کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۴۲۹۹۴
تاریخ خبر:

شلیک گلوله و مسابقه فوتبالی که نیمه‌تمام ماند

یکشنبه شب، رسانه خبری «خات لاتزته‌نیوز» بلژیک ویدئویی به اشتراک گذاشت که در آن فردی مسلح با کت نارنجی فلورسنت، در حالی‌که فریاد می‌زند «الله‌‌اکبر»، به سوی مردم تیراندازی می‌کند. دادستانی بروکسل می‌گوید که این مرد در جریان تیراندازی «به زبان عربی سخن می‌گفته است».

در این حادثه دو نفر جان باختند و دست‌کم یک نفر زخمی شد. دو قربانی این تیراندازی حامیان تیم ملی فوتبال سوئد بوده‌اند. تیم‌های ملی بلژیک و سوئد در جریان بازی‌های مقدماتی یورو ۲۰۲۴، دوشنبه‌شب در بروکسل مقابل هم قرار گرفتند. بازی دو تیم به‌دلیل این حمله در نیمه دوم متوقف شد و تماشاگران در استادیوم ماند‌ند و اجازه خروج نداشتند.

البته بازیکنان سوئدی پس از شنیدن این خبر از ادامه بازی انصراف دادند و بلژیکی‌ها نیز به نشانه همدردی با آن‌ها و به‌رغم اینکه با گل لوکاکو از حریف‌شان پیش بودند، با آن‌ها همراهی کردند. ساعاتی پس از آنکه الکساندر دو کرو، نخست‌وزیر بلژیک، تیراندازی روز دوشنبه را یک «حمله تروریستی» وحشیانه خواند، وزیر کشور در شبکه اجتماعی اکس اعلام کرد که «عامل حمله تروریستی در بروکسل شناسایی و کشته شد».

مقام‌های بلژیک اعلام کردند مرد مسلح ۴۵ ساله تونسی مظنون به قتل دو طرفدار فوتبال اهل سوئد در بروکسل، بر اثر جراحت‌های ناشی از شلیک پلیس در بیمارستان جان باخت. مهاجم در یک پیام ویدئویی ضبط شده می‌گوید که سوئدی‌ها را برای انتقام گرفتن و «به‌نام اسلام» کشته است.

این تیراندازی هم‌زمان با تشدید نگرانی‌های امنیتی در برخی از کشورهای اروپایی مرتبط با درگیری اسرائیل و حماس رخ داد؛ اگرچه یک دادستان فدرال بلژیک گفت که هیچ مدرکی دال بر ارتباط مهاجم با درگیری اسرائیل و شبه‌نظامیان فلسطینی وجود ندارد. دولت بلژیک در پی این حمله تصمیم گرفت میزان هشدار مبارزه با تروریسم در پایتخت کشور را به بالاترین حد‌ممکن برساند. (ایندیپندنت)

کدخبر: ۵۴۲۹۹۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر