کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۴۹۰۲۷
تاریخ خبر:

شما خارجی نخر آقای مورایس!

شما خارجی نخر آقای مورایس!

روزنامه هفت صبح| درباره ژوزه مورایس سرمربی پرتغالی سپاهان نکات مثبت زیادی وجود دارد. او یک مربی باشخصیت است که کمتر جنجال به پا می‌کند و بیشتر تمرکزش را روی مسائل فنی می‌گذارد. اعتماد به جوانان هم یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مثبت اوست. همین حالا 3 بازیکن زیر 20 سال تیم او به تیم ملی دعوت می‌شوند و چند بازیکن جوان دیگر هم در تمرینات تیم بزرگسالان سپاهان حضور دارند

و به آنها بازی هم می‌رسد. اما یک نمره منفی هم در کارنامه او به چشم می‌خورد و آن جذب بازیکنان ناکارآمد و ضعیف خارجی است. بازیکنانی که هیچکدام در سپاهان خوب کار نکردند و خیلی از آنها قبل از پایان قراردادشان جدا شدند! فعلا فقط برایان دابو در این تیم مانده است.

جونیور نیلسون
این مدافع برزیلی فصل گذشته در ترکیب فیکس سپاهان حضور داشت و یک مدافع معمولی بود که برخلاف بیشتر مدافعان میانی، در فاز هجومی خوب نمی‌کرد و حتی یک گل یا یک پاس گل هم در کارنامه او دیده نمی‌شود. مقایسه کنید با یکی مثل محمد دانشگر یا گئورگی گولسیانی و چند مدافع میانی دیگر!

نیلسون جونیور در این فصل افت کرد و در فاز دفاع هم ضعیف ظاهر شد. بعد از چند نمایش بد مقابل پیکان و ملوان از ترکیب اصلی تیم خارج شد و به نیمکت منتقل شد و در نهایت دو روز پیش بود که باشگاه سپاهان رسما خبر از فسخ قرارداد و جدایی او داد. 3 کلین‌شیت در 9 بازی چیزی نبود که رضایت کادر فنی و هواداران را در پی داشته باشد. او آنقدر بد بازی کرده بود که هواداران سپاهان راضی بودند سیاوش یزدانی به ترکیب برگردد اما نیلسون بازی نکند!

ایگور کاتاتائو
این وینگر برزیلی، در نقل و انتقالات نیم فصل دوم لیگ بیست و دوم به سپاهان پیوست. به تدریج به ترکیب تیم اضافه شد اما انتظاری را که از او می‌رفت برآورده نکرد و به تدریج دوباره به نیمکت منتقل شد. یک گل و یک پاس گل در یک نیم فصل را ثبت کرد و در دو بازی آخر، کلا نامش از فهرست تیم خط خورد.

نمایش او به خصوص در بازی جام حذفی مقابل پرسپولیس که با باخت 4 بر 2 سپاهان همراه بود، تاسفبار بود. در کارنامه او بازی در چند تیم دسته‌های دو و سه برزیل و همچنین تیم مومبای سیتی هند به چشم می‌خورد! بهترین تیمی که در آن بازی کرد واسکودوگامای برزیل بود که در آن تیم هم نیمکت‌نشین بود. در ضعیف بودن او همین بس که پس از جدایی از سپاهان، هنوز تیمی خواهان او نشده و فعلا بدون تیم است!

مانوئل فرناندز
از نظر اعتبار و کیفیت او بهترین بازیکنی است که سپاهان در دوران حضور ژوزه مورایس جذب کرده است. سابقه 15 بازی در تیم ملی پرتغال و 3 گل ملی هم دارد. او در تیم‌های خوبی مثل لوکوموتیو مسکو، بشیکتاش ترکیه، بنفیکای پرتغال، والنسیای اسپانیا، اورتون انگلیس و کراسنودار روسیه بازی کرده بود.

اما نکته اینجا بود که سپاهان او را در 36 سالگی جذب کرد و انگار فرناندز برای گذراندن دوران بازنشستگی به سپاهان آمده بود. او یک فصل در سپاهان بود و فقط 14 بار برای این تیم به میدان رفت. در سایر بازی‌ها یا مصدوم بود ‌ یا ناآماده! قبل از شروع فصل هم در اردوی ترکیه یک درگیری ایجاد کرده بود که حسابی جنجالی شد. فرناندز در نهایت با زدن فقط یک گل در پایان فصل از سپاهان جدا شد و عجیب اینکه او هم با تیمی قرارداد نبسته و فعلا بازی نمی‌کند!

الویس کامسوبا
او عجیب‌ترین بازیکن خارجی سپاهان بود که توسط ژوزه مورایس تایید شد و به این تیم پیوست. بازیکن تیم ملی بوروندی است و 6 بار پیراهن این تیم آفریقایی را پوشیده اما در رده باشگاهی فقط در 3 تیم استرالیایی بازی کرده بود که فصل گذشته راهی سپاهان شد. در نیم‌فصل اول بیشتر بازی می‌کرد.

اما با اینکه در پست وینگر راست به میدان می‌رفت عملکرد قابل قبولی نداشت و نه گلی زد و نه پاس گلی داد. به تدریج از ترکیب اصلی تیم خارج شد و کار به جایی رسید که در نیم‌فصل دوم فقط دو بار بازی کرد و پس از هفته بیست و سوم یا نیمکت‌نشین بود یا نامش در لیست بازی قرار نمی‌گرفت. در نهایت هم در پایان فصل از سپاهان جدا شد. او در حال حاضر عضو تیم پی‌اس‌اس سلمان اندونزی است اما هنوز برای این تیم به میدان نرفته.

رناتو
این مدافع برزیلی هم ابتدای لیگ بیست و دوم به سپاهان پیوست و تا هفته دوازدهم در همه بازی‌ها بازی کرد. عملکردش بد نبود اما در فاز هجومی کاملا ضعیف بود و ظاهرا کادر فنی سپاهان از او انتظار بیشتری داشت و به همین دلیل رناتو از هفته دوازدهم به نیمکت منتقل شد و پس از چند هفته سکونشین شد. در نهایت هم در پایان هفته هجدهم قراردادش فسخ و از سپاهان جدا شد!

او پس از جدایی از سپاهان به برزیل برگشت و به تیم نوووریزونتینو در سری B پیوست و درست مثل سپاهان، پس از چند هفته بازی به صورت فیکس، نیمکت‌نشین شده است. در کارنامه او، بازی در تیم بزرگی دیده نمی‌شود و به نظر می‌رسد بزرگ‌ترین تیمی که رناتو در آن بازی کرده سپاهان است! کاملا مشخص است که بازیکنی با چنین کارنامه‌ای نمی‌تواند کیفیت خیلی بالایی داشته باشد و کمکی به سپاهان بکند.

کدخبر: ۵۴۹۰۲۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر