کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۱۶۸۴
تاریخ خبر:

شورش شاگردان سابق امیر قلعه‌نویی علیه او

روزنامه هفت صبح | امیر قلعه‌نویی لیگ بیستم را با گل‌گهر سیرجان شروع کرد. باشگاهی که مثل تمام تیم‌های قبلی او متمول بود و از خیلی از باشگاه‌های بزرگ و مردمی، امکانات بیشتری داشت. مدیران گل‌گهر علاوه بر بستن یک قرارداد سنگین با قلعه‌نویی، برای او سنگ‌تمام گذاشتند و بازیکنان بزرگ و گران‌قیمتی هم برایش جذب کردند تا بلکه او بتواند با این تیم پرستاره، نتایج خوبی بگیرد و حتی برای سهمیه آسیا هم امیدوارشان کند.

در حال حاضر کسب سهمیه آسیایی برای گل‌گهر غیرممکن نیست اما آسان هم نیست و اگر این اتفاق برای قلعه‌نویی رخ ندهد و او در گرفتن سهمیه آسیا ناکام شود، بخش بزرگی از این ناکامی را باید در جدال‌های مستقیم او مقابل شاگردانش جست‌وجو کرد. کسانی که در تیم‌های مختلف زیر نظر قلعه‌نویی کار کرده بودند اما در لیگ بیستم روی نیمکت تیم‌های مختلفی نشستند و در برابر گل‌گهر و قلعه‌نویی نتایج خوبی گرفتند.

*** نکونام با فولاد
اولین کسی که موفق شد در لیگ بیستم از گل‌گهر و امیر قلعه‌نویی امتیاز بگیرد، جواد نکونام بود. گل‌گهر در دو هفته اول لیگ برتر سپاهان و مس رفسنجان را برده بود و تیمی آماده نشان داده بود اما در هفته سوم مقابل فولاد خوزستان قرار گرفت و جواد نکونام توانست سرمربی سابق خود در استقلال را که رابطه خوبی هم با او ندارد در خانه‌اش متوقف کند. این بازی با تساوی یک - یک به پایان رسید و نکونام طبق معمول همیشه، در نشست‌ها و مصاحبه‌هایش طعنه‌هایی به قلعه‌نویی زد که از سوی او بی‌جواب نماند. مهم اما دو امتیازی بود که در سیرجان از دست ژنرال رفت.

*** فکری با استقلال
دومین شاگرد قلعه‌نویی که در لیگ بیستم علیه او قد علم کرد محمود فکری بود. در هفته نهم، گل‌گهر میزبان استقلال بود. فکری که در استقلال، هم شاگرد و هم دستیار ژنرال بود و رابطه خوبی با او داشت، به دلیل نارضایتی هواداران از نوع نمایش و نتایج استقلال به شدت تحت فشار بود و بازی مقابل تیم قلعه‌نویی برای او حساسیت فوق‌العاده‌ای داشت. فکری خوش‌شانس بود که علیرضا حقیقی یکی از هدیه‌های غیرمنتظره‌اش را برای او و استقلال کنار گذاشته بود.

او در دروازه گل‌گهر اشتباه کرد و یک پنالتی تقدیم استقلال کرد که گل شد و چند دقیقه بعد هم قایدی گل دوم استقلال را زد. بازی در نهایت با پیروزی ۲بریک استقلال در زمین گل‌گهر به پایان رسید تا فکری، هم به طور موقت از فشار هواداران خارج شود و هم استاد خودش را مغلوب کند و جایگاه او را در میان هواداران استقلال متزلزل‌تر از قبل کند.

*** نویدکیا با سپاهان
امیر قلعه‌نویی در لیگ‌های نهم و دهم سرمربی سپاهان بود و توانست این تیم را در هر دو دوره قهرمان لیگ برتر کند. در هر دو فصل هم محرم نویدکیا نقشی کلیدی در موفقیت تیم ژنرال داشت. در لیگ بیستم، نویدکیا سرانجام به طور رسمی سرمربیگری را شروع کرد و روی نیمکت سپاهان نشست. تردیدهایی درباره او به دلیل کم‌تجربگی‌اش وجود داشت .

اما محرم کم‌کم خودش را اثبات کرد و در یکی از کلیدی‌ترین بازی‌ها در هفته شانزدهم موفق شد گل‌گهر را با سرمربی سابق خود یعنی امیر قلعه‌نویی شکست دهد. این یک بازی سنگین، نزدیک و حیثیتی بود و اتفاقا زننده گل سپاهان هم یکی از شاگردان اسبق ژنرال یعنی سجاد شهباززاده بود. به این ترتیب یکی دیگر از سربازان سابق ژنرال علیه او طغیان کرد و در یک بازی حساس شکستش داد.

*** رحمتی با شهرخودرو
سیدمهدی رحمتی سال‌ها هم در استقلال و هم در سپاهان شاگرد امیر قلعه‌نویی بود و قهرمانی‌های زیادی با او به دست آورد اما از یک جایی به بعد با او به مشکل خورد و حتی کار به ادا درآوردن و هیس فرستادن برای قلعه‌نویی در جریان بازی استقلال و تراکتور هم کشیده شد! این رابطه تا مدت‌ها به همین شکل ادامه داشت اما رحمتی سرانجام اعتراف کرد که در مقابل قلعه‌نویی نباید حرمت‌شکنی می‌کرد و بالاخره وقتی ژنرال سرمربی ذوب‌آهن بود، با دسته‌گل پیش او رفت و آشتی کرد. از آن زمان به نظر می‌رسد رابطه رحمتی و قلعه‌نویی خوب است اما کیست که نداند در زمین، حتی دو دوست صمیمی هم به پیروزی بر یکدیگر فکر می‌کنند؟

چه برسد به کسانی که روابط‌شان سینوسی است و مشخص است که آشتی‌های‌شان هم صوری و برای حفظ ظاهر است؟ رحمتی امسال سرمربی شهرخودرو است و همین چند روز پیش، تیمش در مشهد میزبان گل‌گهر سیرجان بود. شرایط دو تیم نشان می‌داد که باید منتظر یک پیروزی کم‌دردسر برای گل‌گهر باشیم اما در نهایت این شهرخودروی بحران‌زده بود که توانست گل‌گهر را شکست دهد و به این ترتیب یکی دیگر از شاگردان قلعه‌نویی بر او پیروز شد.

*** مجیدی، منصوریان و فکری منتظرند!
گل‌‎گهر تا پایان فصل هفت بازی دیگر دارد که در سه تای آنها باید مقابل تیم‌هایی به میدان برود که شاگردان سابق قلعه‌نویی روی نیمکت‌شان نشسته‌اند. اولین و مهم‌ترین آنها استقلال است که با فرهاد مجیدی در انتظار رویارویی با گل‌گهر است. هنوز برنامه بازی‌های هفته بیست و چهارم اعلام نشده اما بی‌شک مهم‌ترین بازی این هفته تقابل مجیدی و قلعه‌نویی در تهران است.

این بازی و نتیجه آن می‌تواند سرنوشت این دو نفر را برای فصل آینده هم تعیین کند. درباره روابط قلعه‌نویی و مجیدی هم همه می‌دانند که آنها حتی وقتی تظاهر به دوستی می‌کنند، چقدر پیروزی در مقابل یکدیگر برای‌شان مهم است! در هفته بیست و ششم، گل‌گهر میزبان آلومینیوم اراک است که این روزها با علیرضا منصوریان فوق‌العاده کار کرده است. رابطه منصوریان و قلعه‌نویی معمولا و در ظاهر خوب است اما به هر حال پیروزی در این بازی برای هردو مربی ارزش و معنای ویژه‌ای خواهد داشت.

در نهایت گل‌گهر سیرجان در هفته بیست و نهم مهمان نفت مسجدسلیمان خواهد بود. جایی که محمود فکری دوباره منتظر امیر قلعه‌نویی است تا این بار روی نیمکت نفت او را شکست بدهد. کاری که در نیم‌فصل اول با استقلال انجام داد. قلعه‌نویی در لیگ بیستم از شاگردانش زخم‌‎های زیادی خورده و بعید نیست که در ادامه راه، باز هم شورش آنها علیه خودش را ببیند و در مقابل‌شان ناکام شود.

کدخبر: ۳۹۱۶۸۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر