کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۴۸۱۱۴
تاریخ خبر:

شاگرد اول‌های ژنرال در تیم ملی

شاگرد اول‌های ژنرال در تیم ملی

روزنامه هفت صبح| هر مربی در هر تیمی، بازیکنانی دارد که انگار با او راحت‌تر بازی می‌کنند. به نظر می‌رسد در تیم ملی زیر نظر امیر قلعه‌نویی این اتفاق برای چند بازیکن خاص و مهم رخ داده و آنها که البته معمولا خوب بازی می‌کردند، با ژنرال راحت‌تر و تاثیرگذارتر از قبل هم شده‌اند.

مهدی طارمی 11 گل و 3 پاس گل
او مدتی است که در پورتو روزهای پرفراز و نشیبی را پشت سر می‌گذارد. در این فصل 16 بار در لیگ پرتغال، لیگ قهرمانان اروپا و جام حذفی پرتغال به میدان رفته و آمار 3 گل و 3 پاس گل را ثبت کرده است. این احتمالا بدترین دوران او در تیم پورتو است و البته نیمکت‌نشینی و نزدن پنالتی‌های آخر پورتو هم تاییدکننده همین نظریه است. با اینکه او در پرتغال روزهای خوبی را پشت سر نمی‌گذارد اما در تیم ملی همچنان آماده و تاثیرگذار ظاهر می‌شود.

از زمان حضور امیر قلعه‌نویی روی نیمکت تیم ملی، طارمی آمار فوق‌العاده 11 گل و 3 پاس گل را برای خودش ثبت کرده است، آن هم ‌ فقط در 10 بازی! البته بیش از نیمی از این گل‌ها مقابل تیم‌های ضعیفی مثل افغانستان و تاجیکستان به ثمر رسیده‌اند اما او دروازه امثال روسیه و اردن را هم باز کرده است. ضمن اینکه طارمی در تمام این سال‌ها و در دوران حضور کی‌روش هم تیم ملی مقابل تیم‌های ضعیف آسیایی زیاد بازی کرد اما هرگز اینقدر موثر و گلزن ظاهر نشده بود!

سردار آزمون 8 گل و 3 پاس گل
او هم مثل طارمی شرایط خوبی در تیم باشگاهی‌اش ندارد. او حتی جایگاه ثابت طارمی در پورتو را هم در آ‌اس رم ندارد و در این فصل 7 بار برای این تیم و مجموعا 73 دقیقه به میدان رفته و یک بار گلزنی کرده است. اما باز هم مثل طارمی، در تیم ملی همچنان می‌درخشد و منتقدانش را به سکوت دعوت می‌کند. ضمن اینکه ارزش گل‌های اخیر او در تیم ملی بیشتر از طارمی است. او برخلاف طارمی زیاد به تیم‌های افغانستان و تاجیکستان گل نزده اما دروازه ازبکستان، اردن و قطر را باز کرده است.

در مجموع 10 بازی تیم ملی زیر نظر امیر قلعه‌نویی، سردار آمار 8 گل زده و 3 پاس گل را ثبت کرده است. آمار او می‌توانست از این هم بهتر باشد اگر مقابل هنگ‌کنگ فداکاری‌اش گل نمی‌کرد و موقعیت تک‌به‌تک را در شرایط آفساید به طارمی پاس نمی‌داد! اگر غیبتش در دو بازی مقابل بلغارستان و آنگولا نبود، اصلا بعید نبود که آمارش در تیم ملی با هدایت قلعه‌نویی از طارمی هم بهتر شود! او فعلا دومین شاگرد زرنگ ژنرال در تیم ملی است!

رامین رضاییان 2 گل و 5 پاس گل
رضاییان بعد از نامهربانی دراگان اسکوچیچ با او، به همراه کارلوس کی‌روش به تیم ملی برگشت و یکی از 4 گل ایران در جام‌جهانی را هم به ثمر رساند اما از زمان بازگشت قلعه‌نویی به تیم ملی، بیشتر اوج گرفته و موثرتر ظاهر شده است. البته درخشش او محدود به تیم ملی نیست و رامین در سپاهان هم فوق‌العاده کار کرده است.

رامین نزدیک به 10 سال است که عضو تیم ملی است و در این مدت 5 گل زده اما دو گل از این 5 گل را در همین مدت کوتاه زیر نظر قلعه‌نویی به ثمر رسانده است. او یک بار دروازه کنیا را در بازی دوستانه باز کرد و گل چهارم تیم ملی به هنگ‌کنگ را هم زد. تاثیرگذاری او به گل‌هایش محدود نمی‌شود و پاس‌های گلش هم افزایش عجیبی داشته است. او در این مدت 5 پاس گل به هم‌تیمی‌هایش داده و در مجموع روی 7 گل تیم ملی تاثیر مستقیم گذاشته است. با او سانترها و کرنرهای تیم ملی از جناح راست به شدت بوی گل می‌دهند و احتمال گل شدن ضربات ایستگاهی هم توسط او بالا رفته است.

محمد محبی: 2 گل و 2 پاس گل
اولین بار مارک ویلموتس بود که او را به تیم ملی فراخواند. در آن مقطع جزو مهره‌های تاثیرگذار تیم ملی بود و پدیده جذاب فوتبال ایران به شمار می‌رفت. در دوران اسکوچیچ هم گهگاه به میدان می‌رفت اما کارلوس کی‌روش که آمد، محبی جام جهانی را از دست داد. پس از جام جهانی، بخت به او رو کرد و امیر قلعه‌نویی که اعتقاد زیادی به بازی محبی داشت، سرمربی تیم ملی شد.

حالا محبی یکی از بازیکنان فیکس تیم ملی در دوران ژنرال است و البته کارشناسان معتقدند که او باید بیشتر از اینها قدر اعتماد قلعه‌نویی را بداند و فرصت‌ها را از دست ندهد. محبی در دوران امیر قلعه‌نویی، دو گل زده و دو پاس گل داده اما می‌توانست آماری به مراتب بهتر از این به جا بگذارد.

مهم‌ترین گلش را به بلغارستان زد و مقابل روسیه هم یک پنالتی گرفت. او جوان‌ترین بازیکن تیم پیر قلعه‌نویی است که اگر نباشد، میانگین سنی تیم ملی بیشتر خواهد شد. محبی در تیم باشگاهی‌اش هم فیکس است اما به اندازه دقایق حضورش، تاثیرگذار نبوده و به نظر می‌رسد باید کمی دقیق‌تر بازی کند.

کدخبر: ۵۴۸۱۱۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر