کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۴۷۱۸۰
تاریخ خبر:

شلیک اسدی‌ به قلب بیرو

شلیک اسدی‌ به قلب بیرو

روزنامه هفت صبح| دیروز علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی، حسین کنعانی، دانیال اسماعیلی‌فر، علی نعمتی، میلاد سرلک، سروش رفیعی، سعید صادقی، مهدی ترابی، محمد عمری و شهاب زاهدی در ترکیب پرسپولیس قرار گرفتند و پیام نیازمند، میلاد زکی‌پور، محمد دانشگر، هادی محمدی، رامین رضائیان، محمد کریمی، محمد قربانی، محمدجواد حسین‌نژاد، فرشاد احمدزاده، رضا اسدی و احسان پهلوان هم برای سپاهان به مصاف حریف رفتند.

در ترکیب هر دو تیم غافلگیری‌هایی به چشم می‌خورد. در حالی که گفته می‌شد باز هم نبیل باهویی در ترکیب اصلی پرسپولیس به میدان خواهد رفت اما ظاهرا به دلیل یک مصدومیت لحظه آخری، شهاب زاهدی جای او را گرفته بود. در تیم سپاهان هم پیش‌بینی می‌شد علاوه بر اسدی، یک نفر از بین عیسی آل‌کثیر و شهریار مغانلو در ترکیب قرار بگیرند اما هر دو نفر نیمکت‌نشین شدند.

یک نیمه اول کسل‌کننده
در چند دقیقه ابتدایی، بازی از جنب و جوش خوبی برخوردار بود. به خصوص از سمت سپاهانی‌ها که انگار با توپ پر به زمین آمده بودند. آنها بازی را هجومی شروع کردند اما به جز یک بار که رامین رضائیان می‌توانست با پاسی عرض در دهانه دروازه پرسپولیس اسدی را به گل برساند، موقعیت گلزنی خوبی به دست نیاوردند. پرسپولیس به تدریج توانست بازی را کنترل کند و مانع از شکل‌گیری حملات سپاهان شود. در این نیمه یک موقعیت خوب تک به تک هم برای پرسپولیس به دست آمد.

در دقیقه 22 ارسال فوق‌العاده سروش رفیعی در حالی به محوطه جریمه ارسال شد که شهاب زاهدی به خوبی در موقعیت قرار گرفت تا ضربه نهایی را به دروازه نیازمند بزند. با این حال زاهدی بی‌معطلی ضربه خود را بدون کنترل و با یک ضربه والی به سمت دروازه فرستاد‌ اما ضربه او به قدری آرام بود که به راحتی در اختیار پیام نیازمند قرار گرفت. اینها مهم‌ترین اتفاقات نیمه اول بازی بود که باعث شد یک 45 دقیقه کسل‌کننده را تماشا کنیم.

مورایس نیمه مربیان را برد
نمایش کم‌خطر سپاهان در نیمه اول باعث شد تا ژوزه مورایس در همان بین دو نیمه تغییری مهم در ترکیب تیمش ایجاد کند. احسان پهلوان کم‌اثر از زمین بیرون رفت و شهریار مغانلو به ترکیب اضافه شد. تغییری که خیلی زود تاثیر خود را گذاشت و مغانلو یک موقعیت تک به تک عالی را به دست آورد که با جاگیری و واکنش خوب بیرانوند تبدیل به کرنر شد. چند دقیقه قبل‌تر هم بیرو شوت دیدنی زکی‌پور را به کرنر فرستاده بود. در ادامه ضربه قیچی برگردان دیدنی فرشاد احمدزاده هم از کنار دروازه پرسپولیس بیرون رفت تا بیرانوند برای تشکر از احمدزاده، او را در آغوش بگیرد.

سرانجام بازی خوب سپاهان نتیجه داد و در دقیقه 70، خطای سروش رفیعی روی حسین‌نژاد، یک ضربه ایستگاهی برای زردپوشان به ارمغان آورد که این ضربه را رضا اسدی با شوتی دیدنی از فاصله‌ای دور، تبدیل به گل کرد. روی این شوت، بیرانوند نتوانست واکنشی نشان بدهد و فقط گل شدن توپ را تماشا کرد و این در حالی بود که به نظر می‌رسید او می‌توانست مانع گل شدن توپ شود.

تعویض‌های بی‌اثر یحیی
بعد از این گل یحیی گل‌محمدی، برای فرار از شکست، دست به تغییر در ترکیب تیمش زد و امید عالیشاه را جایگزین مهدی ترابی کرد. صادقی هم جایش را به هنانوف داد اما گره‌گشا نبود و پرسپولیس در خلق موقعیت ناتوان بود. در ادامه فقط یک بار شوت عمری را نیازمند مهار کرد و یک بار هم ضربه سر گولسیانی از کنار دروازه سپاهان به بیرون رفت.

حملات دقایق پایانی پرسپولیس هم با وجود اضافه شدن بیرانوند ثمری نداشت و در نهایت بازی با همان یک گل به سود سپاهان به پایان رسید. ضمن اینکه شهاب زاهدی هم در آخرین لحظه با گرفتن کارت زرد دوم از بازی اخراج شد. با این نتیجه سپاهان 15 امتیازی شد و به رده پنجم صعود کرد و پرسپولیس با همان 17 امتیاز، به رده سوم سقوط کرد، چرا‌که دیروز ذوب‌آهن توانست نساجی را در قائمشهر شکست بدهد و با 18 امتیاز به رده دوم جدول صعود کند.

فیفادی به سود یحیی
پس از 3 تساوی متوالی در لیگ‌برتر و لیگ قهرمانان آسیا، باخت به سپاهان، چهارمین بازی بدون برد پرسپولیس بود. پرسپولیس از 3 بازی آخر خود در لیگ‌برتر فقط دو امتیاز به دست آورده و این نشان از ادامه روزهای نه‌چندان خوب این تیم دارد. شاید یحیی گل‌محمدی خوش‌شانس است که یک فیفادی دیگر از راه رسیده و بازی‌های لیگ‌برتر فعلا تعطیل است و او این فرصت را دارد که در این مدت شرایط تیمش را تغییر دهد و از این بحران خارج کند. این نتیجه بیش از هر تیمی به سود استقلال بود. شاگردان جواد نکونام که 22 امتیازی هستند، حالا با تیم دوم جدول یعنی ذوب‌آهن 4 امتیاز اختلاف دارند و البته یک بازی هم از این تیم کمتر انجام داده‌اند.

کدخبر: ۵۴۷۱۸۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر