسو را بگیریم، اما طعم ساندویچ‌های خانگی آن هم تا مدت‌ها زیر زبان آدم می‌ماند.
کافه روور: کافه روور که باز هم یک ون است به هات داگ‌ها و البته صندلی‌هایش معروف است. اگر می‌خواهیم طعم هات‌داگ‌های این کافه را بچشیم، باید روی صندلی‌هایی بنشینیم که صاحبان آن با بشکه درست کرده‌اند.

کمبی کافه: کمبی کافه، پر از نوشیدنی‌های گرم و سرد و غذاهای ساده است. این کافه هم فقط یک ون است و البته صاحبانش در جایی که مستقر می‌شوند چند صندلی هم برای مشتریان می‌گذارند.
کافه وی: این کافه یک فولکس واگن است که یک زوج با سلیقه در آن انواع نوشیدنی‌ها و غذاهای خانگی را سرو می‌کنند.

کدخبر: ۴۵۸۰۸۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر