کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۴۹۷۱
تاریخ خبر:

شکار پیرزن‌های تهرانی توسط پیرمرد شیک‌پوش

روزنامه هفت صبح | پیرمردی که تخصصش اغفال پیرزن‌ها و گرفتن پول از آنها بود سه‌شنبه هفته جاری دستگیر شد در حالی که قصد داشت سر آخرین طعمه خود را نیز کلاه بگذارد. افرادی که فکر می‌کنند با این شیوه و شگرد از سوی متهم هدف اغفال و کلاهبرداری یا سرقت قرار گرفته‌اند می‌توانند برای شناسایی متهم خود به کلانتری ۱۴۵ ونک مراجعه کنند.

براساس گزارشات واصله به این کلانتری، چندین پیرزن علیه پیرمردی که جلوی بانک‌های حوالی میدان ونک کشیک می‌داد و آنها را اغفال می‌کرد شکایت‌هایی را مطرح کردند. شکایت‌های این پیرزن‌ها نشان از این داشت که مردی حدودا ۶۰ ساله، شیک‌پوش و با ظاهر آراسته به پیرزن‌ها نزدیک می‌شد و با چرب زبانی برای این افراد، آنها را اغفال می‌کرد و مدعی می‌شد که رئیس بانک است و با نفوذی که دارد می‌تواند برای آنها وام‌های کم بهره فراهم کند.

این متهم از پیرزن‌ها در بعضی موارد کارت عابربانک‌شان را می‌گرفت و با کارتشان مبالغی را جابه‌جا می‌کرد و از بعضی دیگر نیز با این شیوه که اگر مقدار پولی را به حسابم بریزید برایتان وام را سریع‌تر فراهم خواهم کرد کارت عابربانک‌شان را دریافت می‌کرد و پول مدنظرش را به کارت خودش می‌ریخت؛ این متهم با شیوه‌ای که داشت به صورت سریالی اقدامات مجرمانه خود را انجام می‌داد.

با توجه به حساسیت موضوع ماموران عملیات کلانتری، طی اتاق فکری که تشکیل دادند تصمیم گرفتند بانک‌هایی را که این پیرمرد در حوالی آنها پرسه‌زنی می‌کرد شناسایی کنند و بعد از آن با استفاده از تصویر دقیقی که از پیرمرد حین یکی از شکارهایش به دست آمده بود، قرار شد به محض رویت پیرمرد از سوی کارمندان و نگهبانان بانک‌های حوالی میدان ونک، سریعا با سامانه ۱۱۰ پلیسی تماس برقرار شود و توصیه اکید نیز شده بود که این افراد از مداخله و برخورد مستقیم با ماجرا خودداری کنند.

در ادامه روز سه‌شنبه هفته پیش بالاخره پیرمرد دوباره موفق شد پیرزنی را با چرب زبانی و کت‌و‌شلوار برندی که پوشیده بود، اغفال کند که یکی از کارمندان بانک متوجه ماجرا شد و سریعا با سامانه ۱۱۰ پلیسی تماس گرفت و پلیس موفق شد متهم را در محدوده پارک وی که در حال اغفال خانم بود تعقیب و دستگیر کند. متهم موفق شده بود آخرین پیرزن را نیز اغفال کند که قبل از پول گرفتن از او، پلیس سر رسید و متهم را از رسیدن به نیت شومش واگذاشت.

در نهایت متهم به کلانتری ۱۴۵ ونک دلالت داده شد و زمانی که در برابر افسر بازجوی کلانتری قرار گرفت،گفت: من بازنشسته شرکت خصوصی هستم و بعد از بیکاری در خانه‌ام، در یکی از شهرهای غربی تهران خانه‌نشین شده بودم و هیچ کاری برای انجام دادن نداشتم. از آنجایی که هنگامی که سر کار می‌رفتم ادکلن‌های برند و کت‌وشلوار‌های مارک خریداری کرده بودم تصمیم گرفتم از آنها بهره ببرم و با پوشیدن آنها به میدان ونک رفتم و قصد داشتم که سر این خانم سالخورده را نیز کلاه بگذارم که با رسیدن پلیس دستگیر شدم و از رسیدن به نیت‌ام بازماندم.

متهم همچنین مدعی شده است از حدود چهار ماه پیش اقدامات مجرمانه خود را آغاز کرده است و علاوه بر پیشنهاد وام، به سوژه‌های خود پیشنهاد دلار دولتی یا سکه به قیمت پایین را نیز داده است و در فرصت مناسب توانسته با گرفتن کارت مالباختگان یا وجوهاتی نقدی از آنها بگیرد یا اینکه پول‌هایشان را جابه‌جا کند و برای خودش بردارد.

سرهنگ حسین مهرعلیان، رئیس کلانتری ۱۴۵ ونک درباره این خبر گفت: در انتها پرونده‌ای در این زمینه تشکیل و با طرح شکایت از سوی شاکی علیه این پیرمرد، متهم به مقام محترم قضایی معرفی شد. از آنجایی که احتمال سریالی بودن اقدامات این متهم، براساس ادعاهای خودش نیز وجود دارد از شهروندان خواهش می‌کنیم در صورتی که از سوی پیرمردی به این شیوه و شگرد اغفال شده و هدف کلاهبرداری یا سرقت قرار گرفته‌اند حتما به کلانتری ۱۴۵ ونک واقع در میدان ونک، خیابان ونک، خیابان تک جنوبی مراجعه و در صورت شناسایی متهم خود، علیه او شکایت‌شان را مطرح کنند.

کدخبر: ۲۷۴۹۷۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر