کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۷۸۲۹
تاریخ خبر:

شوهر‌ کارداشیان، نامزد پشتیبان دونالد

روزنامه هفت صبح، رامتین لطیفی | کانیه وست ترانه‌سرا، آهنگساز و خواننده محبوب و مشهور موسیقی رپ است که در صنعت مد و طراحی لباس هم فعالیت دارد. وست در هر دو مسیر شغلی خود بسیار موفق است. او موفق شده تا کنون ۲۱بار جایزه گرمی‌ را به خانه ببرد که از این منظر در میان رکوردداران کسب این جایزه مهم موسیقی قرار دارد و رکورد مهم دیگر او فروش بیش از ۱۴۰میلیون نسخه از آلبوم‌هایش در بازار موسیقی است.

همچنین نام وست در میان ۵۰۰‌هنرمند و ۱۰۰موزیسین مهم جهان قرار دارد. خط مد وست که «ییزی» نام دارد هم با برندهای مهمی ‌مانند نایکی، آدیداس و لویی ویتون به‌طور مشترک کار کرده است. به‌علاوه وست همسر کیم کارداشیان، چهره مشهور تلویزیونی آمریکاست.

مجله معتبر تایم در سال ۲۰۱۵ نام کانیه وست را در فهرست ۱۰۰چهره مهم و تاثیرگذار جهان قرار داد. در همین زمان وست اعلام کرد که در سال ۲۰۲۰ به‌عنوان نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در رقابت‌ها شرکت خواهد کرد. یک‌سال بعد که دونالد ترامپ به‌عنوان نامزد نهایی حزب جمهوری‌خواه وارد رقابت‌های انتخابات ۲۰۱۶ شد، کانیه وست از معدود سلبریتی‌های مهمی‌ بود که با تمام قوا از دونالد ترامپ حمایت کرد.

اعتماد وست به ترامپ در حدی جدی بود که در همان زمان گفت: «با توجه به اینکه ترامپ تا ۲۰۲۴ رئیس‌جمهور آمریکا خواهد بود، من در رقابت‌های انتخابات ۲۰۲۴ به‌عنوان نامزد شرکت خواهم کرد.»
از سال ۲۰۱۶ تا امروز رابطه وست و ترامپ یک رابطه سینوسی بوده است. برای مثال در سال ۲۰۱۷ و پس از وضع ممنوعیت‌هایی برای ورود اتباع بعضی از کشورهای مسلمان به خاک آمریکا توسط ترامپ، وست تمام توئیت‌هایش در حمایت از ترامپ را پاک کرد و او را نژادپرست خواند.

پس از آن در سال ۲۰۱۸ در مصاحبه‌ای سه‌بار پشت سر هم این جمله را با تمام احساسش تکرار کرد که «من عاشق دونالد ترامپ هستم» و بعد از مصاحبه در توئیترش نوشت: «ترامپ دوباره عزت را به آمریکا بازگرداند» و دونالد ترامپ هم این توئیت وست را ریتوئیت کرد! سال گذشته هم که ترامپ در میان سران جوان سیاه‌پوست آمریکا سخنرانی می‌کرد، گفت: «من فکر می‌کنم کانیه وست می‌تواند قدرتمندترین سیاستمدار سیاه‌پوست تاریخ سیاسی جهان باشد!»

سال گذشته وست در توئیترش نوشت که به راه و روش کانداس اونز علاقه‌مند است. اونز یک فعال سیاسی سیاه‌پوست است که از حامیان افراطی مشی و منش ترامپ و البته منتقد رادیکال حزب دموکرات و جنبش «جان سیاه‌پوستان ارزش دارد» است. وست همان زمان گفت اگر نژادپرستی برایش مسئله مهمی ‌بود در آمریکا زندگی نمی‌کرد، پس مسئله مهمی ‌نیست، اما در ماه گذشته و در اوج اعترضات سراسری در آمریکا به قتل جورج فلوید، کانیه وست هم در میان تظاهرات اعضای جنبش «جان سیاه‌پوستان ارزش دارد» ایستاده بود و هم به ترامپ و سیاست‌های نژادپرستانه‌اش اعتراض می‌کرد!

دیروز هم کانیه وست به‌طور رسمی ‌در توئیتر اعلام کرد که به‌عنوان نامزد در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت می‌کند. این خبر واکنش‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی داشت و ایلان ماسک اولین فردی بود که حمایتش از نامزدی وست را اعلام کرد.

حتی اگر باور کنیم آمریکایی‌ها بخواهند که کانیه وست، رئیس‌جمهور و کیم کارداشیان با آن فیلم لورفته خانگی، بانوی اول کشورشان باشد، باید گفت این حضور دیرهنگام وست در رقابت‌های انتخابات سبب می‌شود که نام او از لیست نیویورک، نیومکزیکو، ایندیانا، کارولینای شمالی و تگزاس خارج شود و عملا هیچ شانسی برای پیروزی نداشته باشد. می‌توان تنها دلیل حضور او را نقش‌آفرینی در یک سناریو پیچیده و ادای دین به رئیس‌جمهور محبوبش یعنی دونالد ترامپ دانست.

در این سناریو وست که مخالف جنبش‌های سیاه‌پوستان بود و نژادپرستی برایش مسئله مهمی‌ نبود، به‌عنوان حامی‌ این جنبش‌ها و معترض به ترامپ و نژادپرستی در تظاهرات‌ها شرکت کرد و مدتی پس از آن وارد رقابت‌های انتخاباتی شد تا با استفاده از شهرت خود، رنگ پوستش و عکس‌هایی که در میان تظاهرات گرفته و آبرویی که جمع کرده است، رای بایدن را در میان سیاه‌پوستان به نفع دونالد ترامپ بشکند.

کدخبر: ۳۳۷۸۲۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر